تاريخ : شنبه ۱۳۹۳/۱۱/۲۵ | | نويسنده : کامبیز
به گزارش صبحانه، حال نقطه اوج این سری از محصولات BMW را باید M3 دانست. M3 از جمله خودروهای اسپرتی است که ورود آن به بازار خودرویی کشورمان با ممنوعیت روبروست. به همین دلیل تشنگی عاشقان این خودرو در کشورمان دو چندان است. در حال حاضر تعداد M3های پلاک ملی موجود در کشورمان از انگشتان یک دست بیشتر نبوده که همه آن‌ها با مجوزهای خاص پلاک ملی را دریافت نموده‌اند و در این میان بیشتر BMW M3های پلاک ملی مدل E46 هستند که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ تولید شده‌اند.

خودرو نگار نوشت: بد نیست بدانید رکورد بیشترین مدل M-Power تولید شده تاکنون در دست مدل E46 بوده که در مجموع ۸۵٫۷۴۴ دستگاه در دو مدل کوپه و کانورتیبل را شامل می‌شود. همان طور که می‌دانید چند شماره قبل خبری در خصوص ورود یک BMW M3 E92 با پلاک گذرموقت منتشر کردیم و اکنون فرصت آن رسیده تا این خودروی خاص را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم. M3 مورد نظر فیس‌لیفت نسل E92 بوده که به آخرین نسل M3 کوپه معروف است!
 

آخرین بازمانده!

در سال ۱۹۷۵ اولین BMW سری 3 در دو مدل کوپه و کابریو و با کد E21 تولید شد. تولید این نسل تا سال ۱۹۸۱ ادامه داشت. یک سال بعد مدل E30 به عنوان نسل دوم جایگزین شد. این نسل علاوه بر مدل کوپه در سه مدل کانورتیبل، سالن (سدان) و تورینگ (استیشن) هم عرضه شد. سه سال بعد نیز مدل M-Power نمونه‌های کوپه و کانورتیبل نیز به سبد محصولات اضافه شد. مدل M-Power با نام M3 تولید می‌شد. در سال ۱۹۹۱ نسل دوم جای خود را به نسل سوم سری ۳ داد. نسل سوم سری ۳ با کد E36 شناخته می‌شد و مانند نسل قبل خود در ۴ مدل تولید می‌شد. برای این نسل هم مدل‌های M در نظر گرفته شده بود و یک سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۲ بعد از خروج M3 E30 از خط تولید مدل E36 وارد خط تولید M-Power شد. در این نسل علاوه بر مدل کوپه و کانورتیبل، مدل سدان نیز در خط تولید M-Power قرار گرفت.

در سال ۱۹۹۸ کمپانی BMW به کار E36 پایان داد. در همین سال E46 به عنوان نسل چهارم وارد میدان شد. یک سال بعد در سال ۱۹۹۹ تولید مدل ME36 هم متوقف شد و یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۰ مدل M نسل چهارم بر روی خط تولید قرار گرفت. در این نسل از سری ۳ سدان با تیونینگ M-Power خبری نبود و مدل M تنها شامل دو نمونه کوپه و کانورتیبل می‌شد. تولید تمامی مدل‌های این نسل تنها تا پایان سال ۲۰۰۶ ادامه داشت. یک سال بعد در سال ۲۰۰۷ علاقه‌مندان به خودرو با نسل پنجم معروف‌ترین مدل BMW آشنا شدند. این نسل در چهار مدل سدان با کد E90‌، تورینگ با کد E91‌، کوپه با کد E92 و کانورتیبل با کد E93 عرضه شد. در همین سال BMW برای تولید نمونه‌های M مدل‌های کوپه، کانورتیبل و سدان این نسل از سری ۳ اعلام آمادگی کرد.

در سال ۲۰۱۱ BMW مدل M3 پیکاپ را به عنوان یک کانسپت معرفی کرد. این خبر برای علاقه‌مندان به BMW و به خصوص M3 خیلی ناراحت‌کننده بود اما بعدها مشخص شد این حرکت بیشتر در حد یک شایعه بوده است. در سال ۲۰۱۱ کمپانی BMW تصمیم به تغییر نامگذاری محصولات خود کرد. مدل‌های کوپه و کانورتیبل سری سه قربانی این تغییرات شدند و نامشان به سری ۴ تغییر کرد. در همین سال مدل سدان و استیشن سری ۳ از خط تولید خارج شد تا نسل ششم وارد کار شود. نسل سوم سری سه در سه مدل سدان با کد F30‌، تورینگ با کد F31 و GT با کد F34 در حال حاضر تولید می‌شود. سال گذشته میلادی مدل‌های E92‌، E93 و همچنین M3های نسل پنجم از خط تولید بر کنار شدند تا در سال جاری میلادی M3 تنها در مدل سدان و با کد F80 تولید شود. مدل کوپه و کانورتیبل محور اصلی مدل‌های M3BMW بود چون در مجموع ۶۵۹۶۵ دستگاه از نسل گذشته M3 در مدل‌های مختلف تولید شد که ۵۶۲۹۱ دستگاه (۸۵٫۳۴ درصد) آن مربوط به مدل‌های کوپه و کانورتیبل بود. اما متأسفانه نام این اسطوره باواریایی در سال جاری میلادی تغییر کرد.
 
زیبایی بی‌چون و چرا!

شاید در نگاه اول M3و مدل‌های معمولی سری سه عین هم باشند اما حقیقت این است که تفاوت‌های زیادی با هم دارند. طراحی M3 در ظاهر خیلی عضلانی‌تر از مدل‌های معمولی بوده و به خوبی قدرت زیادش را به رخ می‌کشد. به خصوص M3 مورد نظر به رنگ قرمز مات بوده که جذابیتش را دوچندان کرده است. در نمای جلو علاوه بر جلو پنجره دو تکه BMW یک هواکش بزرگ در مرکز سپر جلو تعبیه شده که در اطراف آن نیز دو هواکش بزرگ قرار دارد. این‌ها همه نشان از پیشرانه بزرگ این خودروی اسپرت است. قسمت‌های زیرین هواکش‌های کناری به شکل باله‌های کوچک برای هدایت درست هوا بوده و از جنس فیبرکربن هستند. بر روی کاپوت جلو هم یک برآمدگی بزرگ به چشم می‌خورد که در اطراف آن دو هواکش کوچک نصب شده است. در نمای جانبی رینگ‌های زیبای ۱۸ به رنگ مشکی مات به خوبی جلب توجه می‌کند. راهنماهای کناری یک نوار نازک از چراغ‌های LED بوده که بر روی گلگیر جلو از لبه درب‌های کناری شروع شده و در نهایت به یک هواکش کوچک ختم شده‌اند و بر رویشان عبارت M3 نقش بسته است. در این قسمت از آینه‌های زیبای و منحصربه‌فرد BMW استفاده شده که جذابیت زیادی دارد. اما از آن جالب‌تر خط برجسته‌ای است که از داخل چراغ‌های عقب شروع شده و پس از عبور از روی دستگیره درها به راهنماهای کناری رسیده و پس از دور زدن آن بر روی لبه درب متوقف شده است!

سقف M3 نیز از جنس فیبرکربن بوده و این تضاد رنگ مشکی و قرمز نمای خاصی به خودرو بخشیده است. نمای عقب نیز از طراحی زیبایی سود می‌برد. چراغ‌های عقب از روی گلگیر آغاز شده تا روی درب صندوق عقب کشیده شده‌اند که قسمت قرار گرفته بر روی درب صندوق بار کوچک‌تر از قسمت کناری است. بر روی سپر زیبای عقب نیز از یک هواکش بزرگ در مرکز سپر استفاده شده که از اطراف آن دو اگزوز دو تایی بیرون زده است. اما در بخش کابین از نظر بصری M3 کابینی شبیه کابین سری سه‌های معمولی داشته و مانند دیگر BMWها از کابینی با طراحی ساده اما با کیفیت سود می‌برد. اصلی‌ترین تفاوت کابین M3 با مدل‌های معمولی را می‌توان استفاده از مواد فیبرکربن در تزیین کابین دانست.

 
پیشرانه با قدرت مضاعف M

اگر همه تفاوت‌های جزیی M3 با مدل‌های معمولی در ظاهر را کنار بگذاریم به اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها می‌رسیم. اصلی‌ترین تفاوت M3 در زیر کاپوت جلو نهفته است. جایی که پیشرانه قدرتمند ۸ سیلندر خورجینی ۴ لیتری جایگزین پیشرانه‌های کم حجم شده و توانایی تولید ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت در ۸۳۰۰ دور در دقیقه و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۳۹۰۰ دور در دقیقه را داراست.

گیربکس پیشرفته ۷ سرعته دوکلاچه وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. با این گیربکس زمان تعویض دنده به حداقل رسیده و از این رو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودروی ۱۶۰۰ کیلوگرمی تنها ۴٫۶ ثانیه است. M3 حداکثر تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد که اگر محدودکننده سرعت نداشت قطعاً سرعتش به مرز ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسید.

اصلی‌ترین رقبای این باواریایی مرسدس‌بنز C63 AMG کوپه و آئودی RS5 است. همان طور که در ابتدای متن اشاره کردیم M3 نمی‌تواند در ایران پلاک ملی را دریافت نماید. ولی اگر از طرف داران دو آتیشه این BMW دوست‌داشتنی هستید تنها می‌توانید مدل‌های معمولی سری سه را در ایران خریداری کنید که قوی‌ترین آن BMW 335i بوده که از یک پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری مجهز به توربو شارژر سود می‌برد که ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۵٫۴ ثانیه بوده و در حال حاضر مدل کارکرده BMW 335i کانورتیبل ۲۰۱۰ در کشورمان حدود ۲۳۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان است.

 

منبع : صبحانه آنلاین



تاريخ : دوشنبه ۱۳۹۳/۱۱/۱۳ | | نويسنده : کامبیز
بی ام و ایکس 5 ام 2016 ساخت کشور آلمان است. سرعت 0 تا 100 این ماشین در 4.2 ثانیه انجام می شود.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران



تاريخ : چهارشنبه ۱۳۹۳/۱۰/۰۳ | | نويسنده : کامبیز
به گزارش صبحانه، در اواخر قرن بیستم کمپانی خودروسازی باواریایی به فکر تولید شاسی‌بلند افتاد و بی ام و X5 ثمره این اتفاق بود و برای اولین بار ۱۵ سال پیش یعنی در سال ۱۹۹۹ تولید شد. نحوه نام‌گذاری محصولات شاسی‌بلند این کمپانی به صورت یک عبارت دو کاراکتری بوده که کاراکتر اول آن را حرف X تشکیل داده و کاراکتر دوم آن یک عدد یک رقمی است. 

اکنون شاسی‌بلندهای BMW در این مدت از یک مدل به پنج مدل به نام‌های X1، X3، X4، X5 و X6 افزایش یافته و به زودی قرار است دو مدل دیگر به نام‌های X2 و X7 به سبد محصولات این کمپانی اضافه شود. در سال گذشته میلادی مجموع تولیدات سری X این کمپانی که شامل چهار مدل می‌شود نزدیک به نیم میلیون دستگاه (۴۶۲۵۷۵ دستگاه) بوده است. هفته گذشته این کمپانی بزرگ آلمانی پانزدهمین سالگرد تولید شاسی‌بلندهای خود را با گردهم آوردن شاسی‌بلندهای در حال تولیدش جشن گرفت. 

به همین دلیل هفته‌نامه دنیای‌خودرو نیز  تمام مدل‌های شاسی‌بلند BMW موجود در ایران را به یک جا جمع کرد تا این اتفاق مهم را به کمپانی BMW تبریک بگوید.

 لازم به ذکر است که این گردهمایی بزرگ‌ترین گردهمایی شاسی‌بلندهای BMW در ایران بوده که تمام مدل‌های موجود در ایران از قبیل X1، X3، X5 و X6 را شامل می‌شود. این هفته به مناسبت این سالگرد نگاه مفصلی خواهیم داشت به محصولات شاسی‌بلند BMW در ایران و جهان.

ریش سفید شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و

این شاسی‌بلند عنوان اولین، با تجربه‌ترین و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند BMW را با خود یدک می‌کشد. BMW X5 که در کلاس شاسی‌بلند بزرگ لوکس قرار دارد برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ با کد E53 بر روی پلت‌فرم BMW سری ۵ تولید شد و اکنون ۱۵ سال از تولید این خودرو می‌گذرد و در حال حاضر سومین نسل آن در حال تولید است.

 نسل دوم این شاسی‌بلند در سال ۲۰۰۶ با کد E71 جایگزین نسل اول شد و بعد از ۷ سال در سال ۲۰۱۳ سومین نسل با کد F15 روی کار آمد. همچنین کمپانی BMW از سال ۲۰۱۰ تا سال گذشته میلادی به مدت سه سال مدل M پاور نسل دوم X5 را به تعداد ۸۹۷۴ دستگاه تولید کرد. چند روز پیش نیز خبر تولید مدل M پاور نسل سوم آن از سال آینده میلادی به عنوان محصول ۲۰۱۶ آغاز خواهد شد.

در این یکی دو سال اخیر کم‌کم پای این شاسی‌بلند آلمانی به کشورمان باز شده بود که قانون جدید واردات خودرو به کشور مانع از ورود آن شد. چون X5 در ضعیف‌ترین حال از یک پیشرانه ۳ لیتری سود می‌برد که شامل قانون واردات خودرو به کشورمان نمی‌شود. 

این شاسی‌بلند هم زمان با ورودش به بازار و در حال حاضر جزو خودروهای میلیاردی می‌باشد. اصلی‌ترین رقبای X5 را می‌توان مرسدس‌بنز M کلاس، لندروور رنجروور اسپرت، آئودی Q7، پورشه کاین و … دانست که از میان آن‌ها تنها پورشه کاین در بازار خودرویی کشورمان حضور دارد البته الان دیگر کاین هم نمی‌تواند وارد بازار خودرویی کشورمان شود .X5 تنها شاسی‌بلند BMW بود که از نظر فروش نتوانست به پای رقبای خود در بازار ایران برسد که مهم‌ترین دلیل آن را می‌توان عمر کوتاه این خودرو به بازار کشورمان دانست. 

سال گذشته میلادی ۱۰۷۲۳۱ دستگاه X5 تولید شد اما پر رونق‌ترین سال X5 را باید ۲۰۰۷ دانست که ۱۲۰۶۱۷ دستگاه از آن تولید شد.

معروف‌ترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و در ایران

بی ام و X3 دومین شاسی‌بلند کمپانی BMW بوده و در کلاس شاسی‌بلندهای لوکس متوسط از جانب BMW ایفای نقش می‌کند. تولید X3 با کد E83 بر روی پلت‌فرم BMW سری ۳ از سال ۲۰۰۳ آغاز شده و تاکنون ۱۱ سال بدون وقفه تولید شده است.

بعد از گذشت ۷ سال از تولید اولین X3 یعنی در سال ۲۰۱۰ نسل دوم آن با کد F25 بر روی خط تولید قرار گرفت و چندی پیش کمپانی BMW فیس‌لیفت نسل دوم X3 را به عنوان محصول ۲۰۱۵ معرفی کرد که به سرعت توسط پرشیا خودرو وارد بازار ایران هم شد. 

بی ام و X3 میهمان قدیمی بازار کشورمان بوده و بهتر است به جای استفاده از واژه میهمان آن را عضو ثابت بازار کشورمان خطاب کنید. اکنون یک دهه است که X3 در بازار کشورمان حضور داشته و همیشه جزو شاسی‌بلندهای لوکس موفق در کشورمان بوده است.

از مهم‌ترین رقبای این باواریایی می‌توان به مرسدس‌بنز GLK، آئودی Q5، لکسس RX، ولوو XC60 و … اشاره کرد. در میان شاسی‌بلندهای BMW در ایران X3 سخت‌ترین کار را پیش رو دارد زیرا با سه رقیب اصلی یعنی مرسدس‌بنز GLK، لکسس RX و ولوو XC60 روبروست.

 البته فروش مرسدس‌بنز GLK و ولوو XC60 در ایران از لحاظ تعداد قابل مقایسه با X3 نبوده اما لکسس RX را می‌توان یک رقیب جدی برای آن دانست. البته X3 شانس آورده چون لکسس RX در ضعیف‌ترین حالت خود از یک پیشرانه ۳٫۵ لیتری سود می‌برد که با توجه به قوانین واردات خودرو حجم موتورش یک لیتر بیشتر از حد مجاز است و دیگر نمی‌تواند وارد بازار خودرویی ایران شود.

در سال ۲۰۱۳ BMW X3 با ۱۵۷۳۰۳ دستگاه تولید با اینکه رکورد تولید خود را در یک سال شکست اما باز هم نتوانست به رکورد برادر کوچک‌تر خود X1 دست پیدا کند. 

لازم به ذکر است نسل فعلی X3 در کارخانه BMW در شهر اسپارتانبرگ واقع در کارولینای جنوبی ایالات متحده آمریکا تولید می‌شود. در حال حاضر X3 با ۵ سال گارانتی توسط پرشیا خودرو به قیمت ۴۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که مدل فیس‌لیفت آن از ۴۳۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

خاص‌ترین ب‌ام‌و شاسی‌بلند

همه علاقه‌مندان به BMW نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال ۲۰۰۷ را به خوبی به یاد دارند. زمانی که کمپانی BMW از کانسپت عجیب خود رونمایی کرد. این خودرو BMW X6 Concept نام داشت و به دلیل طراحی عجیب و غریبش خیلی‌ها آن را خودرویی متعلق به دهه‌های آینده می‌دانستند. اما کمپانی BMW در یک واکنشی عجیب این شاسی‌بلند منحصربه‌فرد را تنها یک سال بعد تولید کرد. 

ر حال حاضر X6 را می‌توان خودروی صاحب سبکی دانست که پایه‌گذار یک کلاس خودرویی جدید است. خیلی‌ها X6 را شاسی‌بلند کوپه می‌نامند که دلیلش فرم خاص طراحی ستون C آن است. بی ام و X6 برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ با کد E71 و بر روی پلت‌فرم BMW X5 تولید شد. امسال نیز پس از گذشت شش سال از تولید این خودرو نسل دوم آن با کد F16 وارد کار شده است.

رقبای نزدیک X6 را می‌توان اینفینیتی FX و آکورا ZDX دانست اما بسیاری آن را با پورشه کاین و مرسدس‌بنز ML نیز مقایسه می‌کنند. بی ام و X6 در ایران به موفقیت خوبی دست یافت و تعداد قابل توجهی از آن به فروش رفت. البته در این یکی دو سال اخیر X6 هم جزو خودروهای میلیاردی بازار شده و از نظر قیمت در کنار برادر خود BMW X5 قرار گرفته است.

کم حجم‌ترین پیشرانه X6 3 لیتری بوده و با وضع قانون جدید واردات خودرو به کشور دیگر نمی‌توانیم شاهد نسل جدید این خودرو به صورت پلاک ملی در کشورمان باشیم. البته جای نگرانی نیست چون پرشیا خودرو یک جانشین مناسب برای X6در بازار ایران دارد. BMW X4 که جدیدترین شاسی‌بلند BMW است را می‌توان مقیاس کوچک‌تری از X6 دانست که مشکلی با قانون جدید واردات خودرو ندارد. سال گذشته میلادی ۳۶۶۸۸ دستگاه X6 در کارخانه اسپارتنبرگ BMW تولید شده اما رکورد تولید این خودرو در یک سال ۴۶۴۰۴ دستگاه بوده که مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی است.

 بی ام و X6 در کنار X5 تنها شاسی‌بلندهای BMW هستند که مدل‌های M پاورشان تولید می‌شود.

X6M برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ هم زمان با X5M تولید شد که تولیدش تا سال جاری میلادی ادامه داشت. در این ۴ سال ۱۰۶۷۸ دستگاه از آن تولید شد و از سال آینده میلادیX6M پر پایه نسل دوم X6 تولید خواهد شد.

کوچک‌ترین و پرفروش‌ترین X

بی ام و X1 کوچک‌ترین عضو خانواده X بوده و از ۵ سال پیش به عضویت این خانواده در آمده است. بی ام و X1 برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ با کد E84 و بر روی پلت فرم BMW سری یک تولید شده و چهارمین شاسی‌بلند BMW محسوب می‌شود. X1 از جمله BMWهایی است که از جانب کمپانی مرسدس‌بنز رقیبی نداشته و از مهم‌ترین رقبای آن می‌توان به آئودی Q3اشاره کرد.

 این باواریایی کوچک در بازار ایران بی‌رقیب بوده و با فروش بالایی که دارد یکه‌تاز کلاس شاسی‌بلندهای کوچک لوکس در ایران است. مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ BMW X1 با ۵ سال گارانتی توسط پرشیا خودرو در ایران به ترتیب ۳۳۶ میلیون تومان و ۲۷۹ الی ۳۶۸ میلیون تومان عرضه می‌شوند.

 X1 به همراه X3 و X4 سه شاسی‌بلند BMW هستند که با پیشرانه‌های زیر ۲۵۰۰ سی‌سی نیز تولید می‌شوند و از این به بعد تنها این سه شاسی‌بلند از خانواده X این کمپانی باواریایی می‌توانند در ایران عرضه شوند. X1 با جثه کوچکی که دارد به تازگی یک رکورد بزرگ را به نام خود ثبت کرده است. این شاسی‌بلند کوچک در سال ۲۰۱۳ با ۱۶۱۳۵۳ دستگاه تولید موفق شد رکورد بیشترین تولید شاسی‌بلندهای BMW در یکسال را بشکند.

 این رکورد قبل از سال ۲۰۱۳ در دست X3 بود که در سال ۲۰۱۲ ۱۴۹۸۵۳ دستگاه از آن تولید شده بود. رسیدن X1 به این رکورد مهم نشان از محبوبیت بالای این شاسی‌بلند شهری است که این موفقیت در کشورمان نیز به خوبی مشهود است.X1 نیز مانند X3 مدل M پاور نداشته اما مانند برادر بزرگ‌ترش مدل M پکیج آن عرضه می‌شود که در کشورمان هم قابل دسترس است. در مدل‌های M پکیج محصولات BMW در ظاهر به المان‌های M مجهز می‌شوند که زیبایی آن‌ها را چند برابر می‌کند.

جدیدترین شاسی‌بلند ب‌ام‌و

پنجمین و جدیدترین عضو سری ایکس بی ام و، X4 نام دارد. خودرویی که ادامه‌دهنده راه X6 در مقیاسی کوچک‌تر بوده و از یک طراحی شبیه به آن سود می‌برد. بنابراین با دومین شاسی‌بلند لوکس اسپرت کمپانی BMW طرف هستیم. البته این بار هم خبری از کمپانی رقیب، مرسدس‌بنز نبوده از رقبای اصلی X4 تنها می‌توان به پورشه ماکان تازه کار و لندروور رنجروور اووک پر افتخار اشاره کرد. اما موفقیت X4 قبل از آمدنش به ایران تضمین شده است. 

چون هیچ یک از رقبای X4 در ایران وجود نداشته و با تکیه بر محبوبیت X6 در کشورمان فروش بالای این باواریایی تازه وارد دور از انتظار نیست. فقط به شرطی که مانند E کلاس کابریولت جدید قیمت غیر منطقی نداشته باشد!

این شاسی‌بلند که برای اولین بار امسال با کد F26 و بر روی پلت‌فرم X3 ساخته شده به زودی قرار است پا به خیابان‌های کشورمان بگذارد تا در غیاب رقبایش در ایران مانند برادر کوچک‌تر خود X1 خوش بدرخشد. در حال حاضر از بین مدل‌های X4 تنها دو مدل ۲۰i و ۲۸i می‌توانند وارد ایران شوند که مدل ۲۰i به دلیل پیشرانه ضعیف‌تری که دارد با سلیقه ما ایرانی‌ها سازگار نیست.

پس می‌ماند مدل ۲۸i که دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی ۱۹۹۷ سی‌سی مجهز به سوپر شارژر است. X4 28i حدود ۲۴۵ اسب‌بخار قدرت در ۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۲۵۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به همه چرخ‌ها را بر عهده داشته و این خودروی اسپرت تنها ۶٫۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر تا ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. مصرف سوخت این شاسی‌بلند در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۸٫۷ لیتر بوده و در اتوبان تنها ۵٫۹ لیتر بنزین می‌سوزاند. مدل‌های M اسپرت این BMW به رینگ‌های ۲۰ اینچی اسپرت مجهز بوده و از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند.

بزرگ‌ترین شاسی‌بلند در راه است

سبد محصولات شاسی‌بلند BMW یک خودروی بسیار مهم کم دارد و آن شاسی‌بلند فول سایز است. 
کلاس شاسی‌بلندهای فول‌سایز لوکس یکی از متنوع‌ترین کلاس‌های خودروهای لوکس بوده و از خودروهای موجود در این کلاس می‌توان به کادیلاک اسکالید، لینکلن ناویگیتور، لندروور رنجروور، مرسدس‌بنز GL، لکسس LX، اینفینیتی QX و … اشاره کرد. 

کمپانی BMW نیز به فکر تولید شاسی‌بلند فول سایز بوده و گفته می‌شود این شاسی‌بلند فول‌سایز باواریایی با نام X7 تا دو سه سال آینده تولید شود. در حال حاضر تصاویر رندری زیادی از X7 توسط طراحان منتشر شده اما هنوز چهره نهایی این خودرو مشخص نشده است. البته گفته می‌شود کمپانی رقیب یعنی آئودی نیز به فکر یک شاسی‌بلند فول سایز با نام Q9 هست تا از قافله شاسی‌بلندهای فول سایز لوکس عقب نماند

و به زودی شاسی‌بلند دو درب

از شماره یک تا ۷ در سری X محصولات BMW پر شده اما جای عدد ۲ خالی است یعنی X2 هم تاکنون مانند X7 تولید نشده اما BMW فکر تولید آن را نیز در سر دارد. همان طور که از نام گذاری کمپانی BMW مشخص است شاسی‌بلندهایی که با اعداد زوج نام‌گذاری می‌شود اسپرت یا بهتر است بگوییم عجیب و غریب هستند مانند X6 و X4! بنابراین باید از X2 انتظار یک شاسی‌بلند اسپرت یا غیرمنتظره را داشته باشیم! همین طور هم هست.

چون تصاویر رندری که تاکنون از این خودرو توسط طراحان منتشر شده بیشتر یک شاسی‌بلند دودرب را به تصویر کشیده است! بله یک شاسی‌بلند کوپه با ابعادی جمع و جور که قطعاً قیمت پایین‌تری نسبت به X6 و X4 خواهد داشت. چهره نهایی این خودرو هنوز مشخص نشده و برای دیدن چهره واقعی آن باید دو سه سالی را صبر کنیم. 
 

 منبع : صبحانه آنلاین

 


تاريخ : یکشنبه ۱۳۹۳/۰۲/۲۸ | | نويسنده : کامبیز
نادر فقیه زاده در سال 1355 در تهران بدنیا آمد . او در سال 1986 به خاطر شغل پدرشان که در کنسولگری ایران در فرانکفورت و هامبورگ بود به اتفاق خانواده به آلمان مهاجرت کردند و دوران مدرسه را در آنجا سپری کرد.او در سال 1996 اولین دوره ی اینترشیپ خود را در مرسدس بنز گذراند . بعد از 2 سال کمپانی BMW و Porsche از او دعوت به همکاری کردند ولی از آنجا که نادر علاقه ی بیشتری به BMW داشت دعوتش را پذیرفت و پس از گذراندن دوره های اینترشیپ در سال 2001 به دعوت کریس بنگل وارد دپارتمان طراحی پیشرفته BMW شد. یکی از مهمترین اثرهای خلق شده توسط آقای فقیه زاده , طراحی داخلی BMW سری 7 بود که بسیار خوب از کار درامد.






تاريخ : دوشنبه ۱۳۹۲/۱۲/۱۹ | | نويسنده : کامبیز
شرکت خودروسازی بی ام و برای اولین بار از شاسی بلند کوپه سری 4 خود رونمایی کرده است. این مدل 6 نوع موتور را ارائه می کند تا مشتریان به دلخواه خود انتخاب کنند. سه موتور بنزینی آن 184 تا 306 اسب بخار قدرت دارد و سه موتور بنزینی آن 190 تا 313 اسب بخار. ظرف 5. 5 ثانیه شتاب این خودرو به 100 می رسد. از لحاظ ظاهری نیز این مدل همانند برادر بزرگترش x6 است. حجم صندوق عقب سری 4 جدید از 500 تا 1400 لیتر است. گفتنی است قیمت پایه این مدل 45600 یورو اعلام شده است.
 
منبع : شفاف


تاريخ : جمعه ۱۳۹۱/۰۴/۲۳ | | نويسنده : کامبیز
 باشگاه خبرنگاران: تولید خودروهای سازگار با محیط زیست در سالهای اخیر ذهن بسیاری از طراحان خودرو را به خود مشغول کرده است. عمدتا این گونه از خودرو‌ها برای استفاده‌های شهری مد نظر هستند و از توان پایین و طراحی‌های غیر اروگونومیک بهره می‌برند. در این میان شرکت خودرو سازی «BMW» آلمان طرحی متفاوت برای خودروهای مسابقه ارائه کرده است.


طرح «Salt Flat» دارای دو تفاوت عمده با خودروهای عادی است. اول اینکه در ساخت بدنه آن از مواد دوریخته شده مثل بشکه‌های نفت خام یا بدنه کباب پز استفاده شده است. در ساخت تایرهای این خودرو نیز از مواد ترکیبی پلاستیک ژله‌ای بهره گرفته شده است که از قابلیت انعطاف پذیری خارق العاده‌ای نیز برخودار است. در ضمن این لاستیک‌ها «تو پر» بوده و در داخل آن‌ها هوا وجود ندارد. این مسئله باعث می‌شود تا احتمال پنچری این خودرو نیز از بین برود.


نکته متفاوت دیگر در مورد این خودرو سیستم پیشران آن است. برخلاف بسیاری دیگر از خودروهای دوستدار محیط زیست که معمولا از پیشران‌های خورشیدی و یا الکترونیکی برای فعال کردن سیستم‌ها و تامین نیروی حرکت خودرو استفاده می‌کنند، اما این طرح «BMW» از سیستم پیشرانه هیدروژنی است. این نوع از سیستم پیشران رسیدن به سرعتهای بالا‌تر را برای این خودروی مسابقه‌ای فراهم می‌کند. در طراحی بدنه این خودرو نیز از بدن آبزیان برای شکافت بهتر هوا و حرکت موثر‌تر نیز الگو گرفته شده است.

منبع: شفاف



تاريخ : پنجشنبه ۱۳۹۱/۰۱/۱۷ | | نويسنده : کامبیز
باشگاه خبرنگاران: شرکت اتومبیل سازی آلمانی " BMW " اخیرا طرح مفهومی یکی از مدل های جدید خود را ارائه کرده است. " BMW i8 Concept Spyder " این مدل جدید است که با توجه به نمای ظاهری بدون سقف عرضه شده است. طراحی آیرودینامیک ، استفاده از مواد کامپوزیتی و کربنی برای کاهش وزن و همچنین موتور الکترونیکی از جمله خصایص این مدل جدید است.

تفاوت های اصلی بین مدل " i8 coupe " و " i8 Spyder " در حذف سقف در مدل " Spyder " ، کاهش طول در این مدل نسبت به " i8 coup " و همچنین استفاده بهتر از طراحی آیرودینامیک در مدل " Spyder " است. یک موتور الکترونیکی به قدرت 129 اسب بخار به همراه یک موتور توربوشارژ به قدرت 220 اسب بخار نیرو می گیرد که در نهایت نیروی در حدود 349 اسب بخار را برای این خودرو فراهم خواهد کرد.

در 30 کیلومتر اول این خودرو تنها با استفاده از موتور الکترونیکی حرکت کرده و پس از آن موتور بنزینی اتومبیل فعال می شود. باطری های لیتیومی این خودرو با استفاده از جریان 240 ولت به زمانی در حدود 2 ساعت برای شارژ کامل نیاز دارند.

شرکت " BMW " اعلام کرده است که این خودرو شتاب 0 تا 100 خود را در 5 ثانیه یا کمتر بدست می آورد. این مدل به احتمال زیاد در سال 2014 به بازار عرضه می شود.

منبع: بازتاب آنلاین



تاريخ : دوشنبه ۱۳۹۰/۱۰/۱۹ | | نويسنده : کامبیز
شرکت خودروسازی بی ام آلمان اعلام کرد که فروش این برند در سال 2011 میلادی بیشتر از مرسدس بنز بوده است.
طبق گزارش های موجود، این موضوع سبب شده که بی ام و بعد از لکسوس، دومین برند لوکس در بازار آمریکا لقب گیرد. هم‌اکنون شرکت‌های خودروسازی فعال در کشور آمریکا تلاش دارند تا سهم خود را در این بازار افزایش دهند. بی ام و در سال قبل با رشد 3/1 درصدی سهم خود در بازار توانست بیش از 9 درصد بازار خودروهای لوکس این آمریکا را به خود اختصاص دهد.

منبع : دنیای اقتصاد



تاريخ : چهارشنبه ۱۳۹۰/۱۰/۰۷ | | نويسنده : کامبیز

شرکت خودروسازی هیوندایی موتورز کره جنوبی «کریستوفر چپمن» را به عنوان طراح استخدام کرد.
وی که سال‌هاي سال سابقه همکاری با شرکت بی ام و را داشته است و طراحی خودروهای سری x5 بی ام و را نیز انجام داده است، یکی از شناخته شده ترین طراحان خودرو در دنیا است.
پیوستن وی به مجموعه هیوندایی می‌تواند تحول بزرگی در محصولات برند هیوندایی ایجاد کند و محبوبیتش را در میان مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر کند. هم اکنون هیوندایی پر فروشترین برند خودروسازی آسیایی در بازار آمریکا و اروپا است.


منبع : دنیای اقتصاد



تاريخ : جمعه ۱۳۹۰/۰۳/۲۰ | | نويسنده : کامبیز

چرم همیشه در لوازم لوکس استفاده میشود. تابحال در نوع سفارشی اتومبیل ها تودوزی آنها را از چرم تهیه میکردند . حال فرض کنید اگر کل یک اتومبیل از بیرون را با چرم بپوشانند هنگامی که در کنار آن ایستاده اید چه حسی به شما دست خواهد داد. و اگر این اتومبیل یک بی ام و (BMW) مدل جدید باشد دیگر سخنی برای گفتن باقی نخواهد ماند.

 

 

 

 

 

 

 

منبع : تاپ ناپ



تاريخ : چهارشنبه ۱۳۹۰/۰۱/۱۷ | | نويسنده : کامبیز

در میان شرکتهاى فعال در بخش تولید خودرو، شرکت بى.ام.و توانست به عنوان پرطرفدارترین و شایسته‌ترین خودروساز انتخاب شد.

 CNN Money با انتشار فهرست پرطرفداترین شرکت های جهان با بررسی تمامى بخشهاى صنعتى و تجارى برآورد خود را به دو بخش عمومى و اختصاصى تقسیم کرده که طى یک نظرسنجى از میان مشتریان و میزان فروش آنها تهیه شده است.

در میان شرکتهاى فعال در بخش تولید خودرو، شرکت بى.ام.و توانست با کسب بیشترین آرا به عنوان پرطرفدارترین و شایسته‌ترین خودروساز انتخاب شود.

بعد از بى.ام.و، فولکس‌واگن و دایملر در مکانهاى دوم و سوم این جدول جاى گرفتند. همچنین بى.ام.و توانست در میان فهرست عمومى و در رقابت با تمامى شرکتها رده‌ی نوزدهم شایسته‌ترین شرکت در جهان را به خود اختصاص دهد.

هیونداى موتور، هوندا موتور، فورد موتور، تویوتا موتور و نیسان موتور در رده‌هاى چهارم تا هشتم جدول پرطرفدارترین خودروسازان قرار گرفتند.

 

منبع: بازتاب آنلاین



تاريخ : یکشنبه ۱۳۹۰/۰۱/۰۷ | | نويسنده : کامبیز

ماشین BMW مدل Z4 که از صدها قطعه ی آجر سنگی ساخته شده است به قیمت 125 هزار دلار به فروش میرسد.

هنرمند چینی "دای جنگ" بیش از یک سال صرف سیمان کردن و چسباندن آجرها به همدیگر کرد و سپس با بریدن قسمت های اضافی این بلوک آجری سنگی، آن را تبدیل به یک ماشین BMW کرد.به جز پنجره ها همه ی قسمتهای این ماشین از سنگ و سیمان ساخته شده است. حتی لولاهای در ماشین که به در اجازه ی باز و بسته شدن می دهد از سنگ ساخته شده است و دقیقا مانند لولاهای فلزی در ماشین ها روان کار می کند.

این ماشین که در شهر "شنزنگ" به نمایش گذاشته شده .و این هنرمند چینی تصمیم به فروش آن گرفته است.

مبلغ 125 هزار دلار برای این ماشین سنگی گران به نظر میرسد. اما "دای جنگ" مطمئن است که در نهایت یک چینی ثروتمند آن را حداقل حتی اگر شده برای زینت باغ و باغچه اش به عنوان یک دکور تزئینی می خرد.

منبع:تابناک



تاريخ : سه شنبه ۱۳۸۹/۱۱/۲۶ | | نويسنده : کامبیز
از میان خودروهایی که در گمرک شهریار هنوز موفق به دریافت مجوز از سوی کمیته خودرو نشده‌اند بیش از همه خودروهای BMW Z4 به چشم می‌آید. خودرویی که تعداد بالای آن در محوطه گمرک نشان دهنده آن است که این خودرو نه به منظور دریافت مجوز بلکه با امیدواری بیشتری وارد کشورشده است، به‌طوری که بخش انتهایی گمرک شهریار هم‌اکنون به این مدل خودرو اختصاص دارد. این خودرو از مهر ماه سال گذشته در این قسمت از گمرک اطراق کرده، اما هنوز موفق به اخذ مجوز از سوی مراجع ذی صلاح نشده است. به گفته یکی از مسوولان شرکت واردکننده این خودرو، تولید Z4 در آمریکا موجب شد تااین خودرو موفق به اخذ مجوز ورود به کشور نشود. عدم صدور مجوز برای این خودرو در حالی است که وارد کنندگان Z4 در همان ابتدای امر اقدام به پیش فروش این خودرو کرده بودند، اما عدم صدور مجوز موجب شد تا این خودرو باگذشت بیش از یکسال همچنان در گمرک کشور خاک بخورد.
BMW X6 هشت سیلندر نیز سرنوشتی همانند Z4 دارد این خودرو نیز هنوزموفق به اخذ مجوز نشده به همین دلیل باید به زادگاه خود بازگردد. حجم بالای موتور این خودرو دلیل عدم صدور مجوز برای این خودرو اعلام شده است.پیش از این مدل شش سیلندر این خودرو آن هم تحت عنوان مجوز جانبازی موفقشده بود تا وارد کشور شود .


در کنار دو مدل BMW متوقف شده در گمرک شهریار،خودرویی به چشم می خورد که در سال های دور توانسته بود طرفداران بسیاری رادر ایران به خود جلب کند و هنوز هم در خیابان های شهر به چشم می خورد امامدل جدید آن موفق به اخذ مجوز نشد و در انتظار بازگشت به سر می برد. این خودرو اپل کورسای جدید است. کورسای جدید به دلیل نبود سرویس خدمات پس ازفروش نتوانست بار دیگر به ایران راه پیدا کند و باید به کشور خود بازگردد.

خط قرمز تولید بر روی سوبارو و اسمارت
علاوه بر خودروهایی که موفق به اخذ مجوز برای ورود به کشور نشده اند،در گمرک شهریار با خودروهایی مواجه می شویم که به منظور بررسی و تست تولیدوارد کشور شده‌اند، اما نتوانستند رضایت خودروسازان داخلی را جلب کنند به همین دلیل این خودروها نیز باید با کشور خود بازگردند. در این خصوص می‌توان به سوبارو و اسمارت خودروهای ژاپنی و آلمانی اشاره کرد. اسمارت که به دو منظور واردات و تولید در داخل کشور وارد شده بود، نه اقبالی برای تولید داشت و نه شانسی برای واردات یافت و به همین منظور این خودرو نیزراهی به جز بازگشت به زادگاهش پیش روی خود نمی بیند و هم اکنون در گمرک شهریار در انتظار بازگشت است.


با تشکر از Soroush-ZR1 در تهیه این مقاله- گذر موقت



تاريخ : دوشنبه ۱۳۸۹/۱۱/۱۱ | | نويسنده : کامبیز
عکسهای بی ام و X6 با تیونینگ منصوری

 

 



تاريخ : پنجشنبه ۱۳۸۹/۱۰/۲۳ | | نويسنده : کامبیز

عکس یک BMW به تازگی لو رفته است که هنوز نام و مشخصات آن مشخص نشده است و هنوز BMW وجود چنین
خودروی را تعید نکرده است . تنها چیزی که از این خودرو مشخص است آن است که این خودرو یک SUV است .
به احتمال زیاد از سری X است.



تاريخ : شنبه ۱۳۸۹/۰۹/۲۷ | | نويسنده : کامبیز
شرکت خودروسازی BMW کشور آلمان اعلام کرد ظرف یک هفته آینده خودروی لوکس X1 به بازار مصرف عرضه خواهد شد‌.
این خودروی لوکس که تولید آن از یک سال پیش آغاز شده بود در آستانه سال جدید میلادی و در روز بیست وسوم دسامبر سال 2010 میلادی به بازار عرضه مي‌شود‌. این خودرو ارزان‌ترین خودروی لوکس شرکت BMW خواهد بود ،اما هنوز خبری قطعی در مورد قیمت نهایی آن در بازار مصرف اعلام نشده است‌.
BMW این خودرو را برای بازارهای در حال توسعه تولید کرده، اما در اولین مرحله آن را به بازار کشورهای صنعتی عرضه خواهد کرد‌. سخنگوی BMW بر این باور است که عرضه این خودروی لوکس و ارزان به بازار مي‌تواند درآمد زیادی را نصیب این برند کند.

 

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : سه شنبه ۱۳۸۹/۰۹/۰۲ | | نويسنده : کامبیز

بي.ام.و از نسل بعدي سري شش تغييرپذير خود در نمايشگاه خودروي لس‌آنجلس رونمايي كرد.
حدود دو هفته پيش بي.ام.و اعلام كرد كه از مدل مفهوم سري شش كوپه خود در نمايشگاه خودروي لس‌آنجلس رونمايي مي‌كند، اما پس از رونمايي مشخص شد كه اين خودروي تغييرپذير مفهومي است. بي.ام.و اعلام كرد كه اين خودرو را بهار سال آينده ميلادي در مدل 2012 آن روانه بازار مي‌كند. مدل جديد بي.ام.و، 650i نام داشته و داراي كاپوت بلند و كابين مسافر بزرگي است.
موتور اين خودرو از نوع توربوشارژ شده 4/4 ليتري V8 بوده كه قادر است 400 اسب بخار قدرت توليد كند. سرعت اين خودرو در عرض 4/9 ثانيه از صفر تا 100 كيلومتر بر ساعت مي‌رسد.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : یکشنبه ۱۳۸۹/۰۷/۰۴ | | نويسنده : کامبیز

ايسنا- BMW مدل جديد X3 خود را در نمايشگاه بين‌المللي خودروي پاريس 2010 در معرض ديد عموم قرار مي‌دهد. هفت سال پس از آن‌كه براي نخستين بار شركت خودروسازي BMW آلمان توليد مدل اسپورت X3 خود را آغاز كرد، اين شركت هم‌اكنون تصميم گرفته مدل جديد اين خودرو را در نمايشگاه پاريس در معرض ديد بازديدكنندگان
قرار دهد.

نسل دوم X3 شاهد تغييراتي زيادي در نماي خارجي و داخلي خود بوده و پيش‌بيني مي‌شود اين خودرو به يكي از مدل‌هاي محبوب BMW مانند X6 ، X5 و X1 تبديل شود. مدل جديد BMW بزرگ‌تر و شمايل اسپورتي بيشتري داشته و فضاي داخلي آن نيز افزايش يافته است. BMW بدون اشاره به جزئيات بيشتر اعلام كرده كه مصرف سوخت اين خودرو نسبت به مدل‌هاي قبلي بهينه‌تر شده است. نسل دوم X3 در سه نوع شش سيلندر عرضه خواهد شد. سرعت اين خودرو در عرض كمتر از 5.7 ثانيه از صفر به صد كيلومتر در ساعت مي‌رسد.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : پنجشنبه ۱۳۸۹/۰۷/۰۱ | | نويسنده : کامبیز

شرکت خودروسازی بی ام و به عنوان پایدارترین شرکت خودروسازی در دنیا معرفی شده است.

به تعبیر بهتر، بی ام و به عنوان شرکتی معرفی شده که نسبت به دیگر شرکت‌هاي خودروسازی بیشترین زمان را در صحنه اقتصادی و صنعتی دنیا باقی مي‌ماند. دلیل معرفی این برند، سرمایه‌گذاری‌هاي مداوم بی ام و در تولید خودروهای مدرن و ارتقای تکنیکی و فنی محصولات، ذکر شده است.
از طرف دیگر کیفیت محصولات بی ام و و متوسط طول عمر مفید آنها، بیشتر از محصولات دیگر برندها است.
بی ام و یکی از شرکت‌هاي بزرگ خودروسازی است که در سال گذشته به عنوان برترین برند لوکس‌ساز در دنیا معرفی و در میان شرکت‌هاي خودروسازی، کمترین زیان مالی را متحمل شد.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : دوشنبه ۱۳۸۹/۰۶/۲۲ | | نويسنده : کامبیز



تاريخ : دوشنبه ۱۳۸۹/۰۶/۱۵ | | نويسنده : کامبیز
 

کاتالوگ بی ام و سری 7 جدید ( The new BMW 7 Series) شامل عسکهای بسیار با کیفیت از نمای بیرونی و داخلی خودرو ، آپشن های مختلف این خودرو ، انواع رینگ های استاندارد قابل نصب بر روی این خودرو ، سیستم night vision، تجهیزات ایمنی ، تجهیزات رفاهی ، سیستم های صوتی و تصویری ، مقایسه بین مدل های 740 آی - 740 ال آی - 750 آی - 750 ال آی - 730 دیزل را می توانید در اینجا دانلو نمائید.

نوع فایل : PDF

حجم فایل : ۵.۱۶MB

تعداد صفحات : ۳۲

------------> دانلود

 



تاريخ : دوشنبه ۱۳۸۹/۰۴/۲۸ | | نويسنده : کامبیز

بعد از ناکامی نمایشگاه دیترویت در حالی که تنها یک هفته به نمایشگاه فرانکفورت باقی مانده، اکثر خودرو سازان بزرگ دنیا در حال آماده کردن بهترین های خود هستند. اما ناگهان می بینیم کمپانی مقتدر باواریا با یک << تولید ناب >> بازی شروع نشده را می برد. محصول جدید این خودرو ساز که به طرز درد آوری هر روز تصویر گوشه ای از آن منتشر می شود، یک مفهومی ( Concept ) تمام عیار است.

نحسین برانگیز، رویاییی، بی نظیر، خیره کننده، دیگر چه واژه ای باقیمانده است که بشود ب ام و Vision EfficientDynamics را توصیف کرد؟ چیزی که جهانیان شاهد آن هستند رویایی است که در واقعیت می بینید. این فرداییست که امروز آمده است.

این خودرو در ادامه سری های EfficientDynamics ب ام و است که بیش از این چند مدل دیگر را در کارنامه داشته است. Vision به گفته وبسایت شرکت قابلیت اتصال به پریز برق شهری را دارد. در حقیقت این خودرو قوای متحرکه ای به صورت دوگانه ( Hybrid ) دارد.
پیشرانه سوخت فسیلی آن به حجم 3 لیتر و به شکل 3 سیلندر است. مکانیزم تغذیه آن توربو دیزل ( TDi ) انتخاب شده است. جالب این است که پیش از این برنامه چنین پیشرانه ای برای سری 3 چیده شده بود، پروژه ای که قرار بود جای 335d را بگیرد. به هر حال توان مستقل این پیشرانه 163 اسب بخار و گشتاورش 214 پوند بر فوت ثبت شده است. یک جعبه دنده 6 سرعته نیمه اتوماتیک با فناوری دو کلاچه ( DCT ) هم برای انتقال این نیرو ها به محور عقب ( RWD ) در نظر گرفته شده است. می توان Vision را نسل جدید هیبریدی های ب ام و برشمرد. مسیری که با X6 آغاز شد و با ActiveHybrid 7 تکامل یافت و در نهایت با این شاهکار به اوج خود رسید. طرز تولید و مصرف انرژی در این خودرو بسیار شبیه به شورولت Volt است. اما شوی موتور الکتریکی 8,6 کیلووات ساعتی داشت در حالی که ویژن از نمونه 10,8 کیلووات ساعتی برای هر چرخ بهره می برد. جمع همه این ها باعث شده تا نیروی نهایی این کانسپت زیبا 356 اسب بخار با گشتاور 590 پوند بر فوتی بشود.

یکی دیگر از تفاوت های بین این خودرو و Volt میزان هدر رفتن نیرو است. شورولت وبپلت کارایی در حد 50% قوای خود دارد ولی ویژن تا 80% می تواند از قلب خود کار بکشد. موتور الکتریکی ویژن تنها 84 کیلوکرم وزن دارد. برای شارژ کافی است به مدت 2 ساعت ونیم آن را با برق 220 ولت 16 آمپری شارژ کنید. یکی از نکات منحصر به فرد این خودرو قابلیت کارکرد مستقل موتور الکتریکی آن است. Vision می تواند در صورت نیاز تا 50 کیلومتر فقط با نیروی برق حرکت کند. در نظر داشته باشید که این خودرو یک مدل هیبریدی است نه یک EV یا خودرو تمام برقی. پیشرانه دیزلی نیز به مدد یک باک 25 لیتری ( 6,6 گالنی) باز هم به طور جداگانه می تواند تا 640 کیلومتر حرکت کند. به صورت تئوری این خودرو در ازای هر 100 کیلومتر 28,1 کیلووات ساعت انرژی و 3,9 لیتر سوخت مصرف می کند.

یک خودرو مفهومی هرچقدر هم که از لحاظ فنی توانا باشد، می بایست طراحی داخلی و خارجی خیره کننده هم داشنه باشد. حرف اول و آخر در چهره این خودرو را زاویه ها می زنند. به خصوص چراغ های عقب که روی یک لبه نورانی تعبیه شده اند. به منضور استفاده هرچه بیشتر از فضا برای طراحی، همانند کادیلاک Provoq پیشرانه دیزلی در مرکز خودرو و زیر صندلی راننده و موتور برقی در جلو قرار گرفته است. شاسی آلومینیومی و ورق های کامپوزیتی باعث شده تا وزن نهایی ویژن 1200 کیلوگرم شود. در های این خودرو از روی پروانه الهام گرفته شده اند. جنش شیشیه ای این درها در کنار سقف تمام Panorama حس قرارگیری بین زمین و آسمان را القا می کنند.

شاید بعد از طراحی مهمترین قسمت یک خودرو مفهومی تجهیزات و آپشن های آن باشند. ب ام و در گزارش فنی این خودرو را آیدنه نگر توصیف کرده است. به طور مثال، سیستم کروز کنترل که کارکردی تقریبا یکسان بین تمام خودرو ها دارد، در این خودرو به صورت یک پروسه رادار عمل می کند. به این صورت که هر دو پیشرانه را می تواند با توجه به نحوه قرارگیری خودرو در ترافیک برنامه ریزی کند و حتی تشخیص دهد که در حال حاضر نیاز به کدامیک بیشتر احساس می شود! دیدید که ب ام و راست می گفت. برای درک این فناوری باید آینده نگر باشید.

بعد از ناکامی نمایشگاه دیترویت در حالی که تنها یک هفته به نمایشگاه فرانکفورت باقی مانده، اکثر خودرو سازان بزرگ دنیا در حال آماده کردن بهترین های خود هستند. اما ناگهان می بینیم کمپانی مقتدر باواریا با یک << تولید ناب >> بازی شروع نشده را می برد. محصول جدید این خودرو ساز که به طرز درد آوری هر روز تصویر گوشه ای از آن منتشر می شود، یک مفهومی ( Concept ) تمام عیار است.

نحسین برانگیز، رویاییی، بی نظیر، خیره کننده، دیگر چه واژه ای باقیمانده است که بشود ب ام و Vision EfficientDynamics را توصیف کرد؟ چیزی که جهانیان شاهد آن هستند رویایی است که در واقعیت می بینید. این فرداییست که امروز آمده است.

این خودرو در ادامه سری های EfficientDynamics ب ام و است که بیش از این چند مدل دیگر را در کارنامه داشته است. Vision به گفته وبسایت شرکت قابلیت اتصال به پریز برق شهری را دارد. در حقیقت این خودرو قوای متحرکه ای به صورت دوگانه ( Hybrid ) دارد.
پیشرانه سوخت فسیلی آن به حجم 3 لیتر و به شکل 3 سیلندر است. مکانیزم تغذیه آن توربو دیزل ( TDi ) انتخاب شده است. جالب این است که پیش از این برنامه چنین پیشرانه ای برای سری 3 چیده شده بود، پروژه ای که قرار بود جای 335d را بگیرد. به هر حال توان مستقل این پیشرانه 163 اسب بخار و گشتاورش 214 پوند بر فوت ثبت شده است. یک جعبه دنده 6 سرعته نیمه اتوماتیک با فناوری دو کلاچه ( DCT ) هم برای انتقال این نیرو ها به محور عقب ( RWD ) در نظر گرفته شده است. می توان Vision را نسل جدید هیبریدی های ب ام و برشمرد. مسیری که با X6 آغاز شد و با ActiveHybrid 7 تکامل یافت و در نهایت با این شاهکار به اوج خود رسید. طرز تولید و مصرف انرژی در این خودرو بسیار شبیه به شورولت Volt است. اما شوی موتور الکتریکی 8,6 کیلووات ساعتی داشت در حالی که ویژن از نمونه 10,8 کیلووات ساعتی برای هر چرخ بهره می برد. جمع همه این ها باعث شده تا نیروی نهایی این کانسپت زیبا 356 اسب بخار با گشتاور 590 پوند بر فوتی بشود.

یکی دیگر از تفاوت های بین این خودرو و Volt میزان هدر رفتن نیرو است. شورولت وبپلت کارایی در حد 50% قوای خود دارد ولی ویژن تا 80% می تواند از قلب خود کار بکشد. موتور الکتریکی ویژن تنها 84 کیلوکرم وزن دارد. برای شارژ کافی است به مدت 2 ساعت ونیم آن را با برق 220 ولت 16 آمپری شارژ کنید. یکی از نکات منحصر به فرد این خودرو قابلیت کارکرد مستقل موتور الکتریکی آن است. Vision می تواند در صورت نیاز تا 50 کیلومتر فقط با نیروی برق حرکت کند. در نظر داشته باشید که این خودرو یک مدل هیبریدی است نه یک EV یا خودرو تمام برقی. پیشرانه دیزلی نیز به مدد یک باک 25 لیتری ( 6,6 گالنی) باز هم به طور جداگانه می تواند تا 640 کیلومتر حرکت کند. به صورت تئوری این خودرو در ازای هر 100 کیلومتر 28,1 کیلووات ساعت انرژی و 3,9 لیتر سوخت مصرف می کند.

یک خودرو مفهومی هرچقدر هم که از لحاظ فنی توانا باشد، می بایست طراحی داخلی و خارجی خیره کننده هم داشنه باشد. حرف اول و آخر در چهره این خودرو را زاویه ها می زنند. به خصوص چراغ های عقب که روی یک لبه نورانی تعبیه شده اند. به منضور استفاده هرچه بیشتر از فضا برای طراحی، همانند کادیلاک Provoq پیشرانه دیزلی در مرکز خودرو و زیر صندلی راننده و موتور برقی در جلو قرار گرفته است. شاسی آلومینیومی و ورق های کامپوزیتی باعث شده تا وزن نهایی ویژن 1200 کیلوگرم شود. در های این خودرو از روی پروانه الهام گرفته شده اند. جنش شیشیه ای این درها در کنار سقف تمام Panorama حس قرارگیری بین زمین و آسمان را القا می کنند.

شاید بعد از طراحی مهمترین قسمت یک خودرو مفهومی تجهیزات و آپشن های آن باشند. ب ام و در گزارش فنی این خودرو را آیدنه نگر توصیف کرده است. به طور مثال، سیستم کروز کنترل که کارکردی تقریبا یکسان بین تمام خودرو ها دارد، در این خودرو به صورت یک پروسه رادار عمل می کند. به این صورت که هر دو پیشرانه را می تواند با توجه به نحوه قرارگیری خودرو در ترافیک برنامه ریزی کند و حتی تشخیص دهد که در حال حاضر نیاز به کدامیک بیشتر احساس می شود! دیدید که ب ام و راست می گفت. برای درک این فناوری باید آینده نگر باشید.

 

 

بقیه عکسهای سفینه ساز باواریا BMW Vision  در ادامه مطلب



ادامه مطلب
تاريخ : یکشنبه ۱۳۸۹/۰۳/۲۳ | | نويسنده : کامبیز

شركت خودروسازي بي.‌ام.‌و به دليل احتمال آتش‌سوزي براي تمامي خودروهاي سري يك خود كه طي سال‌هاي 2008 تا 2010 فروخته شده‌اند، فراخوان داد.

اطلاعات جديد منتشر شده در وب‌سايت انجمن ملي ايمني ترافيك بزرگراه‌ها نشان مي‌دهد كه شركت خودروسازي بي.‌ام.‌و براي جمع‌آوري تمامي مدل‌هاي سري يك خود كه در فاصله سال‌هاي 2008 تا 2010 در آمريكا به فروش رسيده‌اند، فراخوان داده و دليل اين فراخوان را ريسك آتش‌سوزي در اين خودروها اعلام كرده است.
به گفته اين خودروساز، در خودروهايي كه در فاصله اول دسامبر 2007 و 27 مه 2010 توليد شده‌اند، اين احتمال وجود دارد كه فاصله كافي ميان كشنده كمربند ايمني و عايق صداي موجود در ستون وجود نداشته باشد و اين امر ممكن است به هنگام تصادف موجب گرم شدن بيش از حد كشنده شده و آتش‌سوزي در پي داشته باشد.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : یکشنبه ۱۳۸۹/۰۳/۰۲ | | نويسنده : کامبیز
 

بی ام و X6

پورشه پانامرا

بی ام و سری 7 تیونینگ شده توسط SCHNITZER

هیوندای جنسیس کوپه



تاريخ : دوشنبه ۱۳۸۹/۰۲/۲۰ | | نويسنده : کامبیز
ایرانتو نوشت:

دوستان و خانواده Steve Marsh که در سن 51 سالگی درگذشته، تصمیم گرفتند به یاد او، یک دستگاه بی ام و اسپرت مشکی رنگ با پلاک Steve1 را بر روی سنگ قبر او بگذارند.

چنین کاری برای اولین بار و با کسب مجوز از مسئولان قبرستان انجام شده است.



تاريخ : چهارشنبه ۱۳۸۹/۰۲/۰۸ | | نويسنده : کامبیز

شرکت خودروسازی BMW آلمان اعلام کرد ظرفیت تولید خود را در کارخانه‌هاي کشور چین افزایش می‌دهد.


قرار بر این است که BMW تا سال 2012 میلادی ظرفیت تولید خود در کارخانه‌هاي BMW را به 300 هزار دستگاه برساند و سالانه 150 هزار دستگاه خودروی لوکس و گران قیمت در بازار چین به فروش رساند.
هم اکنون BMW سالانه 41 هزار دستگاه خودرو در چین تولید مي‌کند ولی میزان فروش سال گذشته این شرکت برابر با 90 هزار و 536 دستگاه بود. سخنگوی BMW پیش‌بینی می‌کند در سال 2010 میلادی چین به سومین بازار بزرگ این شرکت تبدیل شود و تا سال 2012 میلادی به جایگاه دوم دست یابد.

منبع:دنیای اقتصاد



تاريخ : جمعه ۱۳۸۸/۱۲/۰۷ | | نويسنده : کامبیز
سیستم دید در شب یا night vision BMW

 

 



تاريخ : دوشنبه ۱۳۸۸/۰۸/۱۸ | | نويسنده : کامبیز

بقیه عکسها را در ادامه مطلب ببینید



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه ۱۳۸۸/۰۸/۰۵ | | نويسنده : کامبیز
BMW Vision Efficient Dynamics Concept

شرکت خودرو سازی بی ام و یک مدل مفهومی جدیدی را ساخته است. این خودرو دارای سه سیلندر بوده و از موتور توربو دیزل و همچنین موتور هیبریدی بهره می برد.

حداکثر سرعت محدود شده این مدل از BMW برابر با 155 مایل بر ساعت و شتاب 0 تا 100 آن برابر با 4.8 ثانیه است.

مصرف سوخت آن نیز برابر با 3.7 لیتر در 100 کیلومتر می باشد.

 



تاريخ : یکشنبه ۱۳۸۸/۰۷/۱۹ | | نويسنده : کامبیز
تصاویری از بی ام و Z4 در تهران (احتمالا باید مدل 2006-2007 باشد) BMW Z4

 

عکسها از :کامبیز