X
تبلیغات
خودرو برتر - سایپا(انواع پراید)
تاريخ : چهارشنبه 1390/09/02 | | نويسنده : کامبیز

منبع : تابناک



تاريخ : سه شنبه 1390/08/17 | | نويسنده : کامبیز

منبع : سایت شرکت سایپا



تاريخ : شنبه 1389/10/11 | | نويسنده : کامبیز
 

گروه خودروسازی سایپا چندی پیش و پیرو موج تازه شیوع یافته تغییر ظاهر خودروهای تولیدی خود ، تحت عنوان معرفی خودرو های جدید ، گونه هاچبك خودروی پراید را ، در نمای جلو و عقب مورد بازنگری طراحی قرار داد و محصول جدید دیگری را به طیف تولیدات خودرویی خود ، كه عمدتاً پراید می باشد افزود.

سایپا 111 ، و یا به عبارتی دیگر خودروی مروارید، گونه ارتقاء یافته پراید هاچبك است، با تغییراتی در نمای جلو و عقب رونمایی شده ، كه با درنظر گرفتن محدودیت های تولیدی ، و عدم تغییر فورم در دیگر قطعات خودرو ، سعی بر آن شده كه  دمی تازه به كالبد خاك گرفته گونه هاچ بك و بدون صندوق پراید بدمند ، و چشم به بازار بالقوه خریداران جوانتر بدوزند ، كه معمولاً این گونه پراید بدون صندوق را خودرویی چابك تر و اسپورت تر از گونه صندوقدار آن میدانستند.

تغییرات ظاهری :

عمده تغییرات قابل توجه مروارید را میتوان در نمای عقب این خودرو مشاهده کرد .درب پنجم یا همان درب عقب خودرو که مشخصه اصلی خودرو هاچ بک است در مروارید متحول شده .از جمله این تغییرات می توان به تغییر حالت کلی درب پنجم و تغییر حالت شیشه عقب ، طراحی دوباره چراغ خطر ، استفاده از چراغ مه شکن عقب ، طراحی سپر جدید و چراغ های عقب جدید اشاره کرد . گیلگیر های عقب خودرو نیز دوباره طراحی شده اند . نمای جلو خودرو نیز شامل تغییراتی است اما چون این تغییرات را مدت ها قبل در سایپا 132 دیده ایم ، آن چنان که باید برایمان تازگی و جذابیت ندارد. اما تنها نکته نو ، چراغ های جلو با قبلیت تنظیم زاویه نور (LEVELING ) اشاره کرد .

این تغییرات پس از اعمال موجب شدند تا مرکز تحقیقات سایپا در مرحله تکمیل پروژه از استاندارد بودن تغییرات اعمال شده اطمینان پیدا کند ، از این سو آزمایش های گوناگون روی مروارید آغاز شد .

این آزمایش ها شامل تست های روشناسی چراغ های جدید جلو و عقب و همچنین کارآیی مه شکن عقب خودرو ، آزمایش دید از عقب به دلیل طراحی شیشه عقب جدید ، آزمایش ایمنی شیشه عقب جدید و آزمایش امنیت سپر جدید عقب می شدند .

تغییرات فنی :

مروارید به عنوان یک هاچ بک سایز کوچک ، در نگاه اول و با توجه به استاندارد های جهانی باید خودرویی سبز و کم مصرف باشد ، هر چند مصر کنونی پراید نسیم هم نسبت به دیگر خودرو های مئجود در بازار کم به نظر برسد اما آن چنان که باید توصیف گر ابعاد کوچک این خودرو با موتور کم حجم و سبک نیست .

از همین رو مرکز تحقیقات سیاپا با افزایش ضریب درگ برای مروارید توانست این خودرو را به عنوان کم مصرف ترین خودرو در کلاس خودش در ایران و همچنین سبز ترین خودرو کشور معرفی کند . برای اطمینان از موفقیت در انجام این پروسه نیز آزمون های آلایندگی و مصرف سوخت روی سایپا 111 انجام شدند .

مشخصات فنی

حجم موتور : 1323 سی سی

نوع : 4 سیلندر خطی

قطر و کورس سیلندر : 83/6*71 میلیمتر

نسبت تراکم :1 : 9،7

قدرت : 62.5 اسب بخار

حداکثر گشتاور : N.m/rpm 103.3/2800

ظرفیت روغن موتوربا فیلتر : 3.4 لیتر


مصرف برون شهری :  5.3 لیتر در 100 کیلومتر

مصرف شهری  : 9.55لیتر در 100 کیلومتر

مصرف ترکیبی : 6.89 لیتر در 100 کیلومتر

ظرفیت باک : 37 لیتر

سیستم ترمز جلو : دیسکی

سیستم ترمز عقب : کاسه ای

باطری : 12V-50Ah

دینام : 12V-65A

استارت : 12V-0.85Kw

سیستم تعلیق جلو : مک فرسون + فنرلول

سیستم تعلیق عقب : پیچشی + فنرلول

نوع سیستم فرمان : دنده شانه ای

نوع گیربکس : 5 دنده دستی

وزن خودرو بدون سرنشین : ۸۵۰ کیلوگرم

ابعاد

 طول : ۳۹۵۲ میلیمتر

عرض : ۱۶۰۵ میلیمتر

ارتفاع : ۱۴۵۵ میلیمتر

 

امکانات

- فرمان هیدرولیک

- شیشه بالابر برقی

- صندلی ها با طراحی جدید

- پخش MP3

- سیستم رادیو پخش 4 باندی مجهز به حافظه

- چراغهای جلو قابل تنظیم

- کولر

 - سیستم ترمز ABS

- سیستم ایموبلایزر

- سیستم کاهش آلاینده های خروجی اگزوز

- چراغ خطر سوم روی سپر

- رینگ آلومینومی (در برخی مدلها)

- چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور

- برف پاک کن عقب

- برف پاكن شیشه جلو با قابلیت تنظیم سرعت

- آئینه های تاشو

- ریموت کنترل با قابلیت باز کردن صندوق عقب

- چراغ سقفی تایمردار

- درب بازکن باک و صندوق عقب از داخل

- جا لیوانی روی کنسول جلو

- جلو آمپر با طرح جدید و نور آبی

- تریم داخلی با رنگ بندی جدید

- غربیلک فرمان با طرح جدیدو قابلیت تنظیم دور

- سیستم خنک کاری بهبود یافته موتور مجهز به فن دو دور

- گرمکن شیشه عقب

- تنظیم خودکار موتور توسط ECU

- سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام تصادف یا وارونگی


مدل ها

SX- با ترمز ABS و با فرمان هیدرولیک

LX

SL - با ترمز ABS و فاقد فرمان هیدرولیک

 قیمت : حدود ۸.۸۰۰.۰۰۰ تومان مدل فول

 

تصاویر و عکسهای جلو داشبورد سایپا ۱۱۱

 



تاريخ : چهارشنبه 1389/10/08 | | نويسنده : کامبیز

ایسنا- توليد سايپا 141 روي پلت فرم ايكس100 مطابق برنامه زمان‌بندي انجام شد. مرتضي شفيعي معاون مهندسي و كيفيت سايپا، در مورد از سرگيري توليد اين خودرو گفت: طبق برنامه توليد نسل جديد سايپا 141 روي پلت فرم ايكس100 به‌طور آزمايشي در ابتداي دي ماه آغاز شده و تاكنون بيش از دو هزار دستگاه از اين خودرو توليد نهايي شده است.

وي در مورد قيمت اين خودرو گفت: هر چند قيمت دقيق و نهايي سايپا 141 با پلت‌فرم ايكس100 هنوز اعلام نشده است، اما به احتمال زياد قيمت نهايي آن از پرايد 132 و 111 ارزان‌تر خواهد بود. به گفته وي، آخرين محصول خانواده پرايد يعني پرايد صبا نيز در زمستان امسال به طور كامل روي پلت فرم ايكس100 توليد و با نام سايپا 131 به بازار عرضه خواهد ‌شد. توليد سايپا141 از ابتداي مهرماه امسال به دليل نداشتن استانداردهاي 55 گانه متوقف شده بود و قرار بود از ابتداي دي ماه سايپا 141 جديد جايگزين آن شود.
منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : سه شنبه 1388/10/29 | | نويسنده : کامبیز
فرزاد نشان در بیست و سومین نشست مدیران سایپا و دومین نشست مدیران گروه خودروسازی سایپا در گلستان افزود: این شرکت رتبه اول را در میزان رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو را دارا است.
وی اظهار داشت: برای ارائه خدمات مطلوب‌تر، از سال آینده خودرو پراید اتوماتیک به محصولات گروه خودروسازی سایپا اضافه می‌شود.نعمت‌الله پوستین‌دوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست گفت: خودرو به عنوان کالایی است که مردم در مورد آن اظهارنظر می‌کنند و با توسعه زندگی شهرنشینی، خودرو به خانه دوم مردم تبدیل شده است.پوستین‌دوز افزود: امروز بسیاری از مردم اطلاعاتشان از خودرو سازان بیشتر است و آگاهی مردم باعث می‌شود، سطح توقعات از خودروسازان بالاتر برود و این باعث پیشرفت می‌شود.وی اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا در دهه گذشته سهم بالایی در اولین خرید خودرو مردم ایفا کرده است و با مطالعات سازمان‌های نظارتی بیرون سایپا در انتخاب هر خودرو، 35 تا40 درصد انتخاب مشتریان براساس خدمات پس از فروش است.پوستین‌دوز بیان داشت: خدماتی که نمایندگی‌های این گروه در استان‌ها ارائه می‌دهند، باعث می‌شود وابستگی مشتریان به دلیل قیمت مناسب و کیفیت مطلوب به سايپا بیشتر شود.

منبع: دنیای اقتصاد



تاريخ : پنجشنبه 1388/10/24 | | نويسنده : کامبیز

محصول جدید گروه خودرو سازی سایپا با نام سایپا 111 رونمایی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فلاحی قائم مقام شرکت سایپا در مراسم رونمایی ازاین خودرو درشیراز گفت: این خودرو که در گذشته بنام پراید هاچ بک تولید می شد با تغییر در طراحی و نصب ترمز ضد قفل از سال آینده با تولید 55 تا 60 هزار دستگاه در سال روانه بازار خواهد شد .

هشتمین نمایشگاه بین المللی خودرو، نیرومحرکه وصنعت حمل و نقل نیز همزمان با رونمایی از خودروی سایپا 111 در شیراز گشایش یافت .

در این نمایشگاه 150 شرکت تولید کننده خودروهای سبک و سنگین ، نمایندگی های فروش ، خدمات پس از فروش ، خدمات امداد و پشتیبانی ، تولید قطعات یدکی خودرو و خدمات فنی و مهندسی در قالب 350 غرفه در دو گروه سایپا و ایران خودرو آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند .

شکیبایی مدیر نمایشگاه بین المللی فارس گفت :این نمایشگاه در 5 سالن و مساحت 17 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی تا 25 دی ماه همه روزه از ساعت 16 تا 21 پذیرای عموم خواهد بود .

منبع:تابناک



تاريخ : سه شنبه 1388/05/20 | | نويسنده : کامبیز
 

 مینیاتور

پراید

هرچند كه پرايد و مينياتور به نوعي پدر و پسر به حساب آمده و روابط ژنتيكي با يكديگر دارند، اما امروز اين دو ميهمان ستون حق انتخاب ما شده‌اند تا با مقايسه فني آنها شما بگوييد، كدام يك مناسب‌تر است. پرايد حجم موتوري 1400 سي‌سي دارد كه به واسطه آن 63 اسب بخار قدرت توليد مي‌كند. در حالي كه مينياتور به دليل بهره‌گيري از موتوري 1500 سي‌سي توانايي توليد 80 اسب بخار قدرت را دارا است البته آن‌طور كه به‌نظر مي‌رسد ماهيت موتوري اين دو جداي از هم نيست و در واقع موتور مينياتور بهينه شده موتور پرايد به حساب مي‌آيد.
هرچند شايسته نيست پسر از پدر در راه رفتن پيشي گرفته و جلوتر برود، اما به هر حال مينياتور از شتاب و سرعت بيشتري نسبت به پدر خود پرايد بهره مي‌برد به نحوي كه پشت فرمان آن مي‌توان تا 200 كيلومتر در ساعت گاز داد در حالي كه جناب پدر، حس سرعت گرفتن بيش از 180 كيلومتر را (آن هم در مواقعي كه خيلي سر حال باشد) ندارد.
شايد اين يك موضوع خانوادگي ميان پرايد و مينياتور باشد، اما به هر حال اين را هم بدانيد كه همسفر شدن با پسر راحت‌تر و بي‌دردسرتر از همنشيني با پدر است؛ چرا كه مينياتور به لحاظ فرم ساخت و امكان بهره‌گيري از آپشن ايمني به نام ايربگ ايمن‌تر از پرايد كه همواره در قعر جدول سطح كيفي خودروهاي داخلي قرار مي‌گيرد محسوب مي‌شود. اگر از آنهايي هستيد كه ميزان مصرف سوخت را فاكتوري مهم در خريد خودرو مي‌دانيد به اين نكته توجه داشته باشيد كه پدر به لحاظ سن و سالي كه از وي گذشته، كم‌كارتر و پرخورتر است به نحوي كه در هر صد كيلومتر سيكل تركيبي 9/6 ليتر بنزين سر مي‌كشد. اما پسر در همين سيكل 5/6 ليتر بنزين مي‌بلعد. در حال حاضر پرايد به‌عنوان پرچم‌دار خودروهاي ارزان بازار ايران با توجه به مدل‌هاي مختلف قيمتي بين 7ميليون و 800هزار تا 5/8ميليون تومان دارد و سهم عظيمي از فروش كل بازار خودرو كشور را به خود اختصاص داده است. اين در حالي است كه فرزند ناخلف آن، مينياتور قصد ندارد در رنج قيمتي زير 10ميليون تومان با پدر خود همنشين شود و همين حالا كه هنوز به بازار نيامده و با دلال‌ها و واسطه‌ها رفيق نشده است، 10ميليون منهاي 10هزار تومان قيمت دارد و حال در آينده چه سرنوشتي در انتظار نرخ اين محصول به قول سايپايي‌ها، صد درصد ايراني خواهد بود، موضوعي است كه بايد تا اواخر سال آينده منتظر آن ماند.

مشخصات فنی پراید

ابعاد

طول

3615

عرض

1605

ارتفاع

1460

فاصله بين محور چرخ عقب و جلو

2345

فاصله مراکز چرخهاي جلو

1405

فاصله  مراکز چرخهاي عقب

1385

ظرفيت سرنشين

5

فاصله تا سطح زمين

160

میلیمتر

حجم باك

37

حداقل شعاع گردش

4/55

موتور

مدل

 انژکتوری

نوع موتور

 چهار زمانه بنزینی

تعداد سیلندر

4 عدد خطی

قطر سیلندر

71 میلیمتر

نسبت تراکم

9/7:1

حداکثر قدرت موتور در 5000 دور در دقیقه

61/2 اسب بخار

حداکثرگشتاور موتور در 3000 دور در دقیقه

100/3 نیوتون متر

نوع سوخت

بنزین بدون سرب با اکتان 92 به بالا

سیستم سوپاپ

میل سوپاپ در سر سیلندر- تسمه ای

 
سیستم انتقال قدرت
 

نوع کلاچ

تک صفحه ای خشک با فنر خورشیدی

گیربکس

5 دنده

دنده 1

با نسبت 3/454

دنده 2

با نسبت 1/944

دنده 3

با نسبت 1/275

دنده 4

با نسبت 0/861

دنده 5

با نسبت 0/692

دنده عقب

با نسبت 3/583

 

مشخصات فنی خودروی مینیاتور

نوع موتور

SI MPFI

تعداد سیلندر

4 خطی

قطر سیلندر

75.5 میلی متر

تعداد سوپاپ

8

حجم موتور

1500 سی سی

حداکثر قدرت

78 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

126 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

استاندارد آلایندگی

یورو 3

سیستم سوخت رسانی

انژکتوری

ظرفیت باک

41 لیتر

نوع گیربکس

6 دنده دستی

نوع سیستم تعلیق جلو

مک فرسون

نوع سیستم تعلیق عقب

اکسل پیچشی

سیستم ترمز جلو

دیسکی خنک شونده

سیستم ترمز عقب

کاسه ای

سایز لاستیک

70/175R1382H

 نوع سوخت

 بنزین

مشخصات وزن و ابعادی خودروی مینیاتور

وزن بدون سرنشین (کیلوگرم)

1013

وزن با سرنشین و باک پر (کیلوگرم)

1347

طول ( میلی متر )

4105

عرض ( میلی متر )

1635

ارتفاع( میلی متر )

1484

حداقل فاصله تا زمین( میلی متر )

160


 پراید
 
مینیاتور
 
منبع :دنیای اقتصاد