X
تبلیغات
خودرو برتر - پژو
تاريخ : شنبه 1393/01/16 | | نويسنده : کامبیز
پس از مدل‌های هاچ بک 208، مدل GTI و کراس اوور 2008 حالا پژو در اندیشه تولید یک مدل کروکی از روی این خودرو است. خودرویی که می‌تواند با اسلاف خود نظیر 206CC و 207CC تفاوت‌های چشمگیری داشته باشد و جایگزینی مناسب و متفاوت برای آن‌ها محسوب گردد.
منبع : شفاف


تاريخ : چهارشنبه 1391/11/18 | | نويسنده : کامبیز
عصر خودرو: این نخستین حضور جهانی ۲۰۰۸ خواهد بود و قرار است مدل تازه در فرانسه، برزیل و چین تولید شود. مدل تازه خودروساز فرانسوی رقیبی برای فورد اکواسپرت و نیسان جوک خواهد بود.

این خودرو با طراحی جدید و موتور ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر قرار است قرار است در بازار اروپا عرضه شود. همچنین مدل ۱.۴ لیتری و ۱.۶ لیتری دیزلی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.
 
 
 


تاريخ : سه شنبه 1391/09/21 | | نويسنده : کامبیز

منبع: شفاف



تاريخ : دوشنبه 1391/04/26 | | نويسنده : کامبیز
مشرق: پژو قصد دارد مدل کاملا جدید ۲۰۸ را ارایه کند که در آینده نزدیک جایگزینی برای مدل ۲۰۷ خواهد بود.

همچنین انتظار می رود این مدل تازه با موتور بنزینی ۳ سیلندر کوچک ۱٫۶ لیتری با توان ۱۴۰ اسب بخار ارایه شود.


۲۰۸ کاملا جدید با ساختاری سبک تر مجهز به سیستم stop/start به عنوان یک خودرو داخل شهری با مصرف سوخت کمتر در نظرگرفته شده است.


مدل معمولی ۱۸٫۰۰۰ پوند و مدل مسابقه ۲۳٫۰۰۰ پوند قیمت گذاری شده است ومی تواند رقیب جدی برای رنو Clio باشد

منبع: شفاف



تاريخ : جمعه 1391/01/11 | | نويسنده : کامبیز
نوع فایل : PDF

نوع زبان : فارسی

حجم فایل : ۱۵.۴۹ MB

تعداد صفحات : ۱۰۶ صفحه

نوع صفحات : سیاه و سفید

منبع :  کتابخانه مجازی ایران(آی آر پی دی اف)

نویسنده و ناشر :ایران خودرو

------------->  دانلود



تاريخ : پنجشنبه 1391/01/10 | | نويسنده : کامبیز

نوع فایل : PDF

نوع زبان : فارسی

حجم فایل : ۱۰.۴ MB

تعداد صفحات : ۹۷ صفحه

نوع صفحات : سیاه و سفید

مرجع : سایت شرکت ایران خودرو

--------------> دانلود



تاريخ : یکشنبه 1390/11/09 | | نويسنده : کامبیز
نوع فایل : PDF

نوع زبان : فارسی

حجم فایل : ۳.۱۰MB

تعداد صفحات : ۸۱ صفحه

نوع صفحات : سیاه و سفید

مرجع : شرکت تهیه و توزیع قطعات و لوازم یدکی ایران خودرو

با تشکر از وبلاگ دانشجویان مکانیک ۸۹ دانشگاه آزاد بهبهان

-----------------> دانلود



تاريخ : جمعه 1390/08/13 | | نويسنده : کامبیز
دنیای اقتصاد: پژو قصد دارد یک مدل‌هاچ بک جدید را به یاد روزهای بزرگ پژو 205 GTI ارایه کند. پژو تصمیم گرفته است برای پژو 208 کاملا جدید که تابستان آینده ارایه خواهد شد قدرتمند ترین موتور توربوشارژ 4 سیلندر را استفاده کند.

GTI جدید احتمالا به موتور 6/1 لیتری توربوتویین مجهز خواهد بود که در حال حاضر در سیتروئن DS3 و مینی Cooper استفاده مي‌شود.

البته این مدل تازه با دو گزینه ارایه مي‌شود، یک مدل مسابقه که 204 اسب بخار قدرت خواهد داشت و نسخه معمولی که قدرتش 154 اسب بخار خواهد بود.

مدل معمولی این خودرو 18 هزار پوند و مدل مسابقه 23 هزار پوند قیمت‌گذاری شده است و مي‌تواند رقیب جدی برای رنو Clio باشد.

معرفی دو مدل جدید و متفاوت مزدا

مزدا به تازگی تصاویری از دو مدل جدید را منتشر کرده و انتظار دارد این دو مدل به فروش بالایی دست یابند. نام هر کدام از این دو مدل نشان دهنده مهم ترین ویژگی‌های این دو خودرو است.

یکی از این مدل‌ها MX-5 Spyder است که به سبک پورشه Boxster Spyder بسیار سبک وزن طراحی شده است.

مدل جدید مزدا در طراحی چرخ‌ها، تغییرات ترمزها و ویژگی‌های ایرودینامیکی ارتقا یافته است.

مدل دوم Mazda2 Turbo است که اطلاعات زیادی درباره کارآیی و قدرت آن منتشر نشده است اما احتمالا این خودرو کوچک به طور استاندارد 100 اسب بخار قدرت خواهد داشت.طراحی داخلی و بیرونی این خودرو تغییراتی برای بهتر شدن داشته است.

منبع : دنیای اقتصاد



تاريخ : سه شنبه 1390/08/03 | | نويسنده : کامبیز

در این قسمت می خواهیم دو خودرویی را مقایسه کنیم که هر دو از یک خودروسازی هستند و مدت زیادی است در بازار داخل وجود دارند و کاملا امتحان خود را پس داده اند. البته شاید مقایسه یک هاچ بک با یک خودروی خانوادگی سدان کار اشتباهی باشد اما زمانی که بخواهید با حدود 20 میلیون تومان در بازار محدود داخل خودرویی تهیه کنید، چند گزینه بیشتر ندارید و حتما دو گزینه اصلی شما پژو پارس و پژو 206 تیپ 6 خواهند بود.
پژو 206 تیپ 6 با گیربکس اتوماتیک شاید از اولین خودروهای زیر 20 میلیونی بازار است که مجهز به گیربکس اتوماتیک بود. تیپ 6 با موتور 1600 سی سی و 16 سوپاپ اگرچه شتاب کمتری نسبت به تیپ 5 با همین موتور (ولی گیربکس دستی) دارد اما نسبت به اکثر خودروهایی که در خیابان میبینید دارای شتاب قابل قبولی است. طراحی داخلی آن هیچ فرقی با تیپ 5 نمی کند و تنها فرق آنها در گیربکس است. البته جالب است بدانید که مصرف سوخت تیپ 6 از تیپ 5 بیشتر است اما مصرف بسیار کمی دارد، یعنی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر. اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که عملکرد گیربکس اتوماتیک تیپ 6 زیاد جالب نیست (یکی از کسانی که با تیپ 6 رانندگی می کرد تعریف کرد که یک روز در خیابان خلوتی قصد سبقت گرفتن از یک وانت پیکان را داشته، ولی زمانی که پای خود را روی پدال گاز گذاشته تا با معکوس کردن دنده بتواند سبقت بگیرد، گیربکس زیاد عملکرد خوبی از خود نشان نداده و چند بار دنده را سبک کرده بود و در نهایت نتوانسته بود از وانت پیکان سبقت بگیرد!). این ضعف عملکرد را زمانی متوجه می شوید که با خودروهای مدرن تری مانند نیسان ماکسیما یا هیوندای آزرا رانندگی کنید. البته بعد از تمام این بدی هایی که گفتیم باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که تیپ 6 خودرویی با قیمت زیر 20 میلیون تومان است و اگر قرار باشد گیربکس مدرن تری روی آن نصب شود دیگر با چنین قیمتی قابل عرضه نیست. همچنین درست است که عملکرد آن زیاد خوب نیست اما اگر چند روزی با آن رانندگی کنید با عملکرد آن آشنا شده و متوجه می شوید که چطور باید با آن رفتار کنید. همچنین اگر زیاد اهل سبقت گرفتن و کارهای عجیب و غریب نیستید و معمولا آرام رانندگی می کنید، از همان اول هم مشکلی با آن نخواهید داشت. در مقابل پژو پارس را می توانید هم با گیربکس اتوماتیک و هم با گیربکس دستی خریداری کنید. البته گیربکس اتوماتیک پژو پارس هم نسبتا تعریفی ندارد و شبیه تیپ 6 عمل می کند.

طراحی تیپ 6 به روزتر و جوان پسندتر است. در مقابل طراحی پژو پارس، محافظه کارانه، شکیل و کمی کلاسیک است. همین امر باعث شده کمتر کسی از طراحی آن و مخصوصا نمای جلوی آن بدش بیاید. صندوق عقب تیپ 6 زیاد جادار نیست و نباید از یک هاچ بک کوچک صندوق عقب جادار و فراخی را انتظار داشت اما برای جوان های مجرد و یا خانواده های کم جمعیت کافی است. پژو پارس صندوقی کاملا جادار و بزرگی دارد، چیزی که یکی از ضروریات خانواده های ایرانی است و یک خانواده چهار نفره به راحتی می تواند با آن به مسافرت برود.
به داخل این دو خودرو که سوار شوید اوضاع کاملا متفاوت است. در تیپ 6، یک کنسول با طراحی زیبا و جمع و جور، همچنین با امکاناتی بیشتر نسبت به پارس، انتظار شما را می کشد. صندلی ها زیاد راحت نیستند و برای مسافرت های طولانی خسته کننده هستند. بهتر است زیاد روی صندلی های عقب تیپ 6 حساب نکنید زیرا حتی یک نفر با قد معمولی هم برای نشستن روی آنها دچار کمبود فضا می شود. در مقابل کنسول میانی و نشانگر های پژو پارس بسیار ساده و خسته کننده هستند و فقط کمی با پژو 405 فرق می کنند (به جز غربالک فرمان که مرتبا تغییر می کند!). صندلی ها نسبتا راحت تر هستند و فضای صندلی های عقب برای سرنشینان، کافی و راحت می باشند.
در انتها باید گفت که اگر جوان مجردی هستید یا خانواده پرجمعیتی ندارید، تیپ 6 می تواند با مصرف سوخت کم، ابعاد کوچکتر، طراحی زیباتر و پیشرانه ای چابک تر گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر زیاد به مسافرت می روید و احتیاج به فضای صندوق بیشتر دارید، پژو پارس با فضای صندوق بزرگتر، صندلی های راحت تر و در مقابل مصرف سوخت بیشتر و طراحی نسبتا خسته کننده، گزینه خوبی برای شما خواهد بود.
منبع: سایت خودروبانک


تاريخ : یکشنبه 1390/07/03 | | نويسنده : کامبیز

نوع فایل : PDF

نوع زبان : فارسی

حجم فایل : ۱۶.۸ MB

تعداد صفحات : ۱۴۶ صفحه

نوع صفحات : سیاه و سفید

مرجع : سایت شرکت ایران خودرو

----------------> دانلود



تاريخ : یکشنبه 1390/06/13 | | نويسنده : کامبیز

نوع فایل : PDF

نوع زبان : فارسی

حجم فایل : ۱۱.۳ MB

تعداد صفحات : ۱۱۸ صفحه

نوع صفحات : سیاه و سفید

مرجع : سایت شرکت ایران خودرو

--------------> دانلود



تاريخ : دوشنبه 1390/06/07 | | نويسنده : کامبیز

- پژو ۲۰۶ تیپ ۲

این خودرو از موتور ۱.۴ لیتری ۷۵ اسب بخاری بهره می برد. این موتور به TU3 مشهور است. ترمزها در جلو دیسکی و در عقب کاسه ای هستند. سیستم تهویه مطبوع دستی است. مدل های قبل از 89 ترمز ABS هم ندارد.

- پژو ۲۰۶ تیپ 3

موتور و گیربکس تیپ 3 همان تیپ 2 است و فقط برخی امکانات ایمنی و رفاهی بیشتر شده است. ترمز ABS , EBD , EBA ایربگ های راننده و سرنشین ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ، شیشه بالابرهای برقی عقب و سی دی پلیر ار امکانات آن است.

- پژو ۲۰۶ تیپ 5

از موتور قدرتمند TU5 بهره می برد که نزدیک به 35 اسب بخار از TU3 قوی تر است. موتور 110 اسب بخار قدرت دارد 1600 سی سی و 16 سوپاپ می باشد. ترمز در جلو و عقب دیسکی است. تمام امکانات ایمنی و رفاهی تیپ 3 را دارد.

- پژو ۲۰۶ تیپ 6

تنها تفاوت این تیپ با تیپ 5 در گیربکس آن می باشد. تیپ 6 از گیربکس اتوماتیک 4 دنده تیپ ترونیک بهره می برد. مصرف سوخت آن از تیپ 5 بیشتر است. شتاب آن از تیپ 5 کمتر است.

 

- پژو ۲۰۶ صندوقدار یا همان SD تیپ V20

همان تیپ 2 اما صندوقدار می باشد. سیستم موتور و گیربکس و امکانات آن هیچ تفاوتی با تیپ 2 ندارد و فقط وزن آن 25 کیلوگرم سنگین تر است.

- پژو ۲۰۶ صندوقدار V1

این مدل از موتور TU5 1600 cc بهره می برد. یعنی موتور و گیربکی تیپ 5 اما امکانات رفاهی و ایمنی آن در رده تیپ 2 است.

- پژو ۲۰۶ صندوقدار V2

این خودرو دقیقا مشابه V1 است با این تفاوت که گازسوز شده است. و 5 اسب بخار از توان حالت بنزین سوز موتور کاسته است. مخزن فولادی 60 لیتری گاز این خودرو بیش از 100 کیلوگرم به وزن آن افزوده است. ضمنا بخاطر این مخزن فضای صندوق عقب بسیار محدود شده است.

- پژو ۲۰۶ صندوقدار V10

V10 همان V2  است که مخزن گاز آن ظرفیت بیشتری دارد مخزن گاز این مدل 85 لیتری است که مجموعا وزن خودرو را به 1219 کیلوگرم رسانده است.

- پژو ۲۰۶ صندوقدار V8

V8 دقیقا همان تیپ 5 صندوقدار است. همان موتور و همان امکانات. البته شتاب آن از تیپ 5 کمتراست. این شتاب از 9.6 ثانیه در تیپ 5 به 11.4 ثانیه رسیده است . هندلینگ هم طبیعتا ضعیف تر از تیپ 5 است و سواری آن خیلی تفاوتی با تیپ 5 ندارد.

- پژو ۲۰۶ صندوقدار V9

V9 دقیقا همان تیپ 6 است با همان موتور و گیربکس و همان امکانات. شتاب v9 هم از تیپ 6 پائین تر است .



تاريخ : یکشنبه 1390/05/30 | | نويسنده : کامبیز
به سراغ روآ ارزانترین خودروی شرکت ایران خودرو رفته‌ایم. آن طور که در سایت این شرکت آمده، موتور این خودروی دوگانه‌سوز 1700 سی سی حجم دارد و بیش از 88 اسب بخار قدرت تولید مي‌کند. پشت فرمان این خودروی 4 سیلندر مي‌توان سرعت 187 کیلومتر در ساعت را تجربه کرد و در عرض 7/12 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر رسید. گیربکس این خودرو 5 سرعته و به صورت دستی است.
همچنین این خودرو دارای باک بنزین 52 لیتری است. که در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 45/8 لیتر بنزین و 8 متر مکعب گاز مي‌سوزاند. از تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو مي‌توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS، شیشه بالابر برقی جلو و شیشه گرمکن عقب و سیستم تعلیق جلو و عقب اشاره کرد. این خودرو با قیمت 10 میلیون و 325 هزار تومان در نمایندگی‌ها به فروش مي‌رسد.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : سه شنبه 1390/04/28 | | نويسنده : کامبیز

دانلود دفترچه معرفی کامل و اطلاعات فنی پژو 206 به زبان فارسی

اگر به دنبال اطلاعات و مشخصات فنی و کامل پژو ۲۰۶ به زبان فارسی می گردید حتما این فایل را دانلود کنید.

 اطلاعاتی از جمله معرفی خودرو ، مشخصات موتور ، انواع تیپ ها ، سیستم ترمز ، معرفی تجهیزات ، EBD ،فرمان حساس به سرعت ، سیستم تهویه اتوماتیک ، سیستم سیم کشی مالتی پلکس ، ایموبلایزر ، کیسه هوا ، سایر تجهیزات ، اسپرت کردن 206 ، تست تصادف 206 ، مشخصات انواع 206 هاچ بک ساخت ایران در این فایل قرار دارد.

تعداد صفحات : 19 صفحه

زبان دفترچه : فارسی

نوع فایل : PDF

حجم فایل : 370 KB

با تشکر فراوان از آقای هادی خزاعی در ارسال این مدرک

---------------> دانلود



تاريخ : یکشنبه 1390/03/22 | | نويسنده : کامبیز

توليد انواع خودروهاي سواري پژو در ايران در دو ماهه‌‌ امسال با كاهش 3.4 درصدي به 67 هزار و 752 دستگاه رسيد.

به گزارش ايسنا، در دو ماهه‌ امسال توليد پژو روآ با كاهش 11 درصدي به شش هزار و 376 دستگاه رسيد. توليد پژو 405 با افت 34 درصدي بالغ بر 21 هزار و 237 دستگاه شد.

اين در حالي است كه توليد دو مدل ديگر پژو با افزايش مواجه شد.

براين اساس توليد پژو 206 با رشد 35 درصدي به رقم 27 هزار و 861 دستگاه رسيد. در حالي كه توليد پژو پارس با افزايش 22 درصدي بالغ بر 12 هزار و 278 دستگاه شد.

برند‌هاي پژو و پرايد بيشترين سهم را در بازار خودروهاي سواري ايران به خود اختصاص مي‌دهند.

به اين ترتيب سهم خودروهاي سواري پژو از كل توليد خودرو‌هاي سواري در ايران در دو ماهه‌ي امسال به حدود 31 درصد رسيد.

منبع: بازتاب آنلاین



تاريخ : یکشنبه 1390/03/15 | | نويسنده : کامبیز
 

این محصول یکی از قدیمی‌ترین و پرتیراژ‌ترین خودروهای کشور محسوب می‌شود. پژو 405 در 3 تیپ مختلف GLX، دوگانه‌سوز و SLX در ایران خودرو تولید می‌شود. در این میان می‌خواهیم به بررسی مشخصات فنی SLX بپردازیم. آن طور که در سایت رسمی ایران‌خودرو آمده این خودرو 1800 سی‌سی حجم دارد و 97 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پشت فرمان این خودروی چهار سیلندر می‌توان سرعت 182 کیلومتر را تجربه کرد و در عرض 11 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر رسید. همچنین SLX دارای باک بنزیني 70 لیتری است و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 98/8 لیتر بنزین می‌سوزاند. این خودرو تنها به ترمز ضد قفل مجهز است و فعلا فاقد ایربگ (کیسه هوا) است. مدل سفارشی این خودرو هم‌اکنون در بازار نایاب است و تفاوت یک میلیون تومانی با مدل معمولی آن دارد. هم‌اکنون قیمت SLX در بازار 13 میلیون و 400 هزار تومان است.

مشخصات فنی پژو ۴۰۵ مدل SLX

موتور نوع موتور XU7JP/L3
حجم موتور  1761
تعداد سيلندر  4
نسبت تراكم 9.25:1
قدرت موتور 97@6000
حداكثر گشتاور 148 @ 3500 RPM
سيستم انژكتوري SLC
نوع سوخت بنزين , بي سرب, RON 95 Min.
تعداد سوپاپ  8
سيستم احتراق سیستم جرقه دوبل
استاندارد حد آلايندگي EUROII
سيستم سوخت انژکتوری
كاتاليست اگزوز PGM 20
كارايي حداكثر سرعت  182
شتاب صفرتا 100كيلومتر 11(S)
مصرف سوخت (در 100 كيلومتر) ميانگين مصرف خارج شهر 7.4 lit
ميانگين مصرف داخل شهر 12.8 lit
ميانگين مصرف تركيبي 8.98lit
حدآلايندگي گاز مونوكسيد كربن 2.2 gr / Km
حدآلايندگي گاز مونوكسيد كربن با وجود مبدل كاتاليزوري  2.2
سيستم انتقال قدرت گيربكس (جعبه دنده ) BE3/5N
كلاچ تك صفحه اي خشك و کابل کنترل
ديفرانسيل (4.52)جلو
ظرفيت ها باك بنزين  70
حجم فضاي صندوق عقب 470(دسیمتر مکعب)
روغن موتور (با فيلتر ) TOTAL QUARTZ5000(TOTAL QUARTZ7000 10W40
روغن گيربكس و ديفرانسيل (75W80 API GL5)
ظرفيت آب سيستم خنك كننده خودرو 6.6lit
روغن هيدروليك فرمان Dexron П-D ATF
فرمان نوع فرمان هیدرولیک
جعبه فرمان چرخ و شانه
نوع دنده شانه ای
تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان  2.8
ترمزها نوع ترمز هیدرولیک دو مداره قطري ضربدري Hydraulic two circuit diagonal with vacuum assistance
سيستم ترمز هیدرولیک
نوع ترمز جلو دیسکی
نوع ترمز عقب کاسه ای
تجهيزات الكترونيكي      نوع وتوان باتري اسید سربی 66آمپر ساعت
ولتاژ 12V
سيستم شارژ آلترناتور
دينام 14V 80A
استارت 12V /9Z /1.1 KW
واحد كنترل الكترونيكي SLC
وزن وزن تقريبي خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر وبدون تجهيزات اضافي  1100
حداكثر وزن قابل حمل توسط خودرو  1550
حداكثروزن مجاز با سرنشين  2750
حداكثر بار بر محور عقب  420
حداكثر بار بر محور جلو  670

ایمنی و تجهیزات پژو ۴۰۵ مدل SLX

ايمني وضعيت سوئيچ دوعدد سوييچ با ريموت و دربازكن صندوق عقب،يك عدد سوئيچ
قفل مركزي  
وضعيت كمربند ايمني 3-POINT ELR] باتنظيم كننده ارتفاع+ 3-POINT [ (عقب)
نوع گيرنده و فرستنده قفل مركزي راديويي
سيستم سوخت خودكار قطع سوخت در مواقع اضطراري  
سيستم كنترل انتشاربخار بنزين  
چراغ مه شكن جلو و عقب

 

منبع: دنیای اقتصاد-سایت ایران خودرو



تاريخ : سه شنبه 1390/02/27 | | نويسنده : کامبیز

اگرچه ایران خودرویی‌ها خاطره چندان خوشی از واردات محصولات لوکس پژو ندارند، اما ظاهرا می‌خواهند بار دیگر آزموده را بیازمایند و خودرویی دیگر از این شرکت فرانسوی را وارد کشور کنند.

بنابر اخبار رسیده، گزینه ایران خودرویی‌ها در این مورد، «پژو 508» است، محصولی که جزو تولیدات جدید پژو به شمار می‌رود و از ظاهری جذاب برخوردار است. «پژو 508» سال 2010 رونمایی و هم‌اکنون نیز در بازار عرضه شده است. آن طور که خبر می‌رسد، این خودرو به نوعی جایگزین «پژو407» كرده است. در همین راستا، ظاهرا ایران خودرو نیز قصد دارد 508 را روانه بازار داخل کند تا به نوعی ناکامی خود در مورد عرضه پژو407 را جبران کرده باشد.
عرضه احتمالی پژو508 در شرایطی است که ایران‌خودرویی‌ها حدود سه سال پیش نیز اقدام به واردات پژو407 کردند، اما در نهایت نتوانستند کارنامه موفقی را در این مورد از خود به جا بگذارند. طبق گفته برخی از ایران خودرویی‌ها، عدم تولید پژو407 طی دو سال گذشته، دلیل ناکامی این خودرو در بازار ایران محسوب می‌شود. اکنون نیز اگر نگاهی به خیابان‌های کشور بیندازیم، متوجه خواهیم شد که پژو407 نتوانست به جایگاه قابل‌قبولی در بازار خودرو کشور دست یابد. این خودرو را شرکتی وابسته به ایران خودرو با نام «سیتکو» وارد بازار خودرو کشور کرد و این در شرایطی است که هم‌اکنون خبر خاصی در مورد سرنوشت این شرکت نيز در دست نیست. با این حساب مشخص نیست که پژو508 نیز توسط سیتکو به ایران خواهد آمد، یا این کار توسط مدیریت فروش ایران‌خودرو انجام خواهد شد.
گذشته از این مسائل، از آنجا که احتمالا پژو508 در محدوده قیمتی 50 میلیون تومان به بالا قرار دارد، باید عنوان کرد این محصول در صورت ورود به ایران رقابت سختی با خودروهايي مانند سوناتا، آزرا و کمری خواهد داشت.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : پنجشنبه 1390/02/22 | | نويسنده : کامبیز
 

میهمان امروز ما، «پژو 207 آی» که تحت برند پژو در ایران خودرو به تولید می‌رسد. 207آي علاوه بر ايران‌خودرو در كشورهايي كه شريك تجاري پژو محسوب مي‌شوند از قبيل برزيل، آرژانتين، مالزي و چين نيز توليد و عرضه مي‌شود. این خودرو که اتومات و دنده‌ای به تولید می‌رسد، حجم موتوری 1600 سی سی دارد و به واسطه آن، 110 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. پشت فرمان این خودرو چهار سیلندر می‌توان سرعت 190 کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد. همچنین می‌توانید با 207 آي در عرض 11 ثانیه به شتاب 100 کیلومتر برسید. پژو 207‌ آی همچنین دارای باک بنزینی 50 لیتری است و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی 1/7 لیتر بنزین می‌سوزاند. این محصول البته در سیکل شهری 9/9 لیتر بنزین مصرف می‌کند و در اتوبان نیز مصرفی برابر با 5/5 لیتر دارد. همچنین استاندارد آلایندگی این خودرو نیز یورو سه است و با این حساب، بهتر است بنزین بدون سرب در باک آن ریخته شود. در مورد امکانات ایمنی و رفاهی 207‌آی نیز می‌توان به سیستم ترمز ضد قفل ABS، کیسه هوا (ایربگ) و گرم کن اتوماتیک شیشه عقب و آینه‌های جانبی اشاره کرد. در حال حاضر پژو 207 آي اتوماتیک با قیمت 19 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و مدل دنده‌ای آن نیز 17 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ آی اتوماتیک

موتور نوع N6A (TU5JP4)
حجم 1587 سی سی
تعداد سیلندر 4
نسبت تراکم 10.5 بر یک
کورس / قطر داخلی سیلندر S:82mm/B:78.5mm
حداکثر قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
نوع سیستم سوخت رسانی چند نقطه ای با پاشش الکترونیکی
نوع سوخت بنزین با اکتان 95
تعداد سوپاپ 16
سیستم احتراق احتراق داخلی (جرقه ای)
حد آلایندگی یورو 3
سیستم سوخت رسانی تزریق الکترونیکی
نوع انژکتور بوش
انتقال قدرت جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک
کلاچ هیدرولیکی و الکترونیکی
موقعیت دیفرانسیل جلو
عملکرد حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا 100 کیلومتر  در ساعت 11.4 ثانیه
مصرف سوخت (لیتر در 100 کیلومتر) شهر 9.9
بزرگراه 5.5
ترکیبی 7.1
با سرعت ثابت 90 کیلومتر در ساعت 6.1
ظرفیت ها (لیتر) باک بنزین 50
صندوق عقب 245
فرمان نوع هیدرولیک
قابلیت تنظیم دارد
جعبه فرمان پينيون و دنده شانه اي
تعداد دور چرخش قفل به قفل 3.8
 ترمزها نوع هيدروليكي دو مداره
ترمز جلو ديسكي تهويه شونده
ترمز عقب ديسكي
سیستم تعلیق جلو پايه هاي مک فرسون
عقب بازوئی با میله پیچشی
وزن (كيلوگرم) وزن تقريبي بدون سرنشين با باك پر 1096
حداكثر وزن مجاز 1567
حداكثروزن مجاز یدک کشي 2504
حداكثر بار بر محور عقب 780
حداكثر بار بر محور جلو 855

ایمنی و تجهیزات پژو ۲۰۷ آی اتوماتیک

ايمني سوییچ سوئيچ همراه با ريموت كنترل
قفل مرکزی دارد
کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با پیش کشنده
کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو دارد
دماسنج روی داشبورد
قابلیت تنظیم چراغ از داخل
تور نگهدارنده اشیاء (صندوق عقب)
چراغ مه شکن جلو
چراغ مه شکن عقب
ترمز ضد قفل ( ABS)
بازشدن قفل­ درب­ها پس از تصادف (در صورت فعال شدن Airbag)
سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)
 فعال شدن فلاشر بعد از ترمز شديد
 سيستم هشدار دهنده درب صندوق عقب
 گرم­کن اتوماتيک شيشه عقب و آينه­هاي جانبي
 برف پاک­کن عقب

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ آی

موتور نوع N6A (TU5JP4)
حجم 1587 سی سی
تعداد سیلندر 4
نسبت تراکم 10.5 بر یک
کورس / قطر داخلی سیلندر S:82mm/B:78.5mm
حداکثر قدرت 110 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
نوع سیستم سوخت رسانی چند نقطه ای با پاشش الکترونیکی
نوع سوخت بنزین با اکتان 95
تعداد سوپاپ 16
سیستم احتراق احتراق داخلی (جرقه ای)
حد آلایندگی یورو 3
سیستم سوخت رسانی تزریق الکترونیکی
نوع انژکتور بوش
انتقال قدرت جعبه دنده 5 دنده دستی
کلاچ تک صفحه‌ای خشک - مکانیکی
موقعیت دیفرانسیل جلو
عملکرد حداکثر سرعت 198 کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا 100 کیلومتر  در ساعت 9.6 ثانیه
مصرف سوخت (لیتر در 100 کیلومتر) شهر 8.6
بزرگراه 5.1
ترکیبی 6.4
با سرعت ثابت 90 کیلومتر در ساعت 5.9
ظرفیت ها (لیتر) باک بنزین 50
صندوق عقب 245
فرمان نوع هیدرولیک
قابلیت تنظیم دارد
جعبه فرمان پينيون و دنده شانه اي
تعداد دور چرخش قفل به قفل 3.8
 ترمزها نوع هيدروليكي دو مداره
ترمز جلو ديسكي تهويه شونده
ترمز عقب ديسكي
سیستم تعلیق جلو پايه هاي مک فرسون
عقب بازوئی با میله پیچشی
وزن (كيلوگرم) وزن تقريبي بدون سرنشين با باك پر 1054
حداكثر وزن مجاز 1567
حداكثروزن مجاز یدک کشي 2467
حداكثر بار بر محور عقب 780
حداكثر بار بر محور جلو 855

ایمنی و تجهیزات پژو ۲۰۷ آی

ايمني سوییچ سوئيچ همراه با ريموت كنترل
قفل مرکزی دارد
کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با پیش کشنده
کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو دارد
دماسنج روی داشبورد
قابلیت تنظیم چراغ از داخل
تور نگهدارنده اشیاء (صندوق عقب)
چراغ مه شکن جلو
چراغ مه شکن عقب
ترمز ضد قفل ( ABS)
بازشدن قفل­ درب­ها پس از تصادف (در صورت فعال شدن Airbag)
سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر)
 فعال شدن فلاشر بعد از ترمز شديد
 سيستم هشدار دهنده درب صندوق عقب
 گرم­کن اتوماتيک شيشه عقب و آينه­هاي جانبي
 برف پاک­کن عقب

منبع: دنیای اقتصاد- سایت شرکت ایران خودرو



تاريخ : پنجشنبه 1389/10/16 | | نويسنده : کامبیز

منبع : بازتاب آنلاین



تاريخ : یکشنبه 1389/08/02 | | نويسنده : کامبیز

غول خودروسازی فرانسه، اروپا و جهان بار دیگر دست به یک نوآوری شگفت انگیز زده و محصولی تازه را روانه بازار ساخته است. پژوRCZ برای سازندگانش رویایی بود که به حقیقت پیوست تا عرصه جدیدی را در تاریخ این کمپانی برای تحقق شعار «خودرویی برای زندگی» رقم بزند.
 
به گزارش همشهری، رادین حیدری در بخش «خودرو» شماره 14 از دور جدید انتشار نشریه دانستنیهای گروه مجلات همشهری، به این مدل تازه وارد پژوی فرانسه پرداخته که خودروسازی شناخته شده در ایران هم به شمار می رود. مدل های 205،206،207،405،407 و ... در ایران توسط رانندگان ایرانی امتحان شده است.

او در توضیح ابتدای گزارش خود نوشته است: طراحی نوآورانه، اتاق لوکس، پیشرانه‌های کم مصرف و دوستدار محیط زیست و لذت رانندگی، جزئیاتی است که در این خودرو جذاب می‌توان یافت. ذوق و دانش طراحان و مهندسین پژو را می‌توان در RCZ مشاهده کرد، ضمن اینکه طراحی آن بیانگر یک پژو اصیل است.

بخش هایی از این گزارش در ادامه می آید. متن کامل را در تازه ترین شماره "دانستنیها" بخوانید.

گاهی اوقات کمپانی پژو گامی جسورانه برداشته و خودروهایی منحصر به فرد را در قالب طراحی‌های مفهومی معرفی می‌کند که بعدها به‌دلیل استقبال گسترده مردم از آنها، پژو مصمم می‌شود تا طرح را به تولید انبوه برساند. همین اتفاق برای  RCZ افتاد. در سپتامبر 2007 در نمایشگاه فرانکفورت، پژو از خودرو مفهومی 308 RCZ رونمایی کرد که در واقع تمرینی در طراحی خودرو برای پژو بود. استقبال گسترده از این مدل، پژو را بر آن داشت تا آن را بالاخره امسال به تولید انبوه برساند.

تبدیل 308 RCZ مفهومی به RCZ برای تولید انبوه، نیازمند اراده، خلاقیت، جسارت و دقت مهندسان پژو بود تا بتوانند استایل و ظاهر 308 RCZ مفهومی را به RCZ واقعی منتقل کنند. علاوه بر این مورد که عنصر کلیدی در تولید RCZ بود، قابلیت‌های رانندگی و کیفیت و دقت تولید به نمونه تولیدی آن افزوده شد. هدف از طراحی و ساخت این «کوپه کامپکت 2+2» ارائه خودرویی منحصر به فرد بود که ذوق و هنر مهندسان را در تک‌تک خطوط بدنه آن می‌توان مشاهده کرد. این کوپه، جوانان جویای هیجان را هدف قرار داده است. علاوه بر این، RCZ اولین خودرو تولیدی پژو است که از سیستم عددی رایج این کمپانی (که در آن یک یا دو عدد صفر در وسط به چشم می‌خورد) برای نامگذاری بهره نمی‌برد.

از آنجا که لذت رانندگی، یکی از معیارهای ساخت RCZ بوده است، این کوپه به پیشرانه 6/1 لیتری THP با قدرتی بیش از 200 اسب بخار تجهیز شده است که علاوه بر عملکرد و واکنش مناسب، به دلیل به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید و کاهش وزن بدنه، مصرف سوخت و تولید آلاینده‌ها در آن کاهش یافته است؛ به طوری که در هر کیلومتر فقط 139 گرم کربن دی اکسید از خروجی آن خارج می‌شود.

نمونه پاک‌تر RCZ پیشرانه هیبریدی دارد. این سیستم حرکتی که مشابه پژو هایبریدی 3008 است، از پیشرانه درون‌سوز 2 لیتری با 163 اسب بخار قدرت در جلو و موتور الکتریکی به قدرت 37 اسب بخار در عقب بهره می‌برد که فقط 95 گرم در هر کیلومتر، کربن دی اکسید تولید می‌کند.
برای نظارت بیشتر در تولید و دقت مونتاژ قطعات،پژو RCZ در تأسیسات تولید مگنا استیر (MagnaSteyr)در اتریش ساخته می‌شود. کمپانی مذکور، مهارت خاصی در تولید خودروهای منحصر به فرد در تیراژ پایین دارد و به همین دلیل شهرتی جهانی یافته است. بد نیست بدانید که خودروهای لوکس و گران‌قیمتی چون استون‌مارتین نیز با کیفیت بالا و دقت در ساخت ظاهری شیک و داینامیک در همین کارخانجات تولید می‌شوند.

ظاهری شیک و داینامیک

شیک، زیبا و پویا صفاتی هستند که در طراحی پژو RCZ موج می‌زنند. منحصر به فرد‌ترین بخش این طراحی سقف خودرو است که از دو برجستگی تشکیل شده است و حباب دوتایی (double bubble) نامیده می‌شود. این طراحی ویژه گویای کیفیت و دقت ساخت و تولید RCZ است. شیشه شیبدار جلو، سقف مشکی رنگ و شیشه تیره عقب با طراحی ویژه در کنار کمان آلومینیومی سقف، ظاهری پویا و در حال حرکت را به این کوپه بخشیده است. خطوط زیبا و برجسته بدنه در کنار سقف حباب دوتایی و ارتفاع نسبتا پایین (36/1 متر) قابلیت آیرودینامیک خوبی به ماشین می‌دهد. اسپویلر فعال عقب نیز در دو حالت قابل تنظیم است که با توجه به سرعت می‌توان یکی را انتخاب کرد که باعث افزایش تعادل بر روی جاده و همچنین کاهش مصرف سوخت می‌شود.

طراحی اتاق

اتاق RCZ را قطعا می‌توان یکی از شیک‌ترین و ممتازترین کابین‌ها، نه تنها در کلاس کوپه‌ها بلکه در اغلب خودروها دانست. موقعیت قرارگیری راننده بسیار ارگونومیک است و تمام ادوات و دکمه‌ها در دسترس او قرار دارند. کنسول مرکزی شیبدار، طراحی سیال و کارآمدی دارد و کار با آن بسیار راحت است. یک ساعت عقربه‌ای با طراحی زیبا بین دو دریچه کولر خودنمایی می‌کند. کنسول مرکزی از ماده نرمی ساخته شده است که هنگام کار با آن  احساس خوبی به کاربر دست می‌دهد.

چرم ضخیم و مرغوب که برای روکش صندلی‌ها و بعضی بخش‌های دیگر همچون درها به کار رفته، در رنگ‌های متنوعی قابل سفارش است.این اتاق شیک، جدیدترین امکانات و تجهیزات روز را دارد که سیستم  چند رسانه‌ای سه‌بعدی از نوع WIP، سیستم صوتی پیشرفته جی‌بی‌ال، ورودی انواع مختلف یو اس بی و... را شامل می‌شود. این کوپه با صندوق باری به حجم 384 لیتر، فضای مناسبی برای بار چهار سرنشین دارد، به علاوه اینکه فضای اندکی در کف صندوق بار تعبیه شده است. ضمنا با خواباندن صندلی‌های عقب فضای بار به 760 لیتر افزایش می‌یابد. صندلی‌های عقب به دلیل طراحی حباب دوتایی سقف، فضای پشت سر مناسبی را برای دو سرنشین به ارمغان می‌آورد.

عملکرد و دینامیک رانندگی ،  آپشن‌ها و حداکثر ایمنی از دیگر بخش های این گزارش جذاب و خواندنی است که به تفصیل، این موارد را توضیح داده است.

دانستنیها  در شماره 14 علاوه بر گزارش فوق ، این گزارش ها را دارد  : ماجرای کرم جاسوسی در بخش «نرم افزار»، بررسی مهم ترین اکتشافات فضایی در « جهان نما» ، تاریخچه پول کاغذی در «کتاب تاریخی» و پرونده ای درباره هواپیماهای آینده . اگر می خواهید بدانید اجداد بی تمدن انسان چه غذاهایی می خوردند ، گزارش « اعماق» را بخوانید. «سینما عجایب» به آثار استیون اسپیلبرگ پرداخته و در قسمت «چهره ماندگار» با دکتر محمد جعفر ملکوتی گفتگو شده است. آن را از روزنامه فروشی ها بخواهید.

 منبع: بازتاب آنلاین- عصر ایران

 



تاريخ : سه شنبه 1389/07/27 | | نويسنده : کامبیز
بررسي‌هاي انجام شده نشان مي‌دهد كه بزرگترين خودروساز فرانسه تست تصادف مربوط به يكي از خودروهايش را براي رانندگان سنگين وزن انجام نداده است!

به گزارش ايسنا، ريچارد زيتوني - كارشناس ايمني خودرو در شركت پژو - در اين باره گفت: پژو تست تصادف را روي مدل 107 خود براي رانندگان با بيش از 78 كيلوگرم وزن انجام نداده است.

ژانويه سال گذشته زني به دليل بروز سانحه در حين رانندگي با مدل پژو 107 جان خود را از دست داد.

به گزارش آسوشيتدپرس، پيش‌بيني مي‌شود مواردي ديگر نيز به دليل سهل‌انگاري شركت پژو در انجام تست تصادف محصولش دچار سانحه شده باشند.

منبع: تابناک



تاريخ : سه شنبه 1389/07/06 | | نويسنده : کامبیز
پژو قصد دارد توليد مدل 206 خود را در اروپا تا سال 2013 ميلادي متوقف كند.

به گزارش ايسنا پژو 206 از جمله خودروهايي محسوب مي‌شود كه مدت طولاني در بازار حضور داشته و هنوز هم مشتريان نسبت به خريد آن تمايل نشان مي‌دهند.

با اين وجود قوانين سختگيرانه اتحاديه اروپا باعث شده تا پژو سيتروئن تصميم بگيرد توليد پژو 206 خود را در اروپا تا سال 2013 متوقف كند.

البته پيش‌بيني مي‌شود توليد اين خودرو در خارج از اروپا و در مناطقي مانند آمريكاي جنوبي، چين و ايران همچنان ادامه يابد.

پژو 206 نخستين بار در سال 1998 ميلادي عرضه شد و قيمت مناسب اين خودرو باعث شد تا در مدت كوتاهي در بازار محبوب شود.

تا سال 2006 ميلادي بيش از پنج ميليون دستگاه پژو 206 فروخته شد. بعد از آن پژو 207 جايگزين پژو 206 شد كه تا الان نيز اين خودرو به بازار عرضه مي‌شود.

پژو 206 در ابتدا به صورت خودرويي هاچ‌بك عرضه شد، اما در سال 2001 ميلادي اين خودرو صاحب دو مدل بدنه اضافي نيز شد.

در سال 2001 پژو دو مدل پژو 206 با نام‌هاي 106 اسپورت واگن و 106 كوپه كابريولت را تعريف كرد.

خودروي دوم صاحب يك سقف فلزي تاشو بود و اين مدل نيز در بازار با استقبال مشتريان روبرو شد.

در سال 2005 پژو فرانسه يك سدان جديد چهار در از اين خودرو را نيز تعريف كرد كه تنها به چند بازار نوظهور عرضه شد.

پژو 206 اوليه داراي دو مدل بنزيني و ديزلي بود. حجم موتور نوع بنزيني اين خودرو بين 1.1 تا 2 ليتر و حجم موتور نوع ديزلي آن نيز بين 1.4 تا 2 ليتر بود.

همچنين نوع بنزيني پژو 206 داراي قدرت موتور 60 تا 183 اسب بخار و نوع ديزلي آن نيز داراي قدرت موتور بين 68 تا 109 اسب بخار بود.

پژو 206 هم‌اكنون در ايران در شركت ايران خودرو به توليد مي‌رسد. در پنج ماهه امسال توليد سه مدل پژو 206 يعني پژو 206 معمولي، پژو 206 اتوماتيك و پژو 206 دوگانه‌سوز در شركت ايران خودرو با افزايش 70.6 درصدي به 60 هزار و 567 دستگاه رسيد. پژو 206 از جمله خودروهاي به نسبت كم‌مصرف در بازار ايران محسوب مي‌شود.

منبع:تابناک



تاريخ : چهارشنبه 1389/06/17 | | نويسنده : کامبیز

ایسنا - ايران‌خودرو پژو206 تيپ5 را دوباره به خط توليد بازگرداند.

اين خودرو که حدود چهار سال از خط توليد ايران‌خودرو به دور مانده بود، بار ديگر قرار است توليد شود. در حالي اين خودرو طي مدت اخير توليد نمي‌شد که تقاضاي بالايي نيز براي آن وجود داشت. شايد مهم‌ترين دليل بازگشت اين خودرو افزايش تقاضا براي خودروهاي كم مصرف بوده؛ چراكه پژو206 تيپ 5 علاوه بر موتور كم مصرف، داراي موتور پرقدرت 110 اسب بخار است. اين خودرو كه از موتور 1600 سي.سي بهره مي‌برد، داراي دو كيسه ايمني هوا (ايربگ) سرنشينان جلو است. البته فروش اينترنتي هم براي آن در حال انجام است.
طبق اعلام، تحويل اين خودرو با قيمت تمام شده 16 ميليون تومان براي آبان و آذر ماه در نظر گرفته شده كه مشتريان مي‌توانند تا پايان شهريور ماه مبلغ هشت ميليون و 900 هزار تومان به عنوان پيش‌پرداخت براي تحويل خودرو در موعد ياد شده واريز و سود مشاركت 18 درصدي دريافت كنند.


منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : سه شنبه 1389/06/16 | | نويسنده : کامبیز
 

دانلود دفترچه راهنمای پژو 206  به زبان انگلیسی

PEUGEOT 206  Hand book

تعداد صفحات : ۱۱۰ صفحه

زبان دفترچه : انگلیسی

نوع فایل : PDF

حجم فایل : ۱۳.۲ MB

 ------------> دانلود



تاريخ : دوشنبه 1389/04/14 | | نويسنده : کامبیز
روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

روز گذشته خبرگزاری فارس در حالی خبری مبنی بر ورود دو خودرو کوچک و ارزان قیمت پژو را بر خروجی خود قرار داد که این شرکت با گذشت نزدیک به دو دهه حضور در ایران تاکنون اقدام اساسی برای ورود خودروهای جدید یا سرمایه‌گذاری در بازار ایران صورت نداده است، اما...

ظاهرا حضور پررنگ شرکت رنو، رقیب پژو در بازار ایران موجب شده تا این شرکت نیز برای حفظ بازار خود اقدام به عرضه خودروهای جدید خود کند تا به این طریق بتواند به حضور پر سابقه خود در بازار ایران ادامه دهد.

 بر اساس خبر مذکور، شركت پژو فرانسه به منظور افزايش فروش و نفوذ در بازار كشورهاي در حال توسعه از جمله ايران سعی دارد دو مدل خودرو ارزان قيمت به نا‌م‌هاي global small (كوچك جهاني) و M4-M5 که نوعي سدان در اندازه متوسط است را به بازار این کشورها عرضه کند. اين خودروها از نظر ظاهري تا حد زيادي شبيه سيتروئن C3 و 207 هاچ‌بك هستند. پژو قصد دارد تا سال 2013 میلادی میزان سود مالی خود را افزایش دهد که به همین منظور نیز خودروهای مذکور قرار است با هدف فروش و افزایش سهم در بازار كشورهاي ايران، برزيل، چين، روسيه و هند طي سال‌هاي 2010 تا 2012 توليد و عرضه شوند. بازار كشورهاي در حال توسعه مانند هند، برزيل، روسيه و چين از جمله مهم‌ترين بازارهاي جهاني خودرو به شمار مي‌روند.

با توجه به اقدام صورت گرفته از سوی پژو فرانسه این امید به وجود می‌آید که با ورود خودروهای جدید خودروهای قدیمی که هم‌اکنون در خطوط تولید شرکت ایران خودرو جا خوش کرده‌‌اند، متوقف شوند و به این طریق خودروهای جدید و به‌روز جایگزین خودروهای قدیمی این شرکت شوند، گرچه ادامه بيماري مزمن «مونتاژ» در خطوط توليدي ما را نيز به همراه خواهد داشت.

تاريخ : یکشنبه 1389/04/06 | | نويسنده : کامبیز

روابط‌عمومی ایران‌خودرو- معاون فروش و بازاريابي ايران‌خودرو گفت: در آستانه ميلاد با سعادت امام علي (ع) و روز پدر، اولين سري از خودروهاي پژو 207 آي طي مراسمي‌تحويل مشتريان شد.

علي‌اصغر سرايي‌نيا افزود: اولين سري پژو 207 به نمايندگي از مشتريان به 14 نفر از ثبت‌نام‌كنندگان اين خودرو تحويل داده شود. وي ادامه داد: ايران‌خودرو بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، خودروهاي ثبت‌نامي‌را طبق موعد مقرر به مشتريان تحويل خواهد داد. او ادامه داد: توان توليد داخلي و همچنين شرايط مناسب فروش سبب شد که در همان ساعت اوليه ظرفيت ثبت‌نام براي اين خودرو تکميل شود.
معاون بازاريابي و فروش ايران‌خودرو يادآور شد: برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در ايران‌خودرو سبب شد که پژو 207 آي در زمان مقرر به مشتريان تحويل داده شود.
وي ادامه داد: مشترياني که در مرحله اول پژو207 آي ثبت‌نام کرده‌اند، براي دريافت اطلاعات و تحويل خودرو خود به نمايندگي‌هاي مجاز ايران‌خودرو مراجعه کنند. سرايي‌نيا از ديگر دلايل استقبال مشتريان از پژو 207 آي را کيفيت توليد و کاهش مصرف سوخت در کنار طراحي زيبا و دارا بودن استانداردهاي روز اروپا عنوان كرد. او خاطرنشان كرد: پيش فروش مرحله دوم پژو 207 آي آغاز شده و زمان تحويل خودروهاي ثبت‌نامي‌به ترتيب از مهر تا آذر ماه امسال است.
وي تصريح كرد: سود مشارکت در اين پيش فروش معادل 16 درصد است که متقاضيان براي ثبت‌نام و آگاهي بيشتر مي‌توانند به نمايندگي‌هاي مجاز ايران‌خودرو يا سايت ikco.iranecar.com مراجعه کنند.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : پنجشنبه 1389/03/13 | | نويسنده : کامبیز
پژو 308، فيس ليفت شده و نسل جديد پژو 307 به حساب مي‌آيد و پژو آن را به عنوان رقيبي براي مگان مي‌داند.

به گزارش موج شرکت پژو فرانسه که يکي از شرکاي تجاري ايران‌خودرو به شمار مي‌رود تصميم دارد که پس از عرضه 405، 206، 207i و 407 محصول ديگر خود يعني پژو 308 را با همکاري ايران‌خودرو در بازار ايران عرضه کند.

پژو 308، يکي از محبوب‌ترين و پرفروش‌ترين مدل‌هاي شرکت پژو فرانسه به حساب مي‌آيد.


منبع:تابناک



تاريخ : دوشنبه 1389/03/10 | | نويسنده : کامبیز
 

 

 



تاريخ : سه شنبه 1389/01/24 | | نويسنده : کامبیز

منبع: بازتاب آنلاین



تاريخ : دوشنبه 1388/12/03 | | نويسنده : کامبیز
پلت فرم پژو207آي همان پلت فرم 206 بوده و تنها بخشي از بدنه آن تغيير كرده و شبيه 207 شده است.


خودرو پژو 207 آي توليدي در ايران با پژو 207 عرضه شده در بازارهاي اروپايي متفاوت بوده و در واقع همان206 پلاس است.

به گزارش ایسنا، اوستا گودرزي ـ عضو هيات علمي دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت - با بيان اين مطلب افزود: سطح تكنولوژي پژو207آي پايين‌تر از پژو 207 بوده و اين خودرو همان 206 پلاس است.

وي افزود: پلت فرم پژو207آي همان پلت فرم 206 بوده و تنها بخشي از بدنه آن تغيير كرده و شبيه 207 شده است.

او با بيان اين‌كه ابعاد و اندازه فاصله محورهاي پژو207آي با پژو206 انطباق داشته، ولي با پژو207 نمي‌خواند، خاطرنشان كرد: به عنوان مثال فاصله دو محور در خودرو پژو 207 واقعي 2590 ميلي‌متر، اما در پژو 206 برابر با 2443 ميلي‌متر است و فاصله دو محور اعلام شده براي پژو207آي نيز 2443 ميلي‌متر و منطبق با پلت‌فرم پژو206 است.

اين مدرس دانشگاه درباره تاريخچه توليد پژو206 پلاس گفت: شركت پژو فرانسه در سال 2008 در سايت برزيل 206 فيس ليفت را با تغييراتي در بدنه به عنوان پژو 207 برزيل توليد و در بازارهاي آمريكاي جنوبي، مكزيك، اروگوئه و آرژانتين تحت عنوان 207 كامپكت عرضه كرد كه در آن زمان اين كار با اعتراض‌هايي روبه‌رو شد كه اين خودرو اصالت و تغييرات لازم براي تغيير نام تجاري از 206 به 207 را ندارد كه به دنبال آن پژو با عقب‌نشيني، همان خودرو را تحت عنوان 206 پلاس در فرانسه توليد كرد.

وي افزود: پس از آن پژو در سال 2009 پژو207 برزيل را در فرانسه تحت عنوان 206 پلاس براي بازارهاي اروپاي شرقي به عنوان رقيب خودروهايي همچون رنو لوگان عرضه كرد. پژو 207آي توليدي در ايران نيز همان پژو206 پلاس است كه تنها بخشي از بدنه آن تغيير كرده و سطح تكنولوژي و مكانيك آن بسيار پايين‌تر از پژو 207 واقعي است.

گودرزي درباره تفاوت‌ پژو207 عرضه شده در بازارهاي اروپا با پژو206 گفت: پلت فرم متفاوت، تفاوت در تكنولوژي موتور، به كارگيري فرمان الكتريكي، بهبود سيستم تعليق و ارتقاي سطح ايمني خودرو از جمله تفاوت‌هاي اين دو مدل خودروست.

وي خاطرنشان كرد: تمام اطلاعات مربوط به پژو206 پلاس و پژو207 حتي در سايت‌هاي عمومي همچون ويكي پديا نيز به صورت مستند موجود است.

منبع : تابناک