تاريخ : سه شنبه 1393/06/11 | | نويسنده : کامبیز
به گزارش صبحانه، ام‌جي 3 به ايران آمد نسل دوم اين خودرو در سال 2011 در چين و در سال 2013 در انگلستان معرفي شد. يک هاچ‌بک جذاب که خيلي سريع توانست محبوبيت بالايي نيز به دست بياورد، مدل جديد MG 3 از پلتفرم جديدي با فاصله بين دو محور 2.52 متر بهره مي‌برد. اين خودرو تنها يک نسخه 5 درب موتور جلو و ديفرانسيل جلو دارد. براي موتور اين خودرو، دو انتخاب وجود دارد. يکي پيشرانه 1.3 ليتري و ديگري موتور 1.5 ليتري. براي انتقال نيرو هم از گزينه‌هاي 5 سرعته دستي يا اتوماتيک مي‌توان بهره گرفت. 

ام‌جي 3 در بازار بايد با رقباي قدري مبارزه کند. رنو کليو، ميني کوپر، هوندا جاز، اوپل کورسا، فولکس واگن پولو و فورد فيستا از جمله اين رقبا مي‌باشند. البته سوپر ميني انگليسي در بين اين خودروها، ارزان‌ترين محسوب مي‌شود.

 

 طراحي و بدنه

ابعاد ام‌جي 3 کاملاً در حد و اندازه فورد فيستا است. طول آن 4 متر، عرض آن 1.73 و ارتفاع آن هم 1.52 متر مي‌باشد. طراحي خودرو مدرن و جذاب است. چراغ‌ها اسپرت و جلوپنجره نيز متناسب طراحي شده‌اند. در کليت طراحي جلوي خودرو، بيشتر از الگوهاي رنو استفاده شده و تنها با تعويض نشان لوزي رنو با نشان 8 ضلعي ام‌جي، بسياري به اشتباه خواهند افتاد. در قسمت عقب نيز از چراغ‌هاي عمودي استفاده شده است که با وجود جذابيت بصري، از رنگ و بوي اسپرت خودرو کاسته است. طراحي عضلاني گلگيرها و سپر، جلوه‌اي مناسب به خودرو داده‌اند. هواکش بزرگ ذوزنقه‌اي زير سپر را نيز براي تأمين هواي خنک‌کننده موتور در نظر بگيريد که کمي اغراق آلود است. طراحي کلي خودرو، طعمي انگليسي دارد. مخصوصاً وقتي با رنگ‌آميزي سفارشي و گرافيکي همراه مي‌شود. در هر صورت اين طراحي آن‌قدر چشمگير و منحصر به فرد نيست اما خريداران جوان خود را نسبتاً راضي خواهد کرد.

کابين و داخل اتاق

فضاي داخل کابين به طرز تعجب آوري بزرگ به نظر مي‌رسد. عمده دليل اين بزرگي در فاصله بين دو محور مناسب است. داشبورد نيز به‌گونه‌اي طراحي شده که فضاي مناسبي براي پا و زانوهاي سرنشين و راننده فراهم آيد. همچنين بلند بودن کابين به نفع افراد بلندقد خواهد بود. فضاي بار نيز در بين خودروهاي اين کلاس جزو پيشتازان است. 

در طراحي داخلي از پلاستيک زيادي استفاده شده است. اما دوخت و کنتراست رنگي تا حدودي از ايجاد حس ارزاني آن کاسته است. طراحي داخلي، بسيار ساده و به دور از شلوغي است. حتي خبري از يک سيستم سرگرمي با صفحه نمايشگر بزرگ هم براي جبران اين سادگي نيست. چرم، تنها براي روکش غربيلک فرمان و قسمتي از صندلي‌هاي جلو در تريم هاي گران‌تر استفاده شده است. سيستم پخش CD همراه با سازگاري MP3 به‌صورت استاندارد وجود دارد که حداقل چيزي است که انتظار مي‌رود. کنترل‌هاي روي فرمان، کروز کنترل و تريم لوکس‌تر را بايد با پرداخت بيشتري به دست آورد.

 

نيروگاه و پيشرانه

موتور 1.5 ليتري VTi اين خودرو تنها 104 اسب بخار نيرو در دور موتور 6000 و 101 پوند فوت گشتاور در دور موتور 4750 توليد مي‌کند. با کمک يک گيربکس پنج سرعته دستي مي‌توان صفر تا 96 کيلومتر را در 10.4 ثانيه شتاب گيري کرد. نهايت سرعت نيز 174 کيلومتر بر ساعت مي‌باشد. اين اعداد نشان از وسيله خيلي تند و تيزي ندارند و در عين حال چندان هم کند به نظر نمي‌رسد. نکته جالب‌تر مصرف سوخت اين خودرو با استاندارد يورو 5 است که به صورت ميانگين، 5.91 ليتر در صد کيلومتر مي‌باشد.

جمع بندي

به گزارش کار دات آی آر، در مجموع با توجه به فضاي داخلي بسيار مناسب، قيمت جذاب و ويژگي هاي موتور مقرون به صرفه، انتخاب MG 3 در بين رقباي آن با وجود شهرت و سابقه کمتر، هنوز قابل توجيح مي باشد.  قيمت پايه MG 3 در انگلستان از 8400 پوند آغاز مي‌شود و تا 10 هزار پوند (حدود 17 هزار دلار) نيز افزايش مي‌يابد. که البته با توجه به ماليات و عوارض و ساير موارد در انگلستان، طبيعي است.

 

حضور در ايران

در ايران، مديا موتور که پيش از اين مدل‌هاي MG 6، MG 350 و MG 550 را عرضه کرده بود، اين بار کوچک‌ترين عضو اين خانواده را برگزيده است. مدل‌هاي وارداتي MG 3 با موتور 1.5 ليتري و گيربکس 5 سرعته اتوماتيک با امکان تعويض دستي خواهند بود و از امکاناتي چون تهويه مطبوع، تنظيم دستي صندلي راننده در شش وضعيت و سرنشين جلو در چهار وضعيت، چراغ‌هاي اتوماتيک، پنجره‌ها و آينه‌هاي برقي، فرمان الکترومکانيکي، سنسورهاي پارک جلو و عقب، چراغ‌هاي روزتاب LED، کروز کنترل، سانروف، رينگ‌هاي 15 اينچي آلومينيومي، 6 عدد کيسه هواي ايمني، کمربندهاي پيش کشنده ايمني، سنسور باران، شيشه‌هاي ضد اشعه آفتاب، سيستم کنترل فشار باد تايرها و امکانات و تجهيزات رفاهي و ايمني ديگر سود مي‌برد.

منبع : صبحانه آنلاین



تاريخ : دوشنبه 1390/06/07 | | نويسنده : کامبیز
 

آزرا ۲۰۰۸

مشخصات فنی
 
نوع گيربكس : 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
نوع ديفرانسيل : جلو
حجم موتور : 3342  سی سی
تعداد سيلندر : 6
تعداد سوپاپ : 24
قدرت : 6000/235  (اسب بخار/در دقيقه)
گشتاور : 4000/304  (نيوتن متر/در دقيقه)
طول : 4895  میلی متر
عرض : 1865  میلی متر
ارتفاع : 1490  میلی متر
حداكثر سرعت : 230  کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 : 7.8  ثانیه
مصرف سوخت : 10.0  ليتر در 100 كيلومتر
حجم مخزن : 75  ليتر
 
امكانات
 
ايربگ : راننده - سرنشین جلو - جانبی
ترمز و كنترل : جلو و عقب دیسکی - ABS - ESP - TCS
تهويه هوا : کنترل اتوماتیک با تنظیم دوگانه درجه حرارت - سنسور رطوبت - گردش هوای مجزا جهت ردیف عقب
صندلی : برقی - تنظیم برقی گودی کمر - پشت سری فعال هنگام تصادف - تودوزی چرم - گرم کن سفارشی
شيشه ها : برقی
آينه : برقی - گرم کن - تاشوندگی برقی
چراغ ها :

زنون - روشن و خاموش شدن اتوماتیک - مه شکن جلو و عقب - سیستم شستشو سفارشی

سایر امكانات :

سنسور پارک - سنسور باران - کروز کنترل - پرده برقی عقب - سانروف

 

 

ام جی ۵۵۰ مدل ۲۰۱۰

مشخصات فنی
 
نوع گيربكس : 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک با امکان تعویض از روی فرمان
نوع ديفرانسيل : جلو
حجم موتور : 1796  سی سی
تعداد سيلندر : 4
تعداد سوپاپ : 16
قدرت : 160  (اسب بخار/در دقيقه)
گشتاور : 215  (نيوتن متر/در دقيقه)
طول : 4624  میلی متر
عرض : 1827  میلی متر
ارتفاع : 1480  میلی متر
حداكثر سرعت : 205  کیلومتر در ساعت
شتاب 0 تا 100 : 10.8  ثانیه
مصرف سوخت : 8.1  ليتر در 100 كيلومتر
حجم مخزن : 62  ليتر
مجهز به توربو شارژر
 
امكانات
ايربگ : راننده - سرنشین - جانبی - پرده ای - مجموعا 6 عدد
ترمز و كنترل : جلو دیسکی خنک شونده - عقب دیسکی - ABS - EBD - EBA - SCS - CBC - DSC
تهويه هوا : تنظیم دوگانه درجه حرارت
صندلی : برقی - چرم
شيشه ها : برقی
آينه : برقی - گرم کن
چراغ ها : روشن و خاموش شدن اتوماتیک - مه شکن جلو و عقب
سایر امكانات : سنسور پارک - سنسور باران - کروز کنترل - سانروف - دوربین عقب - نمایشگر باد تایر

با مقایسه اطلاعات بالا نتایج ذیل حاصل می شود .

- حجم موتور آزرا بیشتر است

- آزرا ۶ سیلندر بوده و ام جی ۴ سیلندر

- قدرت آزرا خیلی بیشتر از ام جی است

- ام جی به یک توربو شارژر مجهز می باشد و توانسته از یک موتور ۱۸۰۰ سی سی ۱۶۰ اسب بخار قدرت بگگیرد.

- حداکثر سرعت آزرا ۲۳۰ و ام جی ۲۰۵ کیلومتر در ساعت

- شتاب صفر تا ۱۰۰ آزرا بهتر از ام جی است ( حدود ۳ ثانیه بهتر است )

- مصرف سوخت ام جی بهتر است

- مخزن سوخت آزرا بزرگتر است

- تعداد کیسه های هوای ام جی بیشتر است

- سیستمهای مربوط به ترمز ام جی کاملتر است

- امکانات صندلی های آزرا کاملتر و راحتتر است

- سایر امکانات در یک حد است

- سواری و هندلینگ آزرا بهتر است

- آزرا نرمتر از ام جی است

- خدمات پس از فروش آزرا بهتر از ام جی است.  

 - قیمت ام جی مدل ۲۰۱۰ بین ۴۱.۵ تا ۴۴ و قیمت آزرا ۲۰۰۸ بین ۴۲ تا ۴۸.۵ بستگی به کارکرد و تمیزی و میزان رنگ شدگی متفاوت است.



تاريخ : یکشنبه 1389/06/07 | | نويسنده : کامبیز
تولید برخی از محصولات MG انگلیس از سال آینده در کشور آغاز خواهد شد.

علی‌رضا ديلمي، مديرعامل مدياموتورز، در مراسم رونمایی MG6، از امضاي تفاهم‌نامه با شرکت MG انگلستان و رايزني با وزارت صنايع و معادن کشورمان به منظور توليد محصولات این شرکت در ايران خبر داد و گفت: به‌رغم وجود برخي محدوديت‌ها در روابط تجاري، سعی شرکت مدیا موتور برآن است که با هدف کاهش قيمت تولید محصولات MG را در کشور آغاز کند.
دیلمی در ادامه اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید با محصولات اقتصادی شرکت MG در کشور آغاز خواهد شد و محصولات لوکس به صورت cbu وارد کشور می‌شود.
دیلمی همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به توقف ثبت سفارش، برنامه این شرکت برای ورود خودروهای لوکس MG به کشور چه خواهد بود، اظهار داشت: امیدواریم که مشکل واردات هرچه سریع‌تر برطرف شود، اما در صورتی که روند واردات به شکل کنونی ادامه یابد، خودروهای لوکس را نیز وارد فاز تولید خواهیم کرد تا به این طریق بتوانیم نیاز بازار را پاسخگو باشیم.
مديرعامل مدياموتورز در این مراسم در حالی از راه اندازی خط تولید MG در کشور خبر داد که هم‌اکنون گشایش lc به منظور تامین قطعه بزگ‌ترین مشکل شرکت‌های خودروساز در کشور محسوب می‌شود که این امر موجب شده تا خودروسازان بخش خصوص با مشکلات بسیاری در زمینه تولید مواجه شوند. مديرعامل مدياموتورز در پاسخ به این پرسش که برای عبور از این مشکل چه تدابیری اندیشیده شده است نیز عنوان می‌کند: گشایش اعتبار از طریق چین صورت خواهد گرفت که این امر موجب می‌شود تا در فاز تولید با مشکل مواجه نشویم.
منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : شنبه 1389/01/07 | | نويسنده : کامبیز

با آزاد شدن واردات خودرو به کشور و در میان برندهای مختلف که از آسیا و اروپا روانه بازار ایران شدند، در چند نوبت نام خودروهای MG برای ورود به ایران به گوش رسید اما هر بار به دلایلی این اتفاق رخ نداد اما این بار شرکت مدیاموتور به عنوان نماینده رسمی MG ، در نخستین گام قصد دارد با عرضه مدل MG550 پس از مدت‌ها بار دیگر خودروهای MG را راهی خیابان‌های ایران کند.

این خودرو که قرار است با نام شوالیه عرضه شود با بهره‌گیری از موتور 8/1 لیتری توربو قدرتی معادل 160 اسب‌بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد و وی را تا حداکثر سرعت 205 کیلومتر در ساعت همراهی می‌کند.

شوالیه در مدل‌های پایه با قیمت 33 میلیون و 700 هزار تومان عرضه خواهد شد و بنا به گفته مدیران مدیاموتور در مدل‌های فول آپشن در محدوده 40 میلیون قرار خواهد گرفت.

این خودرو که نزدیک به یکسال از معرفی آن به بازارهای جهانی می‌گذرد، با توجه به قیمت خود، در بازار ایران باید با رقبایی چون مزدا3، رنو مگان، کیا سراتو و تویوتا کرولا روبه‌رو شود. اما شوالیه هم در مقابل این رقبا دست و پا بسته نیست و با امکانات فراوانی که در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد، امید دارد بتواند سهم بازار مناسبی را از آن خود کند. نخستین برگ برنده این خودرو طراحی خارجی به روز و جذاب آن است ضمن آنکه در طراحی و تزیینات داخلی هم فراتر از رده قیمتی خود قرار می‌گیرد.

پوشش چرم صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، آمپرهای دیجیتال، سیستم رهیاب ماهواره همراه با LCD شش و نیم اینچی مجهز به سیستم DVD، سیستم تهویه مطبوع مجزا برای سرنشینان جلو و کنترل‌های سیستم صوتی بر روی فرمان تنها بخشی از امکانات این مدل است که به ندرت در این محدوده قیمتی دیده می‌شود و برای به دست آوردن بعضی از آنها باید به سطوح قیمتی فراتر از 70 میلیون تومان بروید. شوالیه در بخش فنی هم فراتر از کلاس قیمتی خود است چرا که در این رده معمولاً از موتورهای دو لیتری کمتر از 150 اسب‌بخار استفاده می‌شود اما شوالیه با موتور 8/1 لیتری 160 اسبی و شتاب 8/10 ثانیه‌ای خود را در میان رقبا متمایز می‌کند. در کنار این، گیربکس پنج دنده اتوماتیک و تیپ‌ترونیک آن به پدال‌های تعویض پشت فرمان مجهز است که هیجان رانندگی آن را افزایش می‌دهد.

این خودرو در بخش ایمنی توانسته پنج ستاره ایمنی را از آن خود کند و با سیستم‌های الکترونیکی و شش کیسه هوا در طول رانندگی ایمنی فعال و غیرفعال سرنشینان را تامین می‌کند.

به گفته مدیران شرکت مدیاموتور در جریان مراسم رونمایی از این خودرو، در هفته جاری فروش این خودرو آغاز خواهد شد و احتمالاً تا پیش از آغاز سال شاهد تردد نخستین MGها در شهر خواهیم بود.

در حال حاضر 10 نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش برای خدمات رسانی به مالکین شوالیه تجهیز شده‌اند و مدیاموتور قصد دارد از سال آینده در تمام مراکز استان‌ها، نمایندگی‌هایی را تاسیس کند. به نظر می‌رسد این خودرو با توجه به قیمت و امکانات بتواند به خوبی با رقبای آسیایی خود پیش بیافتد به خصوص که برند MG سال‌های دور در ایران حضور داشته و قدیمی‌ها خاطرات خوبی با مدل‌های اسپرت آن دارند.

 

شرکت MG در دهه 20 میلادی تاسیس شد و پس از این تغییرات مدیریت متعدد سرانجام در سال 2005    توسط شرکت جنرال‌موتورز شانگهای خریداری شد و در حال حاضر هم این خودرو تحت لیسانس MG و      در کارخانه روباتیک و مجهز این شرکت در چین تولید و به بازارهای جهانی عرضه شود. حضور در بازار اروپا و  آمریکا می‌تواند مهر تاییدی بر کیفیت مناسب این خودرو باشد، امری که در ملاقات کوتاه در جریان مراسمرونمایی آن هم می‌شد از دقت در نصب تجهیزات به آن پی برد.

بقیه عکسهای شوالیه ۵۵۰ یا MG550 در ادامه مطلب

منبع: وبلاگ نسل برتر خودرو



ادامه مطلب