X
تبلیغات
خودرو برتر - مینیاتور
تاريخ : دوشنبه 1391/02/18 | | نويسنده : کامبیز
معاون مهندسی سایپا كاشان گفت: مدل های جدید خودروی تیبا در حال طراحی است و تا دو سال آینده به بازار می آید.

مجید جعفریان در گفت و گو با ایرنا از عرضه انواع جدید تیبا تا دو سال آینده در سایپا كاشان خبر داد و افزود: این مدل ها در شركت سایپا در حال طراحی است كه شامل مدل هاچ بك و فیس لیفت تیبا می شود.

وی همچنین با رد این كه گفته می شود محصولات خانواده ایكس 100 استاندارد تصادف را ندارند،اظهار داشت: این محصولات استانداردهای 51 گانه را كسب كرده اند زیرا در غیراین صورت از شماره گذاری آنها ممانعت بعمل می آمد.

جعفریان تاكید كرد اطمینان می دهیم كه خودروهایی كه در اینجا تولید می شوند در رده كیفی ترین خودروهای تولید داخل قرار دارند.

وی همچنین در خصوص تاثیرگذاری تحریم ها بر تامین قطعات این شركت ،اظهار داشت: تنها 10 درصد قطعات مورد نیاز ما از خارج و 90 درصد آنها از منابع داخلی تامین می شود.

وی تصریح كرد البته منابع تامین خارجی نیز متنوع بوده و به یك كشور محدود نمی شود كه بتواند مشكل آفرین باشد.

منبع : بازتاب آنلاین



تاريخ : یکشنبه 1390/07/17 | | نويسنده : کامبیز

ایلنا - تا پایان امسال در سایت کاشان حدود ۶۰ هزار خودرو از نوع تیبا و ۹۰ هزار خودرو نیز پراید تولید وبه بازار عرضه خواهد شد. قائم مقام مدیرعامل سایپا کاشان گفت: سایپا کاشان تا پایان سال جاری ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه خواهد کرد.

محمدرضا شیخ عطار در حاشيه بازید خبرنگاران از سایت سایپا کاشان با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۶۲ هزار دستگاه خودرو در این سایت تولید شده است افزود: از این تعداد ۱۴ هزار و ۵۰۰ خودرو متعلق به تیبا و ۴۷هزار و ۶۰۳ خودرو پراید بوده است. وی ادامه داد: تا پایان امسال در سایت کاشان حدود ۶۰ هزار خودرو از نوع تیبا و ۹۰ هزار خودرو نیز پراید تولید وبه بازار عرضه خواهد شد. قائم مقام مدیرعامل سایپا کاشان ایجاد سالن‌های پرس برای تولید قطعات بدنه و نیز تولید قطعات پلیمری و رنگ پلاستیک را از جمله فعالیت‌های کلیدی این گروه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۵ هزار شغل جدید در سایپا کاشان ایجاد شده است که از این تعداد ۳ هزار و یکصد شغل مورد نیاز ساپیا کاشان بوده و یک هزار و ۹۰۰ شغل نیز از بخش خصوصی در بخش‌های خدماتی مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : پنجشنبه 1389/08/06 | | نويسنده : کامبیز

اولین سری دومین خودرو ملی کشور که پس از مینیاتور به تیبا تغییر نام داد ، در شرایطی روز گذشته 17 دستگاه آن به مشتریان تحویل داده شد که 9 هزار نفر دیگر از خریداران همچنان در صف انتظار دریافت خودرو مذکور مي‌باشند. اما در مراسم دیروز جمعي از نمايندگان مجلس، رييس كميسيون صنايع، مديرعامل شركت سايپا و تعدادي از مشتريان اين خودرو در مشهد مقدس حاضر شده بودند تا شاهد تحویل دومین خودرو ملی كشور به اولین مشتری خوش شانس باشند.در این مراسم 17 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان خودرو تیبا را تحویل گرفتند.تاكنون بيش از 9 هزار نفر براي خريد تيبا اقدام كردند كه تحويل اين خودرو به مشتريان از ديروز آغاز شد. روز گذشته سيد‌حسين هاشمي رييس كميسيون صنايع مجلس به عنوان سخنران حاضر در مراسم تحويل، با تاكيد بر لزوم افزايش كيفيت خودروهاي توليد داخل عنوان کرد که همانطور كه در توليد تندر 90 رضايت اكثر مشتريان در خصوص كيفيت اين خودرو جلب شده است، در مورد ساير خودروهاي داخلي نيز بايد اين امكان فراهم شود. وي از مسوولان خودروساز و قطعه‌ساز خواست تا با استفاده از خودروهاي داخلي مردم را به خريد اين نوع خودرو تشويق كنند. وي در ادامه صنعت را موتور محرك اقتصاد كشور خواند و افزود: قلب صنعت را خودروسازي تشكيل مي‌دهد، در حال حاضر هيچ كشور پيشرفته‌اي در دنيا وجود ندارد كه داراي اين صنعت پيشرفته نباشد. هاشمي با اشاره به برنامه‌ريزي انجام شده براي صادرات 120 هزار دستگاه خودرو طي سال جاري افزود: به اين ترتيب از هر 12 دستگاه توليد خودرو يك دستگاه صادر خواهد شد كه قدم مناسبي در جهت ارتقاي صنعت خودروسازي محسوب مي‌شود. وي همچنين با اشاره به اينكه خريداران خودروي تيبا سه سال در نوبت تحويل اين خودرو قرار داشته‌اند، اظهار داشت: گلايه‌هاي مكتوب رييس مجلس به كميسيون صنايع و شكايت برخي مشتريان را در اين مدت شاهد بوديم. وي با اشاره به برنامه‌ريزي شركت سايپا براي پرداخت كارمزد و ارائه خدمات امداد‌رساني ويژه در قالب كارت نارنجي سيبا تصريح كرد: اين اقدامات كافي نيست و بايد براي جلب رضايت تمام مشتريان تيبا يك هديه سوم نيز در نظر گرفته شود. وي ابراز اميدواري كرد: تمام تعهدات شركت سايپا در خصوص تحويل تيبا تا پايان امسال عملي شود.
قیمت تیبا ؟
روز گذشته برخی از خبرنگاران حاضر در مراسم در مورد قیمت قطعی دومین خودرو ملی شرکت سایپا از مدیر عامل این شرکت سوال کردند .چرا که در سند مالكيت خودروهاي تيباي تحويلي به مشتريان قيمت اين محصول 11 ميليون و 700 هزار تومان ذكر شده اما در روز رونمایی قیمت آن 9 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده بود.پوستین دوز در مورد این تغییر قیمت عنوان کرد که قيمت 11 ميليون و 700 هزار تومان كه در سند مالكيت تيبا قيد شده در واقع قيمت پايه اين خودرو با اعمال استانداردهاي روز است ولي اين مبلغ از مشتريان اخذ نشده است.وی همچنین از برنامه‌ريزي براي توليد 40 تا 50 هزار دستگاه تيبا در سال آينده خبر داد.نعمت‌الله پوستين‌دوز در حاشيه این مراسم که با خبرنگاران گفت‌وگو مي‌کرد اظهار داشت که با افزايش توليد تيبا، سهم اين خودرو در سبد محصولات سايپا طي سال‌هاي آينده افزايش خواهد يافت. وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص ميزان تحقق برنامه سايپا براي جايگزيني تيبا به جاي پرايد كه در روز رونمايي اين خودرو اعلام شد نيز گفت: پروژه ايكس100 با هدف توليد يك محصول جديد در خانواده پرايد در دست اجرا است. وي تاکید کرد که در مورد هركدام از محصولات سايپا يك رنج قيمتي و سهم مشخص در بازار در نظر گرفته شده و هيچ كدام از محصولات جايگزين يكديگر نخواهند شد. پوستین دوز همچنین قیمت فعلی تیبا را در دور دوم ثبت‌نام قطعی ندانست و عنوان کرد که پس از انجام تعهدات سايپا در قبال 10 هزار مشتري تيبا طي سال‌جاري، پيش‌فروش اين خودرو با اعمال قيمت جديد انجام خواهد شد. پوستين دوز با اشاره به طراحي پلت‌فرم‌هاي جديد براي توليد خودرو توسط شركت سايپا گفت: سعي داريم توليد خودروهاي جديد را در كارخانه‌هاي فعلي سايپا انجام دهيم تا تاخيري در خصوص توليد محصولات جديد اتفاق نيفتد و در مقابل توليد محصولات فعلي را به سايت‌هاي جديد در استان‌هاي ديگر منتقل خواهد شد. مدیر عامل شرکت سایپا همچنین در واکنش به گفته های هاشمي‌مبنی بر جلب رضايت تمام مشتريان تيبا و پیشنهاد وی برای در نظر گرفتن هديه سوم تاکید کرد که30 درصد سود كارمزد به 10 هزار مشتري تيبا كه خودروي خود را با تاخير تحويل مي‌گيرند، پرداخت خواهد شد.وی در ادامه افزود: قطعات مورد استفاده در توليد تيبا كاملا داخلي است و از قطعات چيني در توليد اين خودرو استفاده نمي‌شود.
تعهد به تحويل 10 هزار تيبا تا پايان سال
مديرعامل شركت سايپا همچنین از تحویل 10 هزار تیبا با پایان سال جاری خبر داد و عنوان کرد که توليد روزانه تیبا را به 20 تا 30 دستگاه در كارخانه سايپا كاشان خواهیم رساند.
وی ادامه داد که با افزايش ميزان توليد اين خودرو تا پايان سال به تعهد خود در قبال 10 هزار مشتري تيبا عمل خواهيم كرد.
نعمت‌الله پوستين‌دوز اظهار داشت: ويژگي‌هاي خودرو تيبا باعث شد مدت انتظار مشتريان براي دريافت اين خودرو طولاني شود. وي ادامه داد: تيبا در زنجيره تامين سايپا، طراحي، توليد و مونتاژ شده و با هدف پوشش دادن استانداردهاي روز به توليد رسيده است.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : دوشنبه 1389/04/21 | | نويسنده : کامبیز
تيبا تا اواخر تابستان وارد بازار خواهد شد.

شفيعي - معاون مهندسي و كيفيت سايپا - در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان مطلب بالا افزود: اين خودرو در حال حاضر پروسه به كيفيت‌رساني و به ظرفيت‌رساني را طي مي‌كند؛ پروسه‌اي كه در همه خودروها انجام مي‌شود.

وي درباره تعداد عرضه اين خودرو در سال جاري، اظهاركرد:‌ تعداد عرضه تيبا بستگي به وضعيت بازار دارد. با اين حال انتقال اين پروژه به كاشان موجب تاخيرهاي به‌وجود آمده شد.

به گفته او ‌سايت كاشان يك كارخانه جديد بوده و راه انداختن كارخانه جديد، سيستم دريافت كالا، كيفيت، برنامه‌ريزي، خط توليد جديد و همه اين‌ها باعث تاخير در اين پروژه شد.

شفيعي در پاسخ به اين سوال كه به گفته برخي كارشناسان، عرضه تيبا با قيمت فعلي صرفه اقتصادي چنداني براي سايپا ندارد، تصريح كرد: ‌قيمت تيبا همان قيمت اعلام شده در گذشته بوده و در حال حاضر برنامه‌اي براي افزايش قيمت آن وجود ندارد.

گفتني است، تيبا نام خودروي ملي سايپاست كه اين شركت سال گذشته 12 هزار دستگاه از آن ‌را با نام مينياتور به‌عنوان اولين خودرو ملي توليدي خود در سه مرحله پيش فروش كرد كه قرار بود حدود هشت هزار دستگاه (دو سري 4 هزار دستگاهي) از آن پاييز و زمستان سال گذشته و چهار هزار دستگاه نيز در بهار امسال تحويل مشتريان شود. با اين حال به دليل عدم توليد به موقع، اين خودرو تاكنون تحويل مشتريان نشده است.

منبع: تابناک



تاريخ : چهارشنبه 1389/03/19 | | نويسنده : کامبیز
قائم مقام گروه خودروسازي سايپا گفت: خودرو سواري تيبا (مينياتور) اواسط تابستان امسال بتدريج به خريداران تحويل مي‌شود.

محمد سعيد فلاحي در گفت و گو با ايرنا افزود: اين خودرو کمتر از 10 ميليون تومان قيمت دارد و تا پايان پاييز تمام خودروهاي پيش فروش شده تيبا به مشتريان تحويل مي‌شود.

وي به احتمال بروز تاخير در تحويل خودرو تيبا به مشتريان اشاره کرد و يادآور شد: به تمام خريداران خودرو سواري تيبا، که احتمالا با تاخير خودرو خود را تحويل خواهند گرفت طبق قرارداد في مابين، سود مشارکت در سرمايه‌گذاري دريافت مي‌کنند.

فلاحي با بيان آنکه گروه خودرو سازي سايپا در نظر دارد در سال جاري بيش از 850 هزار دستگاه خودرو توليد کند، تصريح کرد: با راه‌اندازي سايپا کاشان امسال حدود 120 هزار دستگاه سواري در اين مجتمع خودروسازي توليد مي‌شود.

فلاحي در خصوص جايگزيني خودرو سواري زانتيا، گفت: توليد اين خودرو در سايپا به تدريج کاهش خواهد يافت و در حال حاضر با طرف‌هاي خارجي در حال مذاکره هستيم تا به موقع خودرو سواري مناسبي جايگزين خودرو زانتيا شود.

منبع:تابناک



تاريخ : یکشنبه 1389/02/19 | | نويسنده : کامبیز
خودروي تمام ايراني سايپا "تيبا " نام گرفت.

به گزارش خبرگزاري فارس، خط توليد اولين خودروي تمام ايراني سايپا امروز با حضور رييس جمهور در سايت كاشان افتتاح ‌شد.

آغاز توليد انبوه اين خودرو در حالي صورت گرفت كه پيشتر گمانه زنيهايي در مورد انتخاب نام جديد مينياتور از بين 6 اسم صورت گرفته بود و در اين ميان بيشتر گزينه‌ها بر روي "تيبا " معطوف بود.

"تيبا " در لغت نامه دهخدا آهو معني شده است. معني دقيق تيبا در اين لغت نامه به شرح زير است: تيبا (هزوارش ، اِ) به زبان زند و پازند آهو را گويند و به تازي ظبي خوانند. (برهان). هزوارش تيبا، پهلوي آهوك، (آهو) (حاشيه، برهان چ معين ) (از ناظم الاطباء). به زبان زند و پازند در برهان آهو آورده و در فرهنگها نيافتم.

پس از بازديد مقام معظم رهبري از صنعت خودروسازي كشور در روزهاي ابتدايي سال و رهنمود ايشان براي تغيير نام مينياتور، گروه خودروسازي سايپا با اعلام فراخواني براي انتخاب نام جديد اين خودرو دعوت به عمل آورد.



در اين راستا بيش از 90 هزار نام پيشنهادي به شركت سايپا ارائه شد كه پس از بررسي در مرحله اول 26 هزار نام غير تكراري انتخاب و توسط كميته تغيير نام مينياتور مورد پايش قرار گرفت.
در اين راستا اسامي پيشنهادي توسط كارشناسان زبان شناسي، روان‌شناسي و جامعه ‌شناسي مورد ارزيابي دقيق قرار گفت. در مرحله دوم 15 نام و در مرحله سوم 6 نام انتخاب شد.

پس از آن بحث و بررسي براي انتخاب نام جديد مينياتور از بين شش نام انجام شد كه از بين اين اسامي انتخاب نام «تيبا» از احتمال بيشتري برخوردار بود.

نام جديد مينياتور امروز توسط رئيس جمهور به صورت يك برچسب بر روي اين خودرو نصب خواهد شد.

منبع: تابناک



تاريخ : دوشنبه 1388/10/28 | | نويسنده : کامبیز
مدیر عامل سایپا از به بازار آمدن خودروی مینیاتور به بازار تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش واحد مرکزی خبر پوستین دوز گفت: با تلاش متخصصان این شرکت تا پایان امسال بخشی از تعهداتش درباره واگذاری مینیاتور را عملی می کند.

وی افزود : همه مراحل طراحی و ساخت مینیاتور که از 10 سال پیش در کشور آغاز شده است با همت متخصصان داخلی در مجتمع خودروسازی کاشان انجام می شود.

مدیر عامل سایپا همچنین درباره صادرات محصولات این شرکت گفت : صادرات به کشورهای حوزه آفریقای شرقی و غربی ، آسیای میانه و جنوب شرق آسیا از برنامه های این شرکت در سال های آینده است.

پوستین دوز افزود : هم اکنون نیز شهروندان سوری و عراقی بیشترین تمایل برای خرید محصولات این شرکت را دارند و قرار است سال آینده 18 هزار دستگاه از محصولات سایپا در 32 نمایندگی سوریه و نزدیک به 35 هزار دستگاه در عراق ساخته شود.

به گفته وی هم اکنون محصولات سایپا به کشورهای الجزایر، لیبی، ونزوئلا، مصر و نیجریه هم صادر می شود.
منبع:تابناک


تاريخ : پنجشنبه 1388/10/10 | | نويسنده : کامبیز
تولید خودروی "مینیاتور" در کاشان شروع شد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری این نوع خودروی تولید داخل کشور وارد بازار شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)"مهندس مجید برازنده"در گفت و گو با خبرنگار اکونیوز افزود:خط تولید خودرو در کاشان با سرمایه گذاری 350 میلیارد تومان توسط دو شرکت خودرو سازی سایپا و زامیاد راه اندازی شده است.

وی اظهارداشت: در این خط تولید ً انواع خودرو این دو شرکت خودرو سازی از جمله 3 نوع پراید و یک نوع زامیاد پیش بینی شده است.

رئیس اداره صنایع و معادن کاشان تصریح کرد: این شرکت با حدود 3000 پرسنل مشغول فعالیت است و امکان توسعه در آن نیز پیش بینی شده است.

خودرو مینیاتور سال گذشته با حضور مسوولان کشور رونمایی شد و از روز سه شنبه " دیروز" هشتم دیماه 1388در کاشان خط تولید این خودرو راه اندازی و شروع به تولید کرد.
 
منبع:تابناک


تاريخ : سه شنبه 1388/05/20 | | نويسنده : کامبیز
 

 مینیاتور

پراید

هرچند كه پرايد و مينياتور به نوعي پدر و پسر به حساب آمده و روابط ژنتيكي با يكديگر دارند، اما امروز اين دو ميهمان ستون حق انتخاب ما شده‌اند تا با مقايسه فني آنها شما بگوييد، كدام يك مناسب‌تر است. پرايد حجم موتوري 1400 سي‌سي دارد كه به واسطه آن 63 اسب بخار قدرت توليد مي‌كند. در حالي كه مينياتور به دليل بهره‌گيري از موتوري 1500 سي‌سي توانايي توليد 80 اسب بخار قدرت را دارا است البته آن‌طور كه به‌نظر مي‌رسد ماهيت موتوري اين دو جداي از هم نيست و در واقع موتور مينياتور بهينه شده موتور پرايد به حساب مي‌آيد.
هرچند شايسته نيست پسر از پدر در راه رفتن پيشي گرفته و جلوتر برود، اما به هر حال مينياتور از شتاب و سرعت بيشتري نسبت به پدر خود پرايد بهره مي‌برد به نحوي كه پشت فرمان آن مي‌توان تا 200 كيلومتر در ساعت گاز داد در حالي كه جناب پدر، حس سرعت گرفتن بيش از 180 كيلومتر را (آن هم در مواقعي كه خيلي سر حال باشد) ندارد.
شايد اين يك موضوع خانوادگي ميان پرايد و مينياتور باشد، اما به هر حال اين را هم بدانيد كه همسفر شدن با پسر راحت‌تر و بي‌دردسرتر از همنشيني با پدر است؛ چرا كه مينياتور به لحاظ فرم ساخت و امكان بهره‌گيري از آپشن ايمني به نام ايربگ ايمن‌تر از پرايد كه همواره در قعر جدول سطح كيفي خودروهاي داخلي قرار مي‌گيرد محسوب مي‌شود. اگر از آنهايي هستيد كه ميزان مصرف سوخت را فاكتوري مهم در خريد خودرو مي‌دانيد به اين نكته توجه داشته باشيد كه پدر به لحاظ سن و سالي كه از وي گذشته، كم‌كارتر و پرخورتر است به نحوي كه در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي 9/6 ليتر بنزين سر مي‌كشد. اما پسر در همين سيكل 5/6 ليتر بنزين مي‌بلعد. در حال حاضر پرايد به‌عنوان پرچم‌دار خودروهاي ارزان بازار ايران با توجه به مدل‌هاي مختلف قيمتي بين 7ميليون و 800هزار تا 5/8ميليون تومان دارد و سهم عظيمي از فروش كل بازار خودرو كشور را به خود اختصاص داده است. اين در حالي است كه فرزند ناخلف آن، مينياتور قصد ندارد در رنج قيمتي زير 10ميليون تومان با پدر خود همنشين شود و همين حالا كه هنوز به بازار نيامده و با دلال‌ها و واسطه‌ها رفيق نشده است، 10ميليون منهاي 10هزار تومان قيمت دارد و حال در آينده چه سرنوشتي در انتظار نرخ اين محصول به قول سايپايي‌ها، صد درصد ايراني خواهد بود، موضوعي است كه بايد تا اواخر سال آينده منتظر آن ماند.

مشخصات فنی پراید

ابعاد

طول

3615

عرض

1605

ارتفاع

1460

فاصله بين محور چرخ عقب و جلو

2345

فاصله مراکز چرخهاي جلو

1405

فاصله  مراکز چرخهاي عقب

1385

ظرفيت سرنشين

5

فاصله تا سطح زمين

160

میلیمتر

حجم باك

37

حداقل شعاع گردش

4/55

موتور

مدل

 انژکتوری

نوع موتور

 چهار زمانه بنزینی

تعداد سیلندر

4 عدد خطی

قطر سیلندر

71 میلیمتر

نسبت تراکم

9/7:1

حداکثر قدرت موتور در 5000 دور در دقیقه

61/2 اسب بخار

حداکثرگشتاور موتور در 3000 دور در دقیقه

100/3 نیوتون متر

نوع سوخت

بنزین بدون سرب با اکتان 92 به بالا

سیستم سوپاپ

میل سوپاپ در سر سیلندر- تسمه ای

 
سیستم انتقال قدرت
 

نوع کلاچ

تک صفحه ای خشک با فنر خورشیدی

گیربکس

5 دنده

دنده 1

با نسبت 3/454

دنده 2

با نسبت 1/944

دنده 3

با نسبت 1/275

دنده 4

با نسبت 0/861

دنده 5

با نسبت 0/692

دنده عقب

با نسبت 3/583

 

مشخصات فنی خودروی مینیاتور

نوع موتور

SI MPFI

تعداد سیلندر

4 خطی

قطر سیلندر

75.5 میلی متر

تعداد سوپاپ

8

حجم موتور

1500 سی سی

حداکثر قدرت

78 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

126 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی

یورو 3

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری

ظرفیت باک

41 لیتر

نوع گیربکس

6 دنده دستی

نوع سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

نوع سیستم تعلیق عقب

اکسل پیچشی

سیستم ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب

کاسه ای

سایز لاستیک

70/175R1382H

 نوع سوخت

 بنزین

مشخصات وزن و ابعادی خودروی مینیاتور

وزن بدون سرنشین (کیلوگرم)

1013

وزن با سرنشین و باک پر (کیلوگرم)

1347

طول ( میلی متر )

4105

عرض ( میلی متر )

1635

ارتفاع( میلی متر )

1484

حداقل فاصله تا زمین( میلی متر )

160


 پراید
 
مینیاتور
 
منبع :دنیای اقتصاد


تاريخ : چهارشنبه 1388/02/16 | | نويسنده : کامبیز

مینیاتور

مشخصات فنی خودروی مینیاتور

نوع موتور

SI MPFI

تعداد سیلندر

4 خطی

قطر سیلندر

75.5 میلی متر

تعداد سوپاپ

8

حجم موتور

1500 سی سی

حداکثر قدرت

78 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

126 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی

یورو 3

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری

ظرفیت باک

41 لیتر

نوع گیربکس

6 دنده دستی

نوع سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

نوع سیستم تعلیق عقب

اکسل پیچشی

سیستم ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب

کاسه ای

سایز لاستیک

70/175R1382H

 نوع سوخت

 بنزین

مشخصات وزن و ابعادی خودروی مینیاتور

وزن بدون سرنشین (کیلوگرم)

1013

وزن با سرنشین و باک پر (کیلوگرم)

1347

طول ( میلی متر )

4105

عرض ( میلی متر )

1635

ارتفاع( میلی متر )

1484

حداقل فاصله تا زمین( میلی متر )

160

امکانات استاندارد خودروی مینیاتور

1-      سیستم قفل مرکزی

2-      سیستم تهویه مطبوع

3-      سیستم ضد سرقت ( Immobilizer )

4-      پخش CD MP3

5-      شیشه های برقی جلو و عقب

6-      فرمان هیدرولیک

 

قیمت خودروی مینیاتور : ۹.۹۹۰.۰۰۰ تومان

بقیه عکس های خودروی مینیاتور را در ادامه مطلب بینید.



ادامه مطلب
تاريخ : پنجشنبه 1388/02/03 | | نويسنده : کامبیز
 مینیاتور

تندر 90

تندر- 90 را مي‌‌توان تنها محصول داخلي دانست كه در سه مدل و هفت آپشن در كشور توليد مي‌شود، اما مينياتور كه سال گذشته در شركت سايپا رونمايي شد طبق گفته مسوولان شركت سايپا در سه ماه پاياني سال‌جاري وارد بازار خواهد شد.
اين دو خودرو هر چند از لحاظ قيمت در محدوده 9 تا 11ميليون تومان قرار دارند اما از لحاظ فني تفاوت‌هايي با يكديگر دارند. به طوري كه تندر- 90 از موتور 1600 سي‌سي بهره مي‌برد كه توانايي توليد 110 اسب بخار قدرت دارد، اما مينياتور به موتور 1500 سي سي مجهز است كه مي‌تواند 80 اسب بخار قدرت توليد كند.
همچنين شما با مينياتور مي‌توانيد تا 200 كيلومتر در ساعت سرعت داشته باشيد، اما با تندر- E0 مي‌توانيد تا سقف 210 كيلومتر در ساعت پدال گاز را بفشاريد.
اما از لحاظ ميزان مصرف سوخت مينياتور از شرايط بهتري نسبت به تندر-E0 برخوردار است به طوري كه اين خودرو براي طي كردن هر صدكيلومتر در سيكل تركيبي نيازمند 5/6ليتر بنزين است در حالي كه تندر- E0 براي طي كردن اين مسافت به 8/7 ليتر سوخت نياز دارد.
از لحاظ تجهيزات ايمن نيز مينياتور در شرايط بهتري نسبت به مدل- E0 قرار دارد به طوري كه به گفته مسوولان شركت سايپا مينياتور به ترمز ABS و ايربگ مجهز است اما، مدل- E0 تندر -90 برخلاف ساير مدل‌هاي آن از اين تجهيزات محروم است. تندر- E0 بدون كولر هم‌اكنون در بازار با قيمت 9ميليون و 800هزار تومان و مدل كولردار آن قيمتي برابر با 10ميليون و 500هزار تومان دارد. مينياتور نيز قرار است با قيمت 9ميليون و 990هزار تومان به دست متقاضيان برسد.

منبع : بازتاب آنلاین



تاريخ : دوشنبه 1388/01/31 | | نويسنده : کامبیز
 مینیاتور

رانا

رانا كه ايران‌خودرويي‌ها آن را دومين برند صنعت خودرو كشور مي‌دانند و سايپايي‌ها، سومين، تا دلتان بخواهد موتور دارد. از EF7 گرفته تا TU5، كه ظاهرا هر جا از يكي كم بيايد آن يكي روي رانا سوار خواهد شد. از آنجا كه موتور EF7 شانس بيشتري براي نشستن بر سينه رانا دارد، امروز مشخصات فني اين موتور را بررسي مي‌كنيم. موتوري كه با حجم 1600 سي‌سي خود، 103 اسب‌بخار در حالت گازسوز و 113 اسب‌بخار در حالت بنزين‌سوز قدرت توليد مي‌كند. اين در حالي است كه مينياتور تنها يك گزينه موتوري داشته و با توجه به حجم 1500 سي‌سي آن 80 اسب‌بخار قدرت به توليد مي‌رساند. اگر از احوال سرعت اين دو جويا باشيد، بايد گفت مينياتور در اين زمينه گوي سبقت را از رانا ربوده، به نحوي كه پشت فرمان آن مي‌توان تا مرز 200كيلومتر در ساعت گاز داد، (البته به گفته سايپايي‌ها)، اما با راناي مجهز به موتور EF7 بايد به حداكثر سرعت 181كيلومتر در ساعت رضايت دهيد.
شتاب صفر تا 100 مينياتور هنوز به بيرون درز نكرده، اما آن طور كه در كاتالوگ «رانا» آمده، اين محصول در عرض 5/10 ثانيه به اين شتاب مي‌رسد.
اما به اشتهاي اين دو بپردازيم. رانا با موتور EF7 خود در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي 7/6ليتر بنزين مي‌بلعد در حالي كه مينياتور در همين سيكل، دو دهم ليتر كمتر سوخت مصرف مي‌كند؛ يعني 5/6ليتر در هر صد كيلومتر. هم مينياتور و هم رانا قابليت عرضه به صورت دنده اتومات را داشته و در مدل‌هاي بيس خود از سيستم ترمز ABS بهره مي‌برند. اين در حالي است كه مي‌توان‌ ايربگ را نيز به عنوان آپشني ايمن روي اين دو نصب كرد.

شيشه بالابر برقي، فرمان هيدروليك و كولر گازي جزو امكانات رفاهي مينياتور و رانا به حساب مي‌آيد. يادتان باشد، اگر خداي ناكرده در معرض تصادف با رانا قرار گرفتيد، چندان نگران نباشيد چراكه اين خودرو به ايمني عابر پياده مجهز است. به هر حال امتحان آن ضرر ندارد!

اما نكته ديگر درباره اين دو نورسيده صنعت خودرو كشور اينكه، هر دو لقب برند ملي را يدك كشيده و در عين حال به هيچ وجه بي‌شباهت به همتايان خارجي خود نيستند. مينياتور كه مخلوطي از ريو و پرايد به حساب مي‌آيد و رانا هم كه آدم را به ياد پژو 206 صندوق‌دار مي‌اندازد! به هر حال جداي از اينها آن طور كه ايران‌خودرويي‌ها وعده داده‌اند، رانا با قيمت 5/10 تا 12ميليون تومان روانه بازار مي‌شود و مينياتور هم بنابر اعلام سايپايي‌ها، قيمتي برابر با «10ميليون منهاي 10هزار تومان» دارد.

منبع : تابناک مورخ ۳۱/۱/۸۸