تاريخ : شنبه 1391/11/14 | | نويسنده : کامبیز
 براساس ارزیابی انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد لیست با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی منتشر شد، در این بین ده خودرویی که کمتر از سایرین نمره منفی را به خود اختصاص دادند عبارتند از نیسان تیانا، نیو مزدا ۳، سوزوکی گراند ویتارا، مگان، تندر ۹۰ ایران خودرو، تندر ۹۰ پارس خودرو، هیوندا آوانته، MVM۵۳۰، لیفان ۶۲۰ و پژو پارس.

نکته جالب توجه این لیست گستردگی خودرو‌ها از لحاظ برند، قیمت و کلاس آنهاست که نشان می‌دهد برای هر نوع سلیقه‌ای حداقل یک نمونه با کیفیت را می‌توان پیدا کرد، ضمن اینکه نیسان تیانا همچنین به صدر نشینی خود ادامه می‌دهد و در انتهای جدول هم MVM۵۳۰، لیفان ۶۲۰ و پژو پارس با توجه به نمرات منفی کسب شده در حد قابل ملاحظه‌ای با دیگر مدل‌ها اختلاف دارند.

Renault Tondar ۹۰

اگر چه این فرانسوی نتوانست به تیراژی که برای آن در نظر گرفته شده بود برسد ولی از سال عرضه‌اش یعنی ۸۶ به خاطر کیفیتش از اقبال عمومی برخوردار شد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت تندر ۹۰ موتور آن محسوب می‌شود؛ موتوری ۶. ۱ لیتری که می‌تواند ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید کند و این سدان را به یکی از قوی‌ترین خودروهای موجود در این کلاس تبدیل کرده است.

شاید ظاهر نه‌چندان دلچسب تندر کمی توی ذوق بزند ولی کیفیت خوب ساخت آن برگ برنده‌ایست که باعث شده خانواده ایرانی روی آن حساب باز کند، کیفیتی که در سایر کشور‌ها هم تحت نام رنو لوگان کاملا شناخته شده است، این خودرو را هم پارس خودرو تولید می‌کند و هم ایران خودرو، آن هم در دو مدل E۱ و E۲ که تفاوت‌های آپشنان با یکدیگر دارند.

ارزش خرید: ۴ از ۵ **

+ موتور پر شتاب؛ کیفیت بالای ساخت مصرف سوخت مناسب

- ظاهر نه چندان دلچسب، ‌زمانی قرار بود ۱۰ میلیون تومانی باشد

قیمت: مدل E۲ پارس خودرو ۲۷ میلیون و ایران خودرو ۲۵. ۵ میلیون

Nissan Tiena

تی‌ینا یا‌‌ همان ایرانیزه شده آن یعنی تینا، محصولی از نیسان ژاپن است، این سدان با کیفیت‌ هم شانه نیسان ماکسیما در جهان و با استفاده از پلتفرم نسل جدید همین مدل ماکسیما که مهد تولیدش در آمریکاست، به کشورهای مختلف راه پیدا کرد.

همین توفیق سبب شده که شاهد حضور این محصول موفق از سال ۸۸ در ایران هم باشیم، خوشبختانه این ژاپنی خوش فرم از موتور ۵. ۲ لیتری نیرو می‌گیرد که در بین ۱۰ موتور بر‌تر دنیا قرار گرفته است و از این حیث یکی از شناخته شده‌ترین محصولات نیسان در دنیاست.

یادتان نرود مدت زیادی است که تینا صدر جدول با کیفیت‌ترین خودروهای عرضه شده در داخل را به خود اختصاص داده است.

ارزش خرید: ۵ از ۵

+ داشتن یکی از ۱۰ موتور بر‌تر دنیا، امکانات زیاد

- ابعاد بزرگ بدنه، قیمت بالا

قیمت: مدل Mid حدود ۱۱۶ میلیون

Renailt Megan

از همین ابتدا بگوییم که عیب اصلی (کمی) مگان تنها کمبود و قیمت بالای قطعات به همراه مشکل بودن فروش در بازار دست دوم است ولی فضای داخلی بزرگ، استهلاک کم و فنر بندی نرمش ورق را بر می‌گرداند.

مگان طرحی اصولی دارد و جذابیت نمای جلوی آن بر کسی پوشیده نیست ولی حالت لاک پشتی بودنش شاید خوشایند خیلی‌ها نباشد این خودروی فرانسوی که در داخل تولید می‌شود از دو نوع موتور ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی نیرو می‌گیرد که پشت رل آن می‌توان رانندگی با گیربکس اتومات را هم تجربه کرد.

رنو مگان از سال ۸۵ در بازار داخلی حضوری موفق داشته و باید گفت که در سطح جهانی هم به عنوان یکی از بر‌ترین محصولات رنوشناخته می‌شود؛ تا آنجا که این خودرو ساز فرانسوی مدل‌های کروک و توربوی آن را هم برای تنوع و فروش بیشتر از خط تولید خارج می‌کند.

ارزش خرید: ۴ از ۵

+ رانندگی نرم، مناسب خانواده، مصرف سوخت متعادل

- قیمت بالای قطعات، مدل ۱۶۰۰ آنچنان پر قدرت نیست

قیمت: مدل ۱۶۰۰ و اتوما ۲۰۰۰ به ترتیب ۴۷ و ۶۵ میلیون

Hyundai Avante

یکی دیگر از محصولاتی که هیوندای کره برای تردد شهری قشر متوسط در نظر گرفته آوانته نام دارد، خودرویی که به خاطر نرمی سواری (حتی شاید بیشتر از سوناتا) در کنار استهلاک کم می‌توانست برگ برنده هیوندای باشد؛ ولی قیمت‌گذاری عجیب همراه با طراحی کسل کننده آن باعث شد که آن طور که باید به چشم نیاید.

البته اقبال جهانی آن هم در حد متوسط بود و بیشتر در کشورهای آسیای شرقی در خیابان‌ها تردد دارد، با این حال نمی‌توان کتمان کرد که اکثر دارندگان آوانته از سال ۸۴ از رانندگی با آن رضایت کامل دارند و آن‌چنان به فکر تعویض خودرویشان نمی‌افتند.

این کره‌ای در مدل اتوماتش موتور پر قدرت دو لیتری را تجربه می‌کند و با توجه به داشته‌ها و فضای داخلی‌اش کاملا مناسب برای خانواده‌ها و مسافرت است.

ارزش خرید: ۳ از ۵

+ سواری فوق العاده نرم، مناسب خانواده‌ها، اشتهای کم

- طراحی کسل کننده قیمت نامناسب

قیمت: مدل اتومات ۵۵ میلیون

MVM۵۳۰

این خودروی چینی هر چند از سال ۸۹ برای اولین بار به بازار عرضه شد اما طراحی ظاهری آن و آنچه که با آن روبرو هستیم بیشتر شبیه خودروهای دهه ۹۰ است.

در نمای بیرونی و در بخش جلو، بیش از هر چیز چراغ‌های بزرگ خود نمایی می‌کند که البته متناسب با آن جلو پنجره‌اش که کرومی است بزرگ‌تر از حد معمول طراحی شده است تا حداقل توازن حفظ شود.

ضمن اینکه مجهز به موتوری چهار سیلندر خطی به حجم دو لیتر است که در ‌‌نهایت می‌تواند ۱۳۹ اسب بخار قدرت را زیر پدال گاز، آماده باش نگه دارد.

این موتور بر روی کاغذ از خودروی مگان مگان دو لیتری و زانتیا با ۱۳۵ اسب بخار قدرت قوی‌تر است اما در عمل جوش و خروشی را که باید به نمایش بگذارد را نخواهید دید و در ‌‌نهایت می‌تواند رقیب قدرتمندی برای خودروهای سدان ۱۱۰ اسب بخاری باشد. MVM۵۳۰ خودرویی است که تنها در کشورهای جهان سومی و به خصوص ایران توانسته جایگاهی برای خود دست و پا کند و رانندگان اغلب کشور‌ها آنچنان به آن روی خوش نشان نداده‌اند.

ارزش خرید: ۳ از ۵

+ مصرف سوخت مناسب، فضای کابین

- طراحی ظاهری، بخش فنی متوسط

قیمت: ۳۲ میلیون

Lifan۶۲۰

کرمان موتور ابتدا لیفان ۵۲۰ را تولید و عرضه کرد و پس از آنکه اقبال خوبی را شاهد نبود از اواخر سال ۸۹ دست به دامن مدل ۶۲۰ شد.

خودرویی چنینی با دو نوع موتور ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ سی سی که از نظر امکانات رفاهی، مثل موبایل‌های چینی لیست بلند بالایی دارد، جالب اینجاست که اگر چنین امکاناتی را روی یک خودروی اروپایی بخواهید حدود ۸۰ میلیون تومانی برایتان آب خواهد خورد و در واقع این‌‌ همان خرگوشی است که چشم بادامی‌ها همواره از کلاه در می‌آورند!

در مورد طراحی لیفان هم باید گفت سعی شده تا ظاهر آن از جلو در سطح قابل قبولی است و ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ و سیستم‌های ABS و EBD حفظ جان شماست. ضمن اینکه در سطح جهانی هم بیشتر از سایر برادران چینی‌اش برای خریداران شناخته شده است.

ارزش خرید: ۳ از ۵

+ ایمنی بالا، امکانات زیاد

- کپی‌برداری ظاهری، کیفیت ساخت متوسط

قیمت: مدل ۱۶۰۰ و ۱۸۰۰ به ترتیب ۲۹ و ۴۰ میلیون

Peugeot Pars

پژو پارس یا‌‌ همان پرشیای معروف خودمان از معدود فیس لیفت‌های موفق داخلی است، در واقع استقبال خوب و مطلوب از آن از سال ۷۹ نشان داده که در کارنامه ایران خودرو محصول موفقی هم وجود دارد.

البته از لحاظ فنی، نمی‌توان زیاد در مورد این سدان ایرانیزه شده صحبت کرد چرا که روی آن‌‌ همان موتور ۸. ۱ لیتری قدیمی که سمند و پژو ۴۰۵ هم از آن رنج می‌برند نصب شده است که می‌تواند ۹۶ اسب بخار قدرت را تولید کند موتوری با شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانیه که می‌تواند این خودروی ۱۱۶۵ کیلو گرمی را نهایتا به سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت برساند. بد نیست بدانید این خودرو به نوعی کاملا داخلی است و اگر از ایران صادر نشود، احتمال دیدن آن در خیابان‌های سایر کشور‌ها بسیار کم است.

ارزش خرید: ۳ از ۵

+ در مقایسه با سایر تولیدات داخلی وضعیت بهتری دارد

- طراحی بی‌روح داخلی، ضعف دنده

قیمت: مدل سال، حدود ۳۰ میلیون

New Mazda۳

مزاد ۳ نسل جدید با آن شمایل منحصر به فروش از سال ۸۸ برای اکثر خودرو دوستان آشناست، از هر کسی هم بپرسید یا مطلبی در مورد بخوانید در باب توصیف مزایا و خوبی‌های این محصول ژاپنی گفته‌اند.

البته پر پیراه هم نیست؛ مزدا ۳ جدید خودرویی امروزی و فوق‌العاده است و مجموعه‌ای کامل از امکانات رفاهی و ایمنی است و لذت سواری خوشایندی را هم به ارمغان می‌آورد.

در رنکینگ‌های جهانی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و جالب اینجاست حتی از مرسدس کلاس A هم در مقام بالاتری قرار گرفته است.

این خوردو که در دو کلاس سدان و هاچ بک عرضه می‌شود از موتوری دو لیتری نیرو می‌گیرد که با توجه به سایر مقوله‌های فنی یکی از بهترین‌های بازار شناخته می‌شود.

ارزش خرید: ۴ از ۵

- وضعیت فنی عالی، کیفیت بالای ساخت

- قیمت زیاد، اغراق بیش از حد در طراحی

قیمت: تیپ ۳ حدود ۹۴ میلیون

Suzuki Grand Vitara

شاسی بلندی ژاپنی که در بدو ورودش به بازار یعنی سال ۸۶ در قطحی نیز تنوع SUV‌ها مورد توجه اکثر خریداران قرار گرفت، استفاده صحیح از خطوط ذورنقه‌ای شکل، طراحی هوشمندانه و ظرافت مثال زدنی، احساس امنیت یک خودروی شاسی بلند تمام عیار را به همراه دارد و با گذشت زمان، حسی صمیمی را القا می‌کند.

خوشبختانه ویتارا هم در نوع گیربکس دستی وجود دارد و هم اتومات؛ در کل این محصول سوزوکی، شاسی بلندی خوش فرم با کاربری مناسب شهری است که خانم‌ها هم روی خوش به آن نشان می‌دهند و از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی هم مطمئنا پس از خرید پشیمانتان نمی‌کند ولی نباید فراموش کرد که ویتارا در کلاس جهانی بیشتر مورد توجه کشورهای جهان سوم قرار گرفته و در بازارهای اروپا و آمریکا همواره زیر سایه تولیدات مطرح تویوتا، هیوندای و جیپ عرضه می‌شود.

ارزش خرید: ۳ از ۵

+ طراحی اصولی، مناسب برای تردد شهری، تجهیزات رفاه مطلوبی

- قابلیت آفرود پایین، داشتن رقبای هم قیمت و بهتر

قیمت: کلاس ۸ و ۵ به ترتیب ۹۳ و ۸۸ میلیون.

منبع : هفت صبح - شفاف



تاريخ : چهارشنبه 1391/11/11 | | نويسنده : کامبیز

منبع: شفاف



تاريخ : دوشنبه 1391/11/09 | | نويسنده : کامبیز

قیمت کارخانه

قیمت بازار ( تومان )

نام خودرو

8.738.000

9.200.000

وانت باردو

9.410.000

10.000.000

(cop) وانت باردو .سپر جدید

9.960.000

10.700.000

وانت باردو دوگانه سوز

10.750.000

11.400.000

(cop) وانت باردو .سپر جدید.دوگانه سوز

---

18.000.000

پژو روآ سال / دوگانه سوز

17.484.000

22.000.000

SE سمند

21.940.000

23.900.000

سمند ال ایکس دوگانه سوز با ایربگ

20.230.000

23.000.000

سمند ال ایکس / ایربگ راننده / کروز کنترل

22.305.000

---

ELX سورن

25.630.000

32.000.000

با موتور ای اف 7ELX سورن

21.370.000

23.100.000

بدون مالتی پلکسEF7 سمند

21.890.000

23.500.000

EF7 سمندمالتی پلکس

22.900.000

25.200.000

EF7 سمند پایه گازسوز

18.311.000

23.500.000

GLX 405

19.548.000

24.500.000

405 GLX / دوگانه سوز

18.669.000

24.200.000

405 SLX / TU5

24.092.000

33.200.000

پژو پارس معمولی / دوگانه سوز

---

34.000.000

پژو پارس سال / دوگانه سوز

22.970.000

32.500.000

پژو پارس سال

23.850.000

34.000.000

LX TU5 پارس

27.540.000

38.200.000

پارس ای ال ایکس

27.810.000

39.100.000

پارس ای ال ایکس لیمیتد / فول

26.444.000

40.000.000

TU5 پژو پارس سال / اتوماتیک

19.424.000

34.000.000

206 . تیپ 2

توقف فروش

35.000.000

206 . تیپ 3

21.858.000

38.000.000

206 . تیپ 5

24.970.000

45.000.000

206 . تیپ 6

19.875.000

33.000.000

صندوق دار . 206 /V20

22.690.000

38.000.000

206 . صندوق دار /V8

توقف فروش

34.000.000

206 . صندوق دار /V1

22.818.000

35.500.000

206 صندوق دار . گازسوز /V2

26.970.000

47.200.000

206 صندوق دار . اتوماتیک /V9

توقف فروش

---

V4 . 206 / پایه گاز سوز

70.000.000

98.000.000

سوزوکی ویتارا اتومات کلاس 5

توقف فروش

90.000.000

سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس 5

75.000.000

105.000.000

سوزوکی ویتارا اتومات کلاس 8

69.150.000

96.000.000

سوزوکی ویتارا دنده ای کلاس 8

27.320.000

50.000.000

پژو 207 اتوماتیک

24.160.000

43.000.000

پژو 207 دنده ای

---

34.000.000

( TU5 ) 1.6 رانا

---

45.000.000

فوتون وانت دیزلی

19.300.000

30.500.000

تندر 90 E1

21.500.000

33.500.000

تندر 90 E2

توقف فروش

86.000.000

پژو 407 فول آپشن 2011

92.900.000

104.000.000

سوزوکی کیزاشی دنده معمولی . نیمه فول

---

120.000.000

سوزوکی کیزاشی اتومات فول

95.900.000

113.000.000

سوزوکی کیزاشی اتومات نیمه فول

12.650.000

---

132 EX .پراید

12.250.000

---

132 LE .پراید

12.060.000

15.000.000

132 SX .پراید

12.300.000

---

132 SX .پراید ایربگ دار

13.130.000

15.800.000

132 SL .پراید گازسوز

11.660.000

14.500.000

132 SL .پراید

11.920.000

---

141 EX .پراید

11.520.000

---

141 LE.پراید

11.330.000

---

141 SX.پراید

10.930.000

---

141 SL.پراید

12.770.000

17.000.000

111 EX .پراید

12.370.000

---

111 LE .پراید

12.180.000

16.500.000

111 SX .پراید

11.780.000

16.200.000

111 SL .پراید

12.150.000

---

131 SL .پراید ایربگ دار

13.010.000

16.500.000

131 SL .پراید گازسوز

14.700.000

17.000.000

پراید 131 موتور اچ پی - پایه گازسوز

11.540.000

13.700.000

131 SL .پراید

11.940.000

15.000.000

131 SX .پراید

12.130.000

13.500.000

131 LE .پراید

12.530.000

14.600.000

131 EX .پراید

14.320.000

17.300.000

SL تیبا

---

17.900.000

EX تیبا

14.550.000

18.200.000

LX تیبا

15.430.000

19.000.000

SX تیبا فول

---

30.000.000

ریو / ای بی اس / آپشنال

توقف فروش

39.000.000

ریو اتوماتیک

17.160.000

19.500.000

وانت نیسان . ای بی اس . تاخوگراف

18.960.000

21.600.000

وانت نیسان دوگانه سوز/ تاخوگراف

21.960.000

24.000.000

وانت نیسان دیزل. ای بی اس . کولر

توقف فروش

50.000.000

سیتروئن زانتیا . مشابه صفر . 89

65.000.000

80.500.000

پیکاپ دوکابین .اتاق جديد

---

115.000.000

2011 جدید C5

157.000.000

192.000.000

مورانو 2012

109.000.000

133.000.000

HIGH نیسان تینا / فول

103.000.000

121.000.000

MID /نیسان تینا

91.000.000

---

HIGH نیسان قشقایی

---

65.000.000

سرانزا

---

94.000.000

ماکسیما اتوماتیک . بهترین رنگ

85.050.000

100.000.000

ماکسیما اتوماتیک / سیستم مولتی

---

90.000.000

ماکسیما معمولی . بهترین رنگ

57.580.000

71.000.000

مگان 2000 اتومات / نیمه فول

---

76.000.000

مگان 2000 فول آپشنال

---

67.000.000

مگان 2000 دنده ای

---

61.000.000

مگان 1600 / فول

---

59.000.000

مگان 1600 / نیمه فول

---

36.500.000

تندر 90 . دوگانه سوزE2

---

34.000.000

تندر 90 . بنزینی / یورو 4E2

23.067.000

38.500.000

پارس تندر . اتاق جدید

---

31.000.000

تندر 90 . یورو 4E1

---

74.000.000

هیوندای آوانته اتوماتیک

---

70.000.000

هیوندای آوانته معمولی

---

47.000.000

هیوندای ورنا اتوماتیک

---

40.000.000

هیوندای ورنا معمولی

---

23.000.000

لیفان 520

---

27.000.000

لیفان 520 آی

24.165.000

34.000.000

لیفان 620

37.200.000

40.000.000

1800cc /لیفان تلنت 620

27.600.000

30.000.000

جک توجوی هاچ بک

28.800.000

31.000.000

جک توجوی صندوقدار

---

73.000.000

X60

---

14.200.000

لوبو

---

84.500.000

مزدا3 / تیپ 1 صندوق دار

---

87.000.000

مزدا3 / تیپ 2 صندوق دار

---

95.000.000

مزدا3 / تیپ 3 صندوق دار

---

90.000.000

مزدا3 / تیپ 1 هاچ بک

---

98.000.000

مزدا3 / تیپ 3 هاچ بک

95.660.000

102.000.000

مزدا3 / صندوقدار . تیپ 4 / آپشن جدید

توقف فروش

70.000.000

مزدا3 قدیم تیپ 3.مشابه صفر .89

---

62.000.000

مزدا 2 فول

---

23.500.000

وانت مزدا تک کابین

---

24.500.000

وانت مزدا تک کابین دوگانه سوز

---

25.800.000

وانت مزدا 2 کابین

---

27.000.000

وانت مزدا 2 کابین دوگانه سوز

55.000.000

64.000.000

ایسوزو 2.5 تن

70.000.000

78.000.000

ایسوزو 6 تن

78.000.000

88.000.000

ایسوزو 8 تن

73.000.000

80.000.000

مینی بوس 20 نفره سحر

194.000.000

245.000.000

FVR کامیون 18 تن

---

39.000.000

وانت کاپرا تک کابین

---

59.000.000

وانت کاپرا دوکابین - تک دیفرانسیل

---

65.000.000

وانت کاپرا دوکابین - دو دیفرانسیل

12.390.000

15.500.000

MVM 110 /سه سیلندر

13.685.000

17.000.000

MVM 110/ چهار سیلندر

15.000.000

20.000.000

MVM 110/ چهارسیلندر اتوماتیک

---

37.000.000

آپشن دار / MVM 530

28.320.000

35.400.000

MVM 530

توقف فروش

39.000.000

MVM 315

---

21.000.000

چری ویانا

41.640.000

54.000.000

X33 _تیگو

33.840.000

41.500.000

ELITE - ولیکس سی 30. دنده معمولی

31.320.000

39.000.000

Luxury - ولیکس سی 30. دنده معمولی

39.600.000

52.000.000

ELITE - ولیکس سی 30. اتوماتیک

36.493.000

49.000.000

Luxury - ولیکس سی 30. اتوماتیک

منبع : شفاف

 



تاريخ : یکشنبه 1391/11/08 | | نويسنده : کامبیز
تندر 90 دنده اتوماتیک برپایه خودرو تندر 90 مدل E2 طراحی و ساخته شده است.
 
سهولت رانندگی در ترافیک‌های شهری، کاهش استهلاک گیر‌بکس و متعلقات آن در خودرو و اضافه شدن یک ECU به منظور مدیریت فرایند تعویض دنده خودرو از جمله ویژگی‌های تندر 90 اتوماتیک به شمار می‌رود.
 
از جمله تفاوت‌های تندر 90 دنده اتوماتیک می‌توان به شکیل‌تر شدن اهرم تعویض دنده و تغییر در رنگ جلو آمپر خودرو اشاره کرد. همچنین تغییر در سپر جلوی خودرو از دیگر ویژگی‌های تندر 90 دنده اتوماتیک است که باعث جریان بهتر هوا در محوطه موتور این خودرو می‌شود و به این ترتیب اجزاء داخلی موتور بهتر خنک خواهد شد. تغییر رنگ کامپیوتر سفری و قابلیت نمایش وضعیت اهرم دنده در کامپیوتر سفری از دیگر ویژگی‌های تندر 90 دنده اتوماتیک است. این خودرو دارای موتور K4M با 16 سوپاپ و حجم موتور 1600 سی‌سی است.
 
تندر 90 دنده اتوماتیک دارای 4 دنده جلو و یک دنده عقب است و حداکثر سرعت آن به اندازه تندر 90 مدل E2 معمولی یعنی 175 کیلومتر در ساعت است.
 
این خودرو در مدت 11.7 ثانیه از شتاب صفر به 100 می‌رسد و مصرف بنزین ترکیبی آن در شهر و جاده 8.3 لیتر طراحی شده است.
 
گیر‌بکس تندر 90 دنده اتوماتیک از نوع DP2 است و ماکزیمم گشتاور آن به 250 نیوتن متر می‌رسد.
 
ایران‌خودرو 36 نمایندگی را برای ارائه خدمات به خریداران تندر 90 دنده اتوماتیک تجهیز کرده که به تدریج این تعداد افزایش خواهد یافت.

منبع : خبرگزاری فارس

تاريخ : چهارشنبه 1391/11/04 | | نويسنده : کامبیز

منبع: شفاف



تاريخ : چهارشنبه 1391/11/04 | | نويسنده : کامبیز
یک ابرخودروی خیره کننده توانست رکورد سریع‌ترین موتور شتاب‌دهنده جهان را با دستیابی به سرعت 300 کیلومتر در ساعت در تنها 13.63 ثانیه بشکند.
 
 ابرخودروی هنسی ونوم GT نیروی خود را از یک موتور هفت لیتری V8 به دست آورده که 1244 اسب بخار نیرو تولید می‌کند.
 
روز یکشنبه (اول بهمن) هنگامی که هنسی این خودرو را به یک بزرگراه در هوستون آمریکا برای ثبت رکورد جدید شتاب برد، به جهان نشان داد تا چه حد می‌تواند سریع باشد.

هنسی ونوم GT توانست صفر تا 300 را در 13.63 ثانیه پر کند در حالی که خودروی دیزلی فورد فیستا در همین زمان توانست به 96.5 کیلومتر در ساعت دست یابد.
 
این رکورد تا پیش از این با 14.53 ثانیه در اختیار کوئنیگسگ آگرا قرار داشت.
 
ابرخودروی هنسی ونوم GT 910 هزار پوندی همچنین توانست 0 تا 321 کیلومتر در ساعت را در 14.51 ثانیه بدست آورد که 7.7 ثانیه سریع‌تر از خودروی ابرورزشی بوگاتی ویرون است.
 
ونوم GT با ظاهر مسطح خود که توسط جان کیویز رانده می‌شد، در 5.88 ثانیه به 160 کیلومتر رسیده و پس از 1.6 کیلومتر به 329 کیلومتر در ساعت رسید.
 
جان هنسی، رئیس این شرکت اظهار کرد که وی در حقیقت قصد داشته، رکورد بالاترین سرعت را بشکند که اکنون با 431.3 کیلومتر در ساعت در اختیار بوگاتی ویرون است.
 
شرکت هنسی قصد دارد جایی را برای شکستن این رکورد به دست آورد، در حالیکه بوگاتی با دستیابی به جاده آزمایش فولکس‌واگم در آلمان توانست این رکورد را ثبت کند.
 
این شرکت قصد دارد 26 ونوم GT‌ بسازد که ساخت هر مدل حدود شش ماه به طول خواهد انجامید. همچنین تاکنون 10 مدل از این ابر خودرو فروخته شده است.

منبع : خبرگزاری ایسنا- شفاف



تاريخ : سه شنبه 1391/10/26 | | نويسنده : کامبیز
پرشین خودرو: ایمان مقصودی سر طراح «پیتون»(Python)، در مراسم رونمایی از کانسپت این خودرو گفت: خودروی مذکور مطابق با استانداردهای جهانی و با هدف ارائه به بازارهای خارجی طراحی شده و این برای اولین بار در کشور است که یک نشریه خودرویی با برگزاری مسابقه، بهره گیری از استعدادهای خلاق و استفاده از امکانات صنعتی کشور، نسبت به چنین کاری اقدام کرده است.
 
به گفته وی، طراحی خودرو «پیتون» 100درصد از ایده اولیه تا ساخت نمونه پروتوتایپ در داخل و از سوی بخش خصوصی انجام شده و برخی از اعضای تحریریه این هفته نامه به صورت مستقیم در آن شرکت داشته اند.
 
مقصودی با اشاره به اینکه اعضای تیم این پروژه از مقام آوران در مسابقات جهانی طراحی خودرو و همچنین از فارغ التحصیلان رشته های مکانیک و طراحی هستند، اظهار داشت: این خودرو یک اتومبیل سدان در کلاس سی(C) است که در طراحی آن راحتی خانواده ها ملاک عمل قرار گرفته و قابلیت نصب موتورهای 1600 و 1800 سی.سی بر روی آن وجود دارد.
 
در ادامه این مراسم، احمد عالی فر مدیرعامل دنتوس تهران که از حامیان اصلی این پروژه است، متذکر شد: کلاس C، کلاس خودروهای متوسط است که در حال حاضر بیشترین آمار فروش را در سطح جهان در اختیار دارد و خودروی «پیتون» نیز در این کلاس است.
 
به گفته وی، «پیتون» خودرویی منحصر به فرد و 100درصد ایرانی در کلاس سدان چهار درب خانوادگی است و می توان گفت با ساخت آن در داخل شاهد انقلابی در زمینه طراحی خودروهای ایرانی خواهیم بود.
 
عالی فر خاطرنشان کرد: ساخت نمونه مشابه این خودرو در خارج از کشور توسط شرکت های خودروسازی جهان بالای 150هزار دلار هزینه دارد درحالیکه خودرو فوق با استفاده از امکانات موجود کشور و تنها با هزینه ای در حدود یک میلیارد ریال طراحی و ساخته شده است.

منبع: شفاف



تاريخ : سه شنبه 1391/10/19 | | نويسنده : کامبیز
مجله آلمانی اتوبیلد خبرداده سیتروئن قصد دارد نسل تازه‌ای از خودروی 2CV خود را به بازار عرضه کند. این خودرو در ایران با عنوان ژیان شهرت دارد در سال ۲۰۱۴ وارد بازار خودرو می شود.

به گفته این هفته‌نامه پروژه ژیان قرن بیست و یکم با کد E3 اسنشال براساس پلتفرم  سیتروئن C4 در حال ساخت است.

منبع : شفاف



تاريخ : چهارشنبه 1391/10/13 | | نويسنده : کامبیز

منبع: شفاف



تاريخ : دوشنبه 1391/10/04 | | نويسنده : کامبیز

منبع: شفاف



تاريخ : جمعه 1391/09/24 | | نويسنده : کامبیز
این گزارش _ که ظرف مدت شصت سال گذشته انجام می گیرد _ شاید جزء قدیمی ترین مطالعات صورت گرفته نباشد ولی توانسته طیف گسترده ای از بازارهای جهان را تحت پوشش خود را قرار دهد و به شهرت خوبی دست پیدا کند.

امسال پر فروش ترین رنگ سپید بوده و دومین جایگاه به خودروهای مشکی تعلق دارد که توانسته پس از مدت ها از رنگ نقره ای پیشی بگیرد . از مهم ترین دلایل این روند می توان به شهرت روز افزون خودروهای سپید و مشکی در بازار آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد . نتایج این مطالعه نشان می دهد که بسیازی از مشتریان بازارهای آسیا و اروپا دیگر مثل گذشته تمایل به خرید خودروهای نقره ای رنگ ندارد .

در سال جاری رنگ سپید در کشورهای روسیه ، ژاپن ، کره جنوبی،آمریکای جنوبی، اروپا، آمریکا و مکزیک نیز نخستین رنگ بوده است و 23% از بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص داده است . گفته می شود که پیش از این رنگ سپید رنگ مورد علاقه برای کامیون ها بوده است و سپس به تدریج به حوزه خودروهای سواری و لوکس نیز راه یافته است.

رنگ مشکی _ که رنگ شماره یک مشتریان چینی است _ نیز 21% از بازارهای جهانی خودرو را به خود اختصاص داده است . بعد از این ای نقره ای با 18% در رتبه سوم قرار دارد . البته این رنگ پر فروش ترین رنگ خودرو در کشورهای هند ،برزیل و آمریکای جنوبی می باشد.

سهم رنگ های دیگر از بازار جهانی خودرو به شکل زیر می باشد : 1سپید 28% ، 2. سیاه 21% ، 3.نقره ای 18% ،4. خاکستری 14% ،5. قرمز 8% ، 6. آبی 6% ، 7. قهوه ای / بژ 6% ، 8. سبز 1% ، 9. زرد طلایی 1% ، 10.دیگر رنگ ها 2%

منبع: خبر خودرو- شفاف 



تاريخ : سه شنبه 1391/09/21 | | نويسنده : کامبیز

منبع: شفاف



تاريخ : شنبه 1391/06/04 | | نويسنده : کامبیز


تاريخ : چهارشنبه 1391/06/01 | | نويسنده : کامبیز

منبع: شفاف



تاريخ : سه شنبه 1391/04/27 | | نويسنده : کامبیز

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : دوشنبه 1391/04/26 | | نويسنده : کامبیز
مشرق: پژو قصد دارد مدل کاملا جدید ۲۰۸ را ارایه کند که در آینده نزدیک جایگزینی برای مدل ۲۰۷ خواهد بود.

همچنین انتظار می رود این مدل تازه با موتور بنزینی ۳ سیلندر کوچک ۱٫۶ لیتری با توان ۱۴۰ اسب بخار ارایه شود.


۲۰۸ کاملا جدید با ساختاری سبک تر مجهز به سیستم stop/start به عنوان یک خودرو داخل شهری با مصرف سوخت کمتر در نظرگرفته شده است.


مدل معمولی ۱۸٫۰۰۰ پوند و مدل مسابقه ۲۳٫۰۰۰ پوند قیمت گذاری شده است ومی تواند رقیب جدی برای رنو Clio باشد

منبع: شفاف



تاريخ : جمعه 1391/04/23 | | نويسنده : کامبیز
 باشگاه خبرنگاران: تولید خودروهای سازگار با محیط زیست در سالهای اخیر ذهن بسیاری از طراحان خودرو را به خود مشغول کرده است. عمدتا این گونه از خودرو‌ها برای استفاده‌های شهری مد نظر هستند و از توان پایین و طراحی‌های غیر اروگونومیک بهره می‌برند. در این میان شرکت خودرو سازی «BMW» آلمان طرحی متفاوت برای خودروهای مسابقه ارائه کرده است.


طرح «Salt Flat» دارای دو تفاوت عمده با خودروهای عادی است. اول اینکه در ساخت بدنه آن از مواد دوریخته شده مثل بشکه‌های نفت خام یا بدنه کباب پز استفاده شده است. در ساخت تایرهای این خودرو نیز از مواد ترکیبی پلاستیک ژله‌ای بهره گرفته شده است که از قابلیت انعطاف پذیری خارق العاده‌ای نیز برخودار است. در ضمن این لاستیک‌ها «تو پر» بوده و در داخل آن‌ها هوا وجود ندارد. این مسئله باعث می‌شود تا احتمال پنچری این خودرو نیز از بین برود.


نکته متفاوت دیگر در مورد این خودرو سیستم پیشران آن است. برخلاف بسیاری دیگر از خودروهای دوستدار محیط زیست که معمولا از پیشران‌های خورشیدی و یا الکترونیکی برای فعال کردن سیستم‌ها و تامین نیروی حرکت خودرو استفاده می‌کنند، اما این طرح «BMW» از سیستم پیشرانه هیدروژنی است. این نوع از سیستم پیشران رسیدن به سرعتهای بالا‌تر را برای این خودروی مسابقه‌ای فراهم می‌کند. در طراحی بدنه این خودرو نیز از بدن آبزیان برای شکافت بهتر هوا و حرکت موثر‌تر نیز الگو گرفته شده است.

منبع: شفاف



تاريخ : سه شنبه 1391/04/20 | | نويسنده : کامبیز
دنیای اقتصاد: براساس تازه‌ترین آمار گمرک طی بهار سال ۹۱ ارزش کل واردات خودرو سواری به رقمی معادل ۱۷۵ میلیون دلار رسیده است. این آمار گویای رشد ۲۰ درصدی واردات خودرو از نظر تعداد و ۱۲ درصدی از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه در سال ۹۰ است.

بنابر این گزارش، طی بهار سال جاری ۶۵ دستگاه خودروی سواری با قیمتی بالا‌تر از ۱۰۰ هزار دلار به کشور وارد شده که بخش عمده‌ای از اعضای این باشگاه ۱۰۰ هزار دلاری‌ها به محصولات دو کارخانه پورشه آلمان و مازراتی ایتالیا تعلق دارد.

بر این اساس در راس این فهرست به عنوان گران‌ترین خودروی وارداتی در بهار سال جاری یک دستگاه پورشه پانامرای توربو قرار دارد که با قیمتی معادل ۱۷۷ هزار دلار و با ارز دولتی معادل ۲۱۷ میلیون تومان در گمرک به ثبت رسیده است.

همچنین ارزش کل خودروهای وارداتی بالای ۱۰۰ هزار دلار در بهار سال ۹۱ معادل ۲/۸ میلیون دلار بوده که با احتساب نرخ ارز دولتی ۱۲۲۶ تومانی ارزشی معادل ۱۰ میلیارد تومان پیدا می‌کند. در همین حال بر اساس آمار گمرک در سه ماهه جاری واردات بیش از یک هزار دستگاه خودروی زیر ۱۶ میلیون تومان به ثبت رسیده است.

براساس ارقام ثبت شده در گمرک ایران بالغ بر یک هزار دستگاه از این خودرو‌ها با قیمت هر دستگاه بین ۸ تا ۱۴ هزار دلار به ثبت رسیده که تشکیل‌دهنده فهرست ارزان‌ترین خودروهای وارداتی به کشور طی دوره مورد اشاره است، در این فهرست تولیدات کشور کره بالا‌ترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

خودروهای ارزان قیمت وارداتی در حالی در سه ماهه گذشته حجم زیادی از واردات این کالا را به خود اختصاص داده که با احتساب تعرفه ۱۰۰ درصدی و همچنین سود واردکننده و فروشنده، خودروهای مذکور با چندین برابر قیمت به بازار عرضه می‌شود.

بنابراین خودروهای یاد شده در هنگام عرضه به بازار، دیگر خودروهای ارزان قیمتی نخواهند بود.
 


تاريخ : چهارشنبه 1391/04/14 | | نويسنده : کامبیز
«سرجیو پنینفارینا» طراح خودرو دوشنبه شب در سن ۸۵ سالگی در تورین ایتالیا درگذشت.

به گزارش جام جم آنلاين به نقل از يورونيوز،«سرجیو پنینفارینا» از دانشگاه پلی تکنیک تورین ایتالیا و در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد.

وي از دهۀ ۳۰ میلادی، زمانی که پدرش طراحی خودرو را بنیان نهاد وارد دنیای اتومبیل شد.

نام «فراری» با نام خانوادۀ پنینفارینا عجین شده است چرا که به مدت نیم قرن عهده دار طراحی تقریبا تمام مدلهای «فراری» بوده است.

علاوه بر «فراری»، طراحی خودروهای نام آشنای دیگری چون، «رولز رویس»، «شورولت»، «کادیلاک»، «پژو» و «فیات» در کارنامه این خانوادۀ طراح ایتالیایی و «سرجیو پنینفارینا» جای دارد.

منبع: تابناک

تاريخ : دوشنبه 1391/04/12 | | نويسنده : کامبیز
ایسنا: مرد خوش ذوق اوكرايني تصميم گرفت تا خودرويي متفاوت با ديگر خودرو‌ها داشته باشد به همين دليل تصميم به ساخت خودرو چوبي گرفت.

«واسيلي لازارنكو» پس از يك سال و نيم تلاش توانست در سال 2008 ميلادي تجهيزات خودرو‌هاي مختلف را در كنار هم قرار دهد و سپس خودرو توليدي‌اش را با چوب درخت بلوط بپوشاند.

به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي ‌Oddity central، «واسيلي » پس از ساخت اين خودرو گفته بود درصورتيكه شخصي خواهان خريد اين خودرو چوبي باشد حاضر هست آن را به بالاترين قيمت بفروشد.

منبع: شفاف



تاريخ : یکشنبه 1391/04/11 | | نويسنده : کامبیز
هفت صبح: محصولات سانگ یانگ همگی بدون سر و صدا پایشان به خیابان‌ها باز می‌شود. اگر یادتان باشد اکثر خودروهای گردن کلفت این کمپانی کره‌ای بدون تبلیغات آنچنانی عرضه شدند و تنها بعد از مدتی آن‌ها را در حال رقابت با سایر خودروهای بازار می‌دیدیم ولی این بار رامک خودرو به عنوان نماینده این برند، قصد عرضه محصول جدیدی را دارد که اگرچه باز هم در رده خودروهای شاسی بلند است ولی فرق عمده‌ای با سایر برادرانش دارد؛ و آن داشتن لقب «زشت‌ترین خودروی انگلستان» در سال ۲۰۰۵ است. نگاهی به توانایی‌ها و نقاط ضعف این معجون کره‌ای می‌اندازیم که تا چند وقت دیگر جلوی چشممان رژه خواهد رفت.

شکل ظاهری

رودیوس یکی از ۱۰ خودروی زشت سایت The Telegraph بوده که در انگلستان هم مقام اول را در این زمینه به دست آورده است. البته وقتی لوگوی سانگ یانگ در جلوی آن نصب شده، نباید آنچنان تعجب کرد چرا که اکثر محصولات این کمپانی کره‌ای، چهره عامه پسندی ندارند.



طراحی جلوی این خودروی بزرگ تا حدی شبیه برادر شاسی بلندش کایرون است؛ فرم ساده چراغ‌ها به همراه سپر و جلوپنجره بزرگ تمام داشته‌های این بخش محسوب می‌شود ولی در صورت چرخیدن رودیوس کمی دهانتان از تعجب باز خواهد ماند؛ این خودرو از بغل کاملا شبیه یک خودروی ون است و از نمای عقب طراحی یک مینی بوس کوچک را دارد!



چراغ‌های باریک این بخش همراه با شیشه عقبی با عجیب‌ترین شکل ممکن، باعث شده ظاهر رودیوس کاملا نامتعارف به نظر برسد. متاسفانه هر چقدر هم که بخواهید نیمه پر لیوان را ببینید، نه تناسبی پیدا می‌کنید و نه ظرافتی! این خودرو واقعا زشت است اما زمانی که به امکانات، قابلیت‌ها و طراحی داخلی آن نگاه کنیم، کمی اوضاع فرق می‌کند. در داخل کابین با طراحی ساده غربیلک فرمان، داشبورد شلوغ و نشانگرهایی که در وسط داشبورد قرار گرفته‌اند مواجه می‌شوید که در مجموع هماهنگی خوبی بین آن‌ها وجود دارد و برخلاف ظاهر بیرونی اصلا توی ذوق نمی‌زند.



وضعیت فنی

موتور پنج سیلندر خطی ۲/۷ لیتری رودیوس می‌تواند ۱۶۲ اسب بخار قدرت تولید کند که در اکثر مدل‌ها نیروی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شوند؛ اما مدل EX آن ۴WD است. تمامی گیربکس‌های خودکار نصب شده روی این خودرو، پنج سرعته T-Tronic هستند که مثل همیشه توسط مرسدس بنز ساخته شده‌اند.



به کمک همین گیربکس معتبر، رودیوس ۵/۱ متری می‌تواند وزن بیش از ½ تنی خود را به مرز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت برساند و به صورتی ترکیبی تنها ۹/۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر بسوزاند.

تجهیزات

ظرفیت حداکثر ۱۱ نفر، صندلی‌های چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، کروز کنترل، سنسور عقب برای پارک کردن، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم صوتی با شش اسپیکر و بلوتوث، ARP، ESP و EBD از تجهیزات و امکاناتی هستند که روی این خودرو به صورت استاندارد یا سفارشی نصب شده‌اند.



وضعیت بازار

این خودرو می‌تواند برای شرکت‌ها یا کسانی که با ظاهر رودیوس مشکلی ندارند یا بیشتر به امکانات و قابلیت‌ها اهمیت می‌دهند تا چهره! گزینه مناسبی باشد. سانگ یانگ رودیوس در حالت پایه با گیربکس‌های خودکار حدود ۱۴ تا ۱۶ هزار پوند قیمت دارد که پیش بینی می‌کنیم با قیمتی حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود.



نقاط قوت: قدرت زیاد، مناسب برای شرکت‌ها، امکانات خوب
نقاط ضعف: زشت و دیگر هیچ
ارزش خرید:
پیش بینی قیمت: ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان
مدل‌ها: معمولی دیفرانسیل عقب و ۴WD

منبع:شفاف



تاريخ : شنبه 1391/04/10 | | نويسنده : کامبیز
باشگاه خبرنگاران: نوسان قیمت همچنان در خودروهای داخلی جلوه نمایی می کند. به طوریکه پژو 206 صندوقدارv9نسبت به هفته گذشته  با افزایش قیمت 900 هزار تومانی به قیمت 27 میلیون و100 هزار تومان به فروش می رسد.



نام خودرو

قیمت

پژو پارس

19.200.000

تندر 90E2

17.900.000

پرايد 111

10.400.000

پژو 206 صندوقدارV9

27.100.000

پژو 206 صندوقدارV8

20.700.000

سمند پايه گازسوز مدل LX

17.300.000

مگان 2000 سي سي

40.200.000

سورن مدل ELV

19.000.000

پژو 405 مدل SLX

15.600.000

سمندSE

14.700.000

پژو 206 صندوقدارv9 با افزایش قیمت 900 هزار تومانی به قیمت 27 میلیون و100 هزار تومان به فروش می رسد.
 
منبع : شفاف


تاريخ : پنجشنبه 1391/04/08 | | نويسنده : کامبیز
ایسنا: پیمان کارگر - مدیرعامل شرکت رنوپارس، اظهار کرد: رنو هشت محصول را روی پلت‌فرم تندر ۹۰ در ایران تولید خواهد کرد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر تندر ۹۰ و مگان در ایران تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: داستر، لوگان، ساندرو، وانت تندر و دو فیس‌لیفت از جمله محصولاتی است که در آینده در ایران تولید خواهد شد.

او با بیان این‌که رنو برای تولید این محصولات سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در ایران خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بخشی از سرمایه‌گذاری‌های جدید برای تولید ساندرو در ایران در شرکت رنو به تصویب رسیده است.

تولید سالانه ۱۰۰هزار دستگاه ساندرو، ۵۰هزار دستگاه داستر

مدیرعامل رنوپارس ادامه داد: طبق بررسی‌های رنو سالانه می‌توان حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه ساندرو در ایران تولید کرد. داستر نیز کشش تولید حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار دستگاه در سال را دارد که در این زمینه تلاش می‌شود این خودرو با موتور ۲۰۰۰ سی. سی و با قیمت مناسبی نسبت به سایر رقبا در بازار ایران عرضه شود.

وی افزود: در خصوص وانت تندر نیز تولید آن‌را می‌توان با تیراژ حداقل ۳۰ هزار دستگاه در سال آغاز کرد که در این زمینه نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

کارگر با بیان این‌که قیمت محصولات جدید مدنظر برای تولید در ایران هنوز نهایی نشده است و نمی‌توان قیمتی را در این خصوص اعلام کرد، تصریح کرد: در تمام خودروهای جدید، هدف اصلی داخلی‌سازی محصولات است. البته این‌که به عنوان مثال تولید ساندرو در ایران با ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ درصد داخلی‌سازی شروع شود، بستگی به سهولت داخلی‌سازی قطعات برای تسریع در روند تولید آن‌ها در ایران دارد.

داخلی‌سازی ۸۵درصدی تندر تا دو سال دیگر

مدیرعامل رنوپارس ادامه داد: تولید محصولات جدید با درصدهای داخلی‌سازی متفاوتی آغاز خواهد شد، اما هدف نهایی آن است که در تمام آن‌ها به حداقل ۶۰ درصد داخلی‌سازی صورت گرفته در تندر ۹۰ برسیم؛ ضمن آن‌که در تندر۹۰ نیز تا دو سال آینده داخلی‌سازی به حداقل ۸۰ تا ۸۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که برای تولید فیس‌لیفت تندر ۹۰ نیز در حال مذاکره با ایران خودرو هستیم، خاطرنشان کرد: شرکت سایپا نیز فیس‌لیفت جدیدی از تندر ۹۰ را با مشارکت رنو طراحی کرده که به زودی وارد بازار خواهد شد.

کارگر در پاسخ به سوالی در خصوص افت تدریجی کیفیت تندر ۹۰ و مگان، اظهار کرد: آمار‌ها نشان‌دهنده رشد کیفیت در تولید این خودروهاست؛ به‌گونه‌ای که نسبت رضایت مشتریان از خدمات پس از فروش تندر ۹۰ و مگان در سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۶ درصد نسبت به ۲۰۱۰ افزایش یافته است.

وی در حاشیه مراسم رونمایی از محصولات جدید رنو در ایران ادامه داد: ‌ما سخت‌گیری زیادی در خصوص کیفیت داریم؛ به‌گونه‌ای که حدود چهار ماه پیش به دلیل مشکل کیفیت ایجاد شده در خط تولید، دو روز فعالیت خط را متوقف کردیم؛ علیرغم آن‌که فشار زیادی از طرف خودروساز مربوطه روی ما وجود داشت که در شرایطی که تقاضای زیادی برای خودرو وجود دارد، چرا باید خط تولید آن متوقف شود.

مدیرعامل رنوپارس افزود: شراکت ما با دو خودروساز بزرگ ایران با قدرت ادامه خواهد یافت و هر کدام برخی از محصولات رنو را در ایران تولید خواهند کرد. برنامه این است که با توجه به توان و اهداف هر خودروساز بزرگ، برخی از مدل‌های رنو در آن‌ها تولید شود.

کارگر در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیرات تحریم بر فعالیت‌های رنو در ایران گفت: رنو به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد، با این حال فعالیت‌های خود را نیز در ایران گسترش خواهد داد؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر تعداد افراد فعال در دفتر رنو در پاریس که روی پروژه‌های ایران فعالیت می‌کنند، افزایش یافته است.

رنو در ایران خواهد ماند

وی ادامه داد: مدیرعامل رنو نیز در آمریکا اعلام کرد که رنو در ایران خواهد ماند، زیرا برنامه‌های رنو در ایران اساسی بوده و به دنبال تبدیل شدن به شریک استراتژیک صنعت خودرو ایران است. البته ممکن است تحریم‌ها سرعت برخی پروژه‌ها را در ایران تحت تاثیر قرار دهد؛ با این حال مدیران ارشد رنو و نیسان با گسترش فعالیت‌ها در ایران موافقند.

او در خصوص چگونگی نقل و انتقال مالی با خودروسازان ایرانی در شرایط تحریم اظهار کرد: به هر حال راهکارهایی برای حل مشکلات تحریم در روابط دو جانبه پیدا شده است. به عنوان مثال در حال حاضر تحریم‌ها تنها در سطح اتحادیه اروپا و آمریکا اجرایی شده است، بنابراین شرکت‌هایی مانند رنو که بین‌المللی بوده و در تمام نقاط دنیا مانند مراکش، هندوستان، ترکیه و روسیه حضور دارند، مشکلی برای نقل و انتقال پول با ایران نخواهند داشت.

دولت فرانسه برای شرکت رنو تصمیم نمی‌گیرد

کارگر افزود: دولت فرانسه نیز اگرچه در رنو سهام دارد، اما به هیچ وجه برای این شرکت تصمیم‌گیری نمی‌کند. به عنوان مثال رنو تصمیم گرفت سایتی با ظرفیت ۴۰۰ هزار دستگاه در مراکش ایجاد کند، اما دولت فرانسه با بیان این‌که اشتغال‌زایی در داخل فرانسه اولویت دارد، خواستار راه‌اندازی آن در فرانسه شد؛ اما رنو در ‌‌نهایت براساس برنامه‌های راهبردی خود تصمیمش را برای حضور در مراکش عملی کرد.

مدیرعامل رنوپارس همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دلیل اقامت دوره‌ای در پاریس اظهار کرد: ماهانه حدود یک هفته در فرانسه و سه هفته در ایران هستم. من برای جلو بردن فعالیت‌های رنو در ایران برنامه کاری فشرده‌ای در فرانسه داشته‌ام تا مسوولان رنو را توجیه کنم که ایران باید جزو اولویت‌های اصلی این شرکت در جهان باشد، زیرا در حال حاضر شرایط صنعت خودرو به‌گونه‌ای است که فعالیت‌های رنو در کشور‌ها اولویت‌بندی شده و کشورهای با اولویت دوم از رئوس برنامه‌ها خارج می‌شوند.

پژو فعلا به ایران قطعه نمی‌دهد

کارگر همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه رنو برای تصاحب بازار پژو در ایران گفت: پژو فعلا به ایران قطعه نمی‌دهد، اما ما به فعالیت‌های خود ادامه داده‌ایم و طبیعی است که اگر ما برنامه‌های خود در ایران را سرعت دهیم، در رقابت با رقبای خود موفق خواهیم بود؛ به‌گونه‌ای که جای برخی رقبا را نیز خواهیم گرفت. البته رقبای ما تنها پژو نیستند، بلکه تمام برندهای موجود در بازار ایران رقبای ما محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: البته اکثر رقبای رنو در ایران محصولات خود را به صورت بسته‌های CKD فروخته و تمایلی به داخلی‌سازی ندارند، زیرا سودشان کاهش می‌یابد، اما سیاست رنو برعکس این است. ما به دنبال تولید خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب و همچنین صادرات آن از ایران هستیم. در حال حاضر در سایت رنو در ترکیه ۷۳ درصد خودروهای تولیدی صادر می‌شوند، زیرا در آنجا نیز به شدت در زمینه کیفیت و قیمت و داخلی‌سازی قطعات کار شده است که در ایران نیز همینگونه عمل خواهد شد.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های این شرکت برای واردات خودرو به ایران اظهار کرد: واردات خودرو به ایران نیز آغاز شده؛ البته هنوز به میزان دلخواه نرسیده است. برنامه رنو واردات پنج مدل در سال اول بود تا پس از آن مدل‌های دیگری نیز وارد کند. البته مدل‌هایی که در بازار مورد استقبال قرار گیرند، در زمینه تولید آن‌ها در ایران برنامه‌ریزی خواهد شد؛ به‌گونه‌ای که در ‌‌نهایت ۹۵ درصد فعالیت‌های رنو در ایران تولیدی خواهد بود.

اولتیماتوم به نگین خودرو

کارگر همچنین در پاسخ به انتقاد مطرح شده در خصوص اقدام شرکت نگین خودرو در واردات محصولات رنو از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران به جای تولیدات اصلی رنو، خاطرنشان کرد: اگرچه ورود برخی از خودروهای رنو از کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران درست است، اما از نظر ما این کار تایید نمی‌شود؛ بنابراین در حال بررسی هستیم تا از این به بعد محصولات رنو از منابع اصلی وارد ایران شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر شریک تجاری ما در واردات به ایران روند واردات از کشورهای حاشیه خلیج فارس را اصلاح نکند، ما شریک دیگری را برای واردات خودرو به ایران جایگزین خواهیم کرد. محصولات رنو نباید از حاشیه خلیج فارس وارد ایران شود، زیرا مشتری رنو در ایران باید محصولات را با بالا‌ترین کیفیت و استانداردهای رنو از منابع اصلی دریافت کند، نه محصولاتی که با استانداردهای کشورهای حاشیه خلیج فارس تولید می‌شود.

منبع : شفاف



تاريخ : سه شنبه 1391/04/06 | | نويسنده : کامبیز
ایسنا: تولید خودرو مزدا۲ در چند ماه اخیر باثبات کیفیت و همچنین ارتقای جایگاه در جدول رده‌بندی کیفیت همراه بوده است.

نمره منفی این خودرو در اسفند ماه سال گذشته ۱۵ بوده که در اردیبهشت امسال نیز در همین سطح ثابت مانده است. البته نمره منفی این خودرو در جدول رده‌بندی فروردین ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قید نشده است.

مزدا ۲ در اسفند ماه جایگاه چهارم با کیفیت‌ترین خودرو سواری کشور را در اختیار داشت که در اردیبهشت ماه به جایگاه دوم این رده‌بندی ارتقا یافت.

مزدا ۲ در اسفند ماه سال گذشته تنها در بخش رنگ و در اردیبهشت ماه امسال نیز همچنان تنها در بخش رنگ دارای نمره منفی بوده است.

این خودرو در چند ماه اخیر با رشد تولید همراه بوده است، به‌گونه‌ای که در اسفند ماه سال گذشته ۴۰ دستگاه و اردیبهشت ماه امسال ۱۴۷ دستگاه از آن تولید شده است.
 
منبع: شفاف


تاريخ : شنبه 1391/04/03 | | نويسنده : کامبیز
باشگاه خبرنگاران،‌ در جدول زیر برخی از خودروهای وارداتی موجود در ایران و قیمت های آنها برسی شده که یکی از این خودروها، رنو لاگونا کوپه اتوماتیک با قیمت ۸۹ میلیون تومان است که البته این روزها استقبال برای خرید آن نیز افزایش یافته است.
هیوندایی سوناتا YF ، هم در حال حاضر با قیمت حدود ۷۵ میلیون تومان بفروش می رسد اما به دلیل افزایش یک باره قیمت این خودرو به نظر می رسد برای کاهش قیمت آن باید کمی صبر کرد.
هیوندایی آی ۲۰ هم در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون تومان خرید وفروش می شود.
منبع: شفاف


نام خودرو

قیمت به تومان

رنولاگوناکوپه اتوماتیک

۸۸٫۹۰۰٫۰۰۰

هیوندا اچ – ۱

۵۷٫۵۰۰٫۰۰۰

هیوندا آی ۲۰

۴۰٫۴۰۰٫۰۰۰

هیوندا سوناتا YF

75.150.000

کیا پیکانتو

۳۷٫۹۰۰٫۰۰۰

کیا کارنز

۴۶٫۹۴٫۶۰۰

کیا سورنتو

۸۵٫۷۳۸٫۶۰۰

لکسوس ES350

139.000.000

لکسوس IS300

127.900.000

تویوتا یاریس هاچ بک

۴۴٫۵۰۰٫۰۰۰

رنو فلونس EZ

58.900.000



تاريخ : چهارشنبه 1391/03/31 | | نويسنده : کامبیز

ایسنا: قيمت رسمي محصول شركت خودروسازان راین (زيرمجموعه گروه كرمان خودرو) اعلام شد.

اين محصول چيني با نام VOLEEX C30 كه به تازگي جايگزين هيونداي ورنا شده، قرار است در چهار مدل توليد شود.

سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان قيمت رسمي محصولات شركت خودروسازي راين را به اين شرح اعلام كرده است:

گيربكس                             مدل                    قيمت
VOLEEX C30                 LUXURY MT      بیست و هفت ميليون تومان
VOLEEX C30               LUXURY CVT      سی و یک ميليون و 460 هزار تومان
VOLEEX C30                    ELITE-MT     بیست و هشت ميليون و 200 هزار تومان
VOLEEX C30                  ELITE-CVT      سی و سه ميليون تومان

منبع : شفاف - بازتاب آنلاین



تاريخ : یکشنبه 1391/03/28 | | نويسنده : کامبیز

منبع : دنیای اقتصاد



تاريخ : شنبه 1391/03/27 | | نويسنده : کامبیز
ايسنا: مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو از عرضه خودرو رانا در سطح قيمتي حدود 15 ميليون تومان خبر داد.

جواد نجم‌الدين در مراسم افتتاح خطوط توليد انبوه دومين خودرو ملي ايران خودرو (رانا) اظهار كرد: اين خودرو ارزان‌ترين محصول توليدي ايران خودرو در كلاس C است كه در سطح قيمتي حدود 15 ميليون تومان عرضه خواهد شد.

وي با بيان اين‌كه كيسه هواي راننده و سرنشين، ترمز ABS، سيستم ضد سرقت و قفل مركزي از جمله امكانات وتجهيزات اين خودروست، خاطرنشان كرد: طبق برنامه‌ريزي انجام شده تاكنون در توليد 90 درصد اين خودرو به خودكفايي رسيده‌ايم كه اين مقدار تا پايان شهريور ماه امسال به 100 درصد افزايش خواهد يافت.

مدير عامل ايران خودرو ادامه داد: طبق برنامه پيش بيني شده در سال جاري 25 هزار دستگاه، سال آينده 50 هزار دستگاه و دو سال ديگر 150 هزار دستگاه و در سال‌هاي 1394 تا 1396 سالانه 200 هزار دستگاه از اين خودرو توليد خواهد شد.

نجم‌الدين افزود: در زمينه توليد رانا در سايت‌هاي داخل ايران خودرو و سايت‌هاي بلاروس، آذربايجان، مصر، سوريه، سنگال و ونزوئلا برنامه ريزي شده است؛ ضمن اين كه صادرات اين محصول به منطقه غرب آسيا، خاورميانه، روسيه، حوزه كشورهاي مشترك المنافع، غرب آفريقا، آمريكاي جنوبي، شمال آفريقا و حوزه خليج فارس صورت خواهد گرفت.

وي با بيان اين‌كه در انتهاي سال جاري نيز خط توليد انبوه خودرو دنا به عنوان محصول تكامل يافته ايراني از نوع سمند و در كلاس D افتتاح خواهد شد، تصريح كرد:‌ طراحي اين خودرو داخلي بوده و پس از رانا به عنوان دومين دستاورد ايران خودرو در سال توليد ملي ارائه خواهد شد.

مديرعامل ايران خودرو افزود: همچنين دو پلت فرم جديد در كلاس‌هاي B و D در دست طراحي است كه از هر كدام پنج تا شش محصول در هفت سال آينده به توليد خواهد رسيد. البته اين اقدام نياز به سرمايه‌گذاري حدود هزار ميليارد توماني دارد كه اميدواريم با تصميم‌هاي كارگروه حمايت ازتوليد ملي و شوراي پول و اعتبار منابع مالي لازم تامين شود تا بتوانيم اين محصولات را ظرف پنج سال آينده عرضه كنيم.

به گفته وي، در ايران تاكنون هفت ميليون خودرو توليد شده كه حدود 60 درصد آن معادل چهار ميليون و 300 هزار دستگاه در طول دولت‌هاي نهم و دهم به توليد رسيده است.
منبع: شفاف


تاريخ : جمعه 1391/03/26 | | نويسنده : کامبیز
ایرنا: «حسین نجاری» روز چهارشنبه درنشستی خبری با اصحاب رسانه در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه خودروی شیراز، با بیان اینکه در سال تولید ملی، میزان کیفیت و داخل سازی قطعات و خودروهای این شرکت افزایش می‌یابد، گفت: با تولید خودروهای جدید از جمله رانا و دنا بدنبال تثبیت جایگاه خود در عرصه خودروسازی در کشورهستیم.

وی با بیان اینکه رانا دارای کیفیت بالایی بوده و با خودروهای روز اروپایی برابری می‌کند، اظهار داشت: این خودرو در دو کلاس نیمه فول با قیمت کمتر از ۱۵ میلیون تومان و مدل فول با قیمت بالای ۱۵ میلیون تومان عرضه خواهد شد.

وی در خصوص تولید قطعات رانا گفت: این خودرو با حدود ۹۰ درصد داخلی سازی قطعات به تولید می‌رسد و تلاش می‌کنیم تا شش ماه آینده داخلی سازی بیشتر قطعات انجام شود.

نجاری همچنین در خصوص تولید خودروی دنا تصریح کرد: تولید آزمایشی این خودرو پایان امسال شروع می‌شود و در سال ۱۳۹۲ به تولید انبوه می‌رسد.

وی در خصوص میزان فروش گروه صنعتی ایران خودرو در سال گذشته گفت که این شرکت در سال ۱۳۹۰ بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان فروش داشته است.

قائم مقام تولید گروه صنعتی ایران خودرو با رد افزایش قیمت خودروهای این شرکت یادآور شد: تنها در برخی از خودرو‌ها به دلیل افزایش امکانات از قبیل نصب ترمز‌ای بی‌اس و کیسه هوا، کمی افزایش قیمت وجود داشته است.

نجاری در خصوص تولید خودروی پژو ۲۰۶ عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد قطعات این خودرو در داخل تولید می‌شود و در آینده نیز میزان داخل سازی این خودرو افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۰ دستگاه پژو پارس در کارخانه ایران خودرو در استان فارس تولید می‌شود، افزود: محصولات ایران خودرو فارس با کیفیت بالا تولید می‌شود و با برنامه ریزی‌های انجام شده میزان تولیدات نیز افزایش خواهد یافت و کلیه محصولات تولیدی این سایت در استان فارس عرضه خواهد شد.

نجاری همچنین اعلام کرد که وانت تندر ۹۰ در نیمه دوم امسال تولید و وارد بازار می‌شود.

یازدهمین نمایشگاه خودروی شیراز روز گذشته در فضایی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع با حضور شش خودرو ساز داخلی آغاز به کار کرد و تا روز جمعه به کار خود ادامه می‌دهد.

منبع: شفاف



تاريخ : پنجشنبه 1391/03/25 | | نويسنده : کامبیز
فارس: توقف عرضه پژو ۲۰۶ علاوه بر افزایش یک میلیون تومانی قیمت این خودرو در بازار، باعث رشد ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی قیمت خودروهایی مانند تندر۹۰ و تیبا در بازار شده است.
 
در حال حاضر هر دستگاه تندر۹۰ پارس خودرو با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، به قیمت ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.
 
همچنین هر دستگاه تندر۹۰ ایران خودرو با رشد ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.
 
هر دستگاه تیبا نیز این روز‌ها ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که رشد ۲۰۰ هزار تومانی را طی روزهای اخیر نشان می‌دهد.
 
علاوه بر افزایش قیمت این خودرو‌ها در بازار، مگان نیز که در رنج قیمتی بالاتری قرار دارد طی روزهای اخیر با رشد قیمت ۵۰۰ هزار تومان همراه بوده است. در حال حاضر هر دستگاه مگان اتوماتیک ۲۰۰۰ سی‌سی ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.
منبع: شفاف